۲۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۰
کد خبر: ۷۰۶۶۰۲
آیت الله کعبی در گفت‌وگو با رسا:

ماه رمضان بهترین فرصت برای جهاد تبیین است

ماه رمضان بهترین فرصت برای جهاد تبیین است
آیت الله کعبی ماه رمضان را بهترین فرصت برای جهاد تبیین دانست و گفت: روحانیون ابعاد فرهنگی، اجتماعی و خدماتی مواسات مؤمنانه را در جامعه ترویج کنند.

آیت الله عباس کعبی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا به تبیین مؤلفه های قدرت و اقتدار ملی در فرمایشات و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب پرداخت و گفت: مؤلفه های قدرت ملی یک امر مرکب و مجموعه بهم پیوسته ای بوده، از این رو نگاه منظومه ای، نظام وار و متوازن در مؤلفه های اقتدار ملی یک امر حیاتی است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: علم و فناوری، تفکر، اندیشه ورزی، آزادی فکری، امنیت و قدرت دفاعی، اقتصاد و رفاه عمومی، بهبود معیشت مردم، افزایش قدرت بین المللی و چانه زنی برای تامین منافع ملی، توسعه اقتدار در منطقه و جهان، فرهنگ و سبک زندگی و منطق جذاب و تاثیرگذار بر دیگر ملت ها از مهمترین مؤلفه های قدرت ملی در فرمایشات اخیر رهبر معظم بوده است.

آیت الله کعبی با بیان اینکه باید حوزه های علمیه با نگاه تحول آفرین در تمام عرصه های مؤلفه های قدرت ملی تاثیرگذار باشند، گفت: باید روحانیون در عرصه تفکر آفرینی، آزادی اندیشه و جنبش نرم افزاری نقش آفرینی در جامعه داشته باشند و در این زمینه آنها به نظریه پردازی دینی متناسب با نیازهای نظام اسلامی و خط مشی گذاری عمومی برای اقامه دین بپردازند.

وی بر لزوم ترویج مفاهیم و معارف دینی از سوی روحانیت تأکید و تصریح کرد: باید تولید قدرت دینی کار ویژه مهم حوزه های علمیه و روحانیت بر پایه اجتهاد زنده و زاینده قرار گیرد.  

آیت الله کعبی در بخش دیگری از سخنانش ماه رمضان را ماه صبر و تقویت ایمان، خودسازی، مواسات و استقامت توصیف و تصریح کرد: باید مبلغان سبک زندگی اسلامی را در ماه رمضان برای مردم بازگو کنند و همچنین روحانیون ابعاد فرهنگی، اجتماعی و خدماتی مواسات مؤمنانه را در جامعه ترویج دهند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه باید روحانیون ابعاد گوناگون بر و تقوا و صبر و مقاومت را برای مردم بازگو کنند، گفت: صبر تنها به معنای تحمل سختی نیست بلکه اگر مفهوم صبر به درستی برای مردم تبیین شود، جامعه فعال، پویا تلاش گر، با عزم و اراده، پیشرفته، تحول گرا و منسجم به وجود خواهد آمد.

آیت الله کعبی ماه مبارک رمضان را بهترین فرصت برای اجرای جهاد تبیین از سوی مبلغان دانست و اظهار کرد: طلاب در ماه مبارک رمضان آموزه های اهل بیت(ع) را ترویج کنند تا اینکه منظومه معرفتی نظام اسلامی به جریان سازی عمومی و فرهنگ عینی جامعه تبدیل شود.

ارسال نظرات