۲۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۹
کد خبر: ۷۰۶۸۷۶
امام جمعه موقت کرمانشاه ابراز کرد؛

رمضان؛ فرصتی برای توبه و کسب معنویت

رمضان؛ فرصتی برای توبه و کسب معنویت
کرمانشاه ـ حجت الاسلام والمسلمین حجتی گفت: طبق روایات و احادیث دینی در ماه مبارک رمضان درهای توبه بر روی مومنان و روزه داران باز است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام والمسلمین محمد حجتی امروز در نشستی با جمعی از مدیران مدارس علمیه کرمانشاه که به مناسبت ماه مبارک رمضان برگزار شد، اظهار داشت: رمضان عطیه ای الهی برای انسان است، بنابراین باید از این فرصتی که خداوند در اختیار ما قرار داده است، نهایت استفاده را ببریم.

امام جمعه موقت کرمانشاه گفت: طبق روایات و احادیث دینی در ماه مبارک رمضان درهای توبه بر روی مومنان و روزه داران باز است، در این ماه عزیز انسان می تواند به آن تقوایی که مدنظر خدا و رسولش است به راحتی برسد، بنابراین باید قدر لحظه لحظه این روزها را به خوبی بدانیم.

وی با اشاره به اینکه در ماه مبارک رمضان وظیفه ما به عنوان یک مسلمان دوچندان می شود، عنوان داشت: روزه جدای از اینکه انجام یک عبادت و ادای فریضه است، برای همه ما یک تذکر می تواند باشد، تذکر به اینکه انسان به خود بیاید و دیگران و شرایط آنان را درک کند که این را باید از جنبه اجتماعی این دین رحمانی دانست.

حجت الاسلام والمسلمین حجتی یادآور شد: از سوی دیگر آیات قرآن کریم در این ماه بزرگ بر پیامبر اکرم(ص) نازل شد، آیاتی که بعد از گذشت 1400 سال از ظهور اسلام همواره چراغ راه بشریت برای رسیدن به خوشبختی و سعادت دنیوی و اخروی است.

امام جمعه موقت کرمانشاه تصریح کرد: پیامبر اکرم(ص) درباره ماه مبارک رمضان و جایگاه بلند آن می فرمایند: «روزه سپر آتش جهنم است بدین معنا که به واسطه روزه گرفتن انسان از آتش جهنم در امان خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین حجتی با اشاره به اینکه باید در این ماه رمضان باید حرمت روزه و روزه دار حفظ شود، خاطرنشان کرد: بی شک هستند افرادی که به عللی قادر به گرفتن روزه نیستند، بنابراین از این افراد درخواست داریم که شئونات این ماه مبارک را رعایت کنند و با انجام برخی اعمال هنجارشکنانه زمینه کاستن ارزش این روزها نشوند که این خود گناهی بزرگ در درگاه خداوند متعال است./1400/

ارسال نظرات