۱۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۳
کد خبر: ۷۰۶۲۶۰
مدیرکل سنجش و پذیرش معاونت آموزش حوزه خواهران مطرح کرد؛

پذیرش بومی و کیفی گزینی از سیاست های حوزه خواهران

پذیرش بومی و کیفی گزینی از سیاست های حوزه خواهران
صدر شیرازی گفت: سیاست کیفی گزینی را در پیش گرفته ایم که این سیاست به نوبه خود سبب ارتقاء شاخص های گزینش شده و مانایی افراد را در سیستم بالا می برد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، خانم آزاده صدر شیرازی مدیر کل اداره پذیرش و سنجش معاونت آموزش حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور، پیش از ظهر امروز در نخستین نشست خبری با موضوع «آغاز عملیات پذیرش سراسری سال تحصیلی 1401-1402» که در سالن شهید سلیمانی این مرکز برگزار شد، با ارائه گزارشی از روند پذیرش سال گذشته پرداخت و گفت: در پذیرش سال 1400 حوزه علمیه خواهران نسبت به سال 1399، 34درصد رشد در ثبت نام متقاضیان داشتیم که پس از بررسی های تکمیلی در ثبت نام نهایی به ۱۵ درصد رشد رسیده ایم.

وی با بیان اینکه در برخی از استان ها نیز شاهد رشد می باشیم، افزود: در برخی استان ها شاهد رشد ۷۰ درصدی بودیم؛ به عنوان مثال، استان هرمزگان در ثبت نام اولیه ۷۴ درصد رشد و استان خوزستان هم ۷۱ درصد رشد داشتند. در ثبت نام نهایی، ۲۱ استان کشور رشد مثبت را در ثبت نام و پذیرش داوطلبان داشتند.

صدر شیرازی برخی از محصلین حوزه علمیه خواهران را اتباع خارجی برشمرد و تصریح کرد: این داوطلبان بیشتر از کشورهای عراق، افغانستان، پاکستان و هندوستان ثبت نام کرده بودند که در نهایت ۱۰۳ نفر در مقاطع سطح ۲ و ۳ مشغول تحصیل شدند.

مدیرکل سنجش و پذیرش معاونت آموزش حوزه های علمیه خواهران عنوان کرد: همه ساله، حدود ۲۰ درصد از داوطلبان مقطع عمومی سطح دو از داوطلبان دانشگاهی هستند و سال گذشته ۲۵ درصد از پذیرفته شدگان، فارغ التحصیلان دانشگاهی بودند.

وی با اشاره به سیاست پذیرش طلاب بومی عنوان کرد: 60 درصد پذیرفته شدگان نهایی متاهلین و 40درصد باقی مانده مجردها هستند، سال گذشته ۹۳ درصد به صورت روزانه و ۷ درصد به صورت خوابگاهی پذیرش شدند، امسال نیز در برخی مناطقی که شهرهای همجوار آن حوزه علمیه ندارند، تعدادی از خوابگاه ها را افزایش داده ایم.

صدر شیرازی با اشاره به جذب فارغ التحصیلان جامعه الزهرا و حوزه علمیه خراسان تصریح کرد: در سطح چهار، ۷۶۰ نفر متقاضی بودند که ۱۸۴ نفر ثبت نام نهایی شدند؛ ورودی های سطح ۳ و ۴، عمده از فارغ التحصیلان جامعة الزهرا و حوزه علمیه خراسان هستند.

مدیرکل سنجش و پذیرش معاونت آموزش حوزه های علمیه خواهران تاکید داشت: مهلت نام نویسی حوزه های علمیه خواهران در کلیه مقاطع تحصیلی از ۱۵ فروردین ماه تا ۳۱ اردیبهشت ماه است و در کلیه مقاطع عمومی و تکمیلی سنجش داوطلبان از طریق آزمون ورودی و مصاحبه علمی انجام می شود.

وی افزود: علاقه مندان می توانند جهت دریافت دفترچه راهنمای پذیرش، فهرست مدارس علمیه و نام نویسی به پایگاه اطلاع رسانی مرکز مدیریت حوزه های خواهران به آدرس paziresh.whc.ir مراجعه کنند.

مدیرکل سنجش و پذیرش معاونت آموزش حوزه های علمیه خواهران با اشاره به اینکه مدارس سطح دو، ۱۱ هزار نفر، سطح سه، بیش از ۴۰۰۰ نفر و سطح چهار ۳۰۰ نفر ظرفیت پذیرش در سال جدید را دارند، اظهار داشت: سیاست کیفی گزینی را در پیش گرفته ایم که هرچند از نظر کمی احتمالا شاهد کاهش پذیرفته شدگان باشیم اما این سیاست به نوبه خود سبب ارتقاء شاخص های گزینش شده و مانایی افراد را در سیستم بالا می برد.

وی از پیش بینی دو رشته «علوم و معارف حديث شيعه» و«مدیریت آموزشی» در مقطع سطح سه داد و ابراز کرد: از رشته های غیرمرتبط در سطح چهار ثبت نام نخواهیم داشت و دانشجویان ارشد دانشگاه در صورتی که رشته های مرتبط را خوانده باشند با همسان سازی و گذراندن دروس پیش نیاز می توانند در سطح چهار ادامه تحصیل دهند.

ارسال نظرات