۱۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۹
کد خبر: ۷۰۶۲۳۸

5000 مرکز قرآنی توسط بسیج در مساجد کشور راه‌اندازی می‌شود

5000 مرکز قرآنی توسط بسیج در مساجد کشور راه‌اندازی می‌شود
مدیر دارالقرآن بسیج کشور از راه‌اندازی 5000 واحد قرآنی در مساجد کشور تا پایان سال 1401 خبر داد.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، ۵ هزار مرکز قرآنی توسط دارالقرآن بسیج کشور در سال ۱۴۰۱ در مساجد راه‌اندازی می‌شود.

آغاز برنامه‌ها از دی‌ماه ۱۴۰۰

حجت‌الاسلام حمیدرضا لیمویی مدیر دارالقرآن بسیج کشور در گفت‌وگو با فارس با اعلام این خبر گفت: این برنامه از دی‌ماه سال ۱۴۰۰ در دستور کار ما قرار گرفت و پس از بیانات چند روز قبل رهبر انقلاب مبنی بر اینکه مساجد باید به پایگاه های قرآنی تبدیل شود با قوت بیشتری ادامه یافت.

با تأکید رهبر انقلاب مبنی بر قرآنی شدن مساجد با قوت حرکت می‌کنیم

مدیر دارالقرآن بسیج کشور ادامه داد: از دی ماه سال گذشته حرکت خوبی در زمینه راه‌اندازی واحد‌های قرانی در مساجد کشور آغاز شد و برای احیای فعالیت‌های قرآنی در مساجد با عنوان واحد قرآنی پایگاه‌ها عزم راسخ و جدی در بدنه بسیج شکل گرفت که البته با تأکید مقام معظم رهبری ان شاء الله جدی‌تر به این سمت حرکت خواهیم کرد. همچنین در این راستا نواحی مقاومت از دی‌ماه سال گذشته کار خود را آغاز کرده‌اند.

راه اندازی واحد‌ها و مراکز قرآنی مساجد با اولویت حفظ قرآن

وی درباره برنامه‌های واحد‌های قرآنی مساجد گفت: قطعاً مسئله حفظ قرآن کریم با توجه به تأکید رهبر معظم انقلاب در اولویت قرار دارد و برنامه محوری واحد قرآنی مساجد و پایگاه‌ها حفظ قرآن است، همچنین تمام تلاش و همت خود را در بسیج بکار می‌بندیم تا تقش عمده‌ای در تحقق تربیت ده میلیون حافظ قرآن کریم ایفا کنیم.

حجت‌الاسلام لیمویی در پایان گفت: اجرای مسابقات مختلف، محافل و دورهمی‌های قرآنی بین این مساجد و پایگاه‌های قرآنی از جمله برنامه‌هایی است که از سال‌ها پیش دارالقرآن بسیج دنبال می‌کرده و اکنون هم ادامه دارد اما در راستای احیای امر حفظ قرآن کریم در مساجد با قوت بیشتری پیش خواهیم رفت

احسان قنبری نسب
ارسال نظرات