۱۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۱
کد خبر: ۷۰۶۴۰۰
رییس جمهور در جلسه شورای اداری استان البرز:

توسعه متوازن و محرومیت‌زدایی با پشت‌میزنشینی ممکن نیست

توسعه متوازن و محرومیت‌زدایی با پشت‌میزنشینی ممکن نیست
رییس‌جمهور با اشاره به ضرورت‌ها و دلایل سفرهای استانی دولت و با رد برخی ابهام‌آفرینی‌ها درباره هزینه سفرها گفت: سفرهای دولت مردمی جزء کم‌هزینه‌ترین سفرهاست.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی که شامگاه پنج‌شنبه در جلسه شورای اداری استان البرز سخن می‌گفت، تحقق توسعه پایدار و متوازن در کشور و محرومیت‌زدایی از نقاط کم‌برخوردار را با پشت‌میزنشینی و مدیریت تمرکزگرا ناممکن دانست و خاطرنشان کرد: پس از برگزاری دور اول سفرها حتماً دور دوم سفرها را نیز برای رسیدگی و بررسی وضعیت و نحوه اجرای مصوبات دور اول سفرها برگزار خواهیم کرد.

رئیس‌جمهور در ابتدای این جلسه با مرور فضایل ماه مبارک رمضان، گفت: دگرخواهی و مردم‌دوستی در پرتو خداخواهی و خدادوستی از مهم‌ترین آموزه‌های ماه رمضان هستند که این آموزه یکی از کارآمدترین و مؤثرترین تحقق جامعه آرمانی و الهی است.

آیت‌الله رئیسی اعتقاد به حضور و نظارت مستمر خداوند متعال بر افعال و کردار آدمی را مهم‌ترین نظام نظارتی در اسلام دانست و افزود: در نظام مدیریت اسلامی، افراد خود را پیش و بیش از هر نهاد و شخص دیگری تحت نظر و به تعبیر دیگر در محضر خدا می‌بینند.

وی با بیان اینکه در چنین نظام کنترلی روابط ناسالم، فساد و تبعیض به هیچ وجه مورد قبول نیست، اظهار داشت: در نظام اخلاقی حاکم بر جمهوری اسلامی چنین مسایلی به شدت مذموم است و این مسایل در دولت تحول‌خواه و فسادستیز قبیح‌تر و مذموم‌تر است. چرا که نظام اداری مطلوب دولت تحول‌خواه نظامی عادلانه است.

رییس‌جمهور مردم‌دوستی را جلوه‌ای از خدادوستی خواند و تصریح کرد: سرلوحه کار ما در دولت مردمی، مردم‌دوستی و مردم‌خواهی است و این روش کار مخلصانه برای مردم بزرگترین درس ماه رمضان برای ما است.

آیت‌الله رئیسی در ادامه با اشاره به مشاهدات و بررسی‌های خود در سفر به استان البرز، با بیان اینکه کارهای بسیاری برای پیشرفت استان البرز انجام شده، اما کارهای زیادی نیز باقی مانده است، خاطرنشان کرد: امروز ضرورت متحول کردن وضعیت بر کسی پوشیده نیست، اما باید این نکته را در نظر داشته باشیم که تحول با کار عادی رقم نمی‌خورد، بلکه نیاز به حرکت جهشی و کار جهادی دارد. البته این به معنای نادیده گرفتن برنامه‌ریزی، تأمین اعتبارات و حرکت براساس برنامه نیست، اما همه اینها وقتی به نتیجه می‌رسد که مجاهدانه کار کنیم.

وی از مدیران و صاحبنظران استان البرز خواست که نظام مسایل استان البرز را تهیه و مسایل را اولویت‌بندی کنند و گفت: یکی دیگر از شروط موفقیت بکارگیری نیروهای جوان حزب‌اللهی، انقلابی، کارآمد و البته با اولویت نیروهای بومی است. بکارگیری نیروهای کارآمد بومی این احساس را در جوانان ایجاد می‌کند که در استان محل زندگی خود جایگاه و اهمیت دارند.

آیت الله رئیسی افزود: یکی دیگر از الزامات موفقیت توجه به اهمیت مدیریت و بکارگیری مدیران کارآمد است که نقش بسیار تعیین‌کننده‌ای در ایجاد تحول دارند.

رییس‌جمهور در ادامه به برخی مشکلات استان از جمله کمبود تخت‌های بیمارستانی در البرز، کمبودهای سرانه آموزشی و نیاز به احداث مدارس جدید مشکلات ناشی از مهاجر‌پذیری استان، مشکلات ناشی از قرار گرفتن زندان‌های موجود در استان بر حریم شهرها به دلیل توسعه این شهرها، لزوم ارتقاء شاخص‌های امنیتی بویژه در ارتباط با سرقت و قاچاق مواد مخدر، لزوم چاره‌اندیشی برای جلوگیری از خشک شدن تالاب صالحیه در استان البرز اشاره و تأکید کرد که در این سفر تصمیمات خوبی برای رفع این مشکلات اتخاذ شده است.

آیت الله رئیسی همچنین با اشاره به درخواست استاندار البرز برای ارتقاء تقسیمات کشوری در استان و تبدیل ۳ شهر به شهرستان از استاندار خواست که گزارش این موضوع را به هیأت دولت ارایه کند تا در اسرع وقت بررسی‌های لازم در این باره انجام و در صورت تایید کارشناسی، در خصوص آن تصمیم‌گیری شود.

وی همچنین از مدیران استان خواست که در خارج از چارچوب اداری جلسات و نشست‌های مستمری با فرهیختگان و صاحبنظران استان در حوزه‌های مختلف حتی آن دسته از کارشناسانی که نظراتی مخالف با آنان دارند، برگزار کرده و از مشاوره و نظرات آنان برای حل و فصل مسایل بهره بگیرند.

وزرای «صنعت، معدن و تجارت»، «بهداشت، درمان و آموزش پزشکی»، «جهاد کشاورزی» و «میراث فرهنگی و گردشگری» نیز در این جلسه گزارشی از حضور و بازدیدهای خود از شهرستان‌های استان‌های البرز ارایه کردند.

همچنین سید صولت مرتضوی معاون اجرایی رئیس‌جمهور به تشریح روند بررسی مسایل و مشکلات استان البرز و چگونگی تصویب مصوبات این سفر استانی و برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای اجرای این مصوبات پرداخت.

ارسال نظرات