۲۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۹
کد خبر: ۷۰۶۴۹۸

تویت عضلات تنفسی با این تمرین

تویت عضلات تنفسی با این تمرین
تحقیقات جدید نشان می دهد که مزایای برخی از عضلاتی که تنفس ما را کنترل می کنند ممکن است به سطح تناسب اندام ما نیز بسط و توسعه یابد.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از جام جم آنلاین، تمرین قدرتی عضلانی تنفسی با مقاومت بالا (IMST) یک تمرین مقاومتی است که برای تقویت عضلات تنفسی ما استفاده می‌شود.

این روش که ابتدا در دهه ۱۹۸۰ طراحی شد، راهی برای تقویت ماهیچه‌ های تنفسی با دم از طریق یک دستگاه دستی است که مقاومت ایجاد می‌کند مانند دم از نی.

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که این نوع ورزش که بر عضلات مورد استفاده برای تنفس تمرکز دارد، می‌تواند استقامت افراد مسن را در تست تردمیل بهبود بخشد.

کارشناسان می‌گویند که IMST می‌تواند قدرت ماهیچه‌هایی را که برای تنفس استفاده می‌کنیم افزایش دهد.

آنها همچنین می‌گویند که در عین بی خطر بودن، این پروتکل باید تحت راهنمایی پزشک استفاده شود.

«کایتلین فریبرگ»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه کلرادو، گفت: «تمرینات هوازی معمولی می‌توانند آمادگی قلبی تنفسی و استقامت ورزشی را که هر دو عامل خطر مستقل برای بیماری‌های قلبی عروقی هستند، بهبود بخشد.»

فریبرگ می‌گوید: «با این حال، پیروی از دستورالعمل‌های فعالیت بدنی در بزرگسالان به دلیل کمبود زمان ضعیف است، و نشان می‌دهد که مداخلات جدید و کارآمد در سبک زندگی سالم می‌تواند خطر ابتلاء به بیماری‌های قلبی عروقی را با افزایش سن کاهش دهد.»

برای این مطالعه، محققان ۳۵ نفر از افراد ۵۰ ساله و بالاتر را به دو گروه تقسیم کردند. یک گروه از IMST در مقاومت بالا استفاده می‌کرد و دیگری گروه کنترل بود که از دستگاه در مقاومت کم استفاده می‌کرد.

هر دو گروه به مدت شش هفته هر روز تمرین IMST را به مدت ۳۰ تنفس (حدود پنج دقیقه) انجام دادند.

یافته‌ها پس از ۶ هفته نشان داد که گروه با مقاومت بالا ۱۲ درصد بهبودی را در تست تردمیل تجربه کردند، در حالی که در گروه کنترل با مقاومت کم هیچ بهبودی مشاهده نشد.

همچنین پس از ۶ هفته ارزیابی، گروه IMST به طور متوسط ۹ نمره کاهش در فشار خون سیستولیک (عدد بالاتر) را تجربه کرد.

آنها همچنین شاهد بهبود قابل توجهی در سلامت شریانی و افزایش سطح اکسید نیتریک بودند، مولکولی که برای جلوگیری از تجمع پلاک لازم است.

به گفته محققان، IMST چندین دهه است که وجود داشته و یک دستگاه نسبتاً ارزان و آسان برای استفاده است که می‌تواند به تمرین و بهبود قدرت ماهیچه‌هایی که به تنفس دمی کمک می‌کنند کمک کند.

منبع: مهر

ارسال نظرات