۲۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۵
کد خبر: ۷۰۶۴۳۹

هدف دشمنان اختلاف‌افکنی است

هدف دشمنان اختلاف‌افکنی است
متاسفانه دستان ناپاکی از آستین دشمن برآمد و حادثه تلخ مشهد را رقم زد و دل بسیاری از مسلمانان را به درد آورد.
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از جام جم آنلاین، من به عنوان امام‌جمعه اهل‌سنت شهر سنندج به خانواده شهید حادثه حرم رضوی تسلیت می‌گویم و برای مجروحان هم آرزوی شفای عاجل از خداوند منان دارم. نوع مواجه با حادثه غم‌انگیز حرم رضوی و به خاک‌وخون کشیدن افراد بی‌گناه از جامعه روحانیت از جهات مختلف برای جامعه اسلامی حائز اهمیت است.
 
شرایط حساس کنونی می‌طلبد مسلمانان اعم از شیعه و سنی با هم اتحاد داشته باشند و مکر دشمن را بشناسند. هدف دشمنان جامعه اسلامی چیزی جز اختلاف‌افکنی نیست. در چنین شرایطی باید به آموزه‌های قرآنی توجه کنیم که براساس آن مسلمانان به وحدت و یکپارچی و اتحاد با یکدیگر دعوت شده‌اند. در حال حاضر مهم‌ترین وظیفه جامعه اسلامی، حفظ وحدت و اتحاد است. خداوند در سوره آل‌عمران، جامعه اسلامی را دعوت کرده که همگی به ریسمان الهی چنگ زنند و و دچار تفرقه و تشتت نشوند.
 
حادثه دیروز البته تازگی ندارد و در دوران مختلف تاریخی جنایتکاران تفرقه‌انداز همواره در پی آن بودند که جامعه اسلامی را به آشوب و تنش بکشانند و زمینه بروز تفرقه در بین مسلمانان را فراهم بیاورند؛ بنابراین تنها راه برخورد با چنین اقداماتی، بسط و گسترش اتحاد و یکپارچگی میان مسلمانان است. خداوند در قرآن کریم همه افراد جامعه را دعوت می‌کند که دست از مخاصمه، دعوا و تفرقه بردارند، چون به‌واسطه بروز این اختلاف، هیبت جامعه اسلامی شکسته می‌شود. برای این‌که گرفتار توطئه‌های دشمن و طرح‌های تفرقه‌افکنانه بیگانگان نشویم باید کید و حیله و مکر دشمنان را بشناسیم.
 
دین اسلام برای همه جوامع بشری ارزش و احترام قائل است و در جهت ارتقای انسانیت می‌کوشد. از همین رو براساس آموزه‌های دینی به هیچ‌وجه ریختن خون انسان بی‌گناه جایز نیست و با این وصف ما در حادثه مشهد شاهد بودیم در جایی مثل حرم مطهر رضوی که مرکز معنویت است و آن هم در ماه مبارک رمضان که ماه مهمانی خداست و همگان به مهر و محبت با یکدیگر دعوت شده‌اند خون بی‌گناهان بر زمین ریخته می‌شود.
 
این توطئه شوم بدون تردید محکوم است و جامعه اسلامی هم باید برای برخورد با هرگونه فتنه‌ای که از سوی دشمنان طراحی می‌شود از زیربنای محکمی برخوردار باشد تا دشمنانی که آرزوی ایجاد تفرقه و اختلاف میان مسلمانان را دارند به اهداف پلید و شوم خود نرسند.
 
ماموستا فایق رستمی نماینده اهل‌سنت مجلس خبرگان رهبری / روزنامه جام جم 
ارسال نظرات