۲۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۶
کد خبر: ۷۰۶۹۱۰
مدیر حوزه علمیه مازندران تأکید کرد؛

ضرورت گسترش برنامه های قرآنی در سطح مدارس علمیه

ضرورت گسترش برنامه های قرآنی در سطح مدارس علمیه
مازندران - مدیر حوزه علمیه مازندران، گسترش برنامه های قرآنی در سطح مدارس علمیه را امری مهم ارزیابی کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام جواد فلاح، مدیر حوزه علمیه مازندران امروز در جلسه کرسی تلاوت قرآن ویژه طلاب و روحانیان بر انس بیشتر نسل جوان با کلام الهی در ماه مبارک رمضان تأکید کرد و گفت: قرائت قرآن در این ماه از ارزش معنوی بسیار بالایی برخوردار است و مبلغان دینی باید در این خصوص تبلیغ کنند.

وی با بیان این که انس با قرآن انسان را از هر گونه انحراف مصون می دارد، ادامه داد: اگر آدمی در همه لحظات زندگی با کلام الهی مأنوس باشد اجر و پاداش ویژه ای در دنیا و آخرت نزد پروردگار متعال خواهد داشت.

حجت الاسلام فلاح با بیان این که کلام الهی درهای معرفت را به روی ما باز می کند، ادامه داد: قرآن کریم یک منبع اصیل و غنی بسیار محسوس برای کسب معارف الهی است.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که نزدیک شدن به تقوای الهی بزرگ‌ترین و بهترین اثر روزه در آیات الهی است، گفت: طبق احادیث و روایات دینی روزه داری سبب دوری از وسوسه‌ها، تقرب به خداوند و رسیدن به صبر و شکیبایی می‌شود.

وی با بیان این که خداوند متعال در ماه مبارک رمضان فرصتی به انسان داده تا با تفکر در اعمال و کردار گذشته خویش خود تجدید نظر کند و راه اصلاح را در پیش گیرد، ادامه داد: باید در این ضیافت الهی با دعا و نیایش زمینۀ صیقل روح از گناه برای درک نورهای رحمت که بر دل انسان های موحد و مؤمن می تابد را فراهم کنیم.

حجت الاسلام فلاح با تأکید بر این که مفاهیم قرآنی باید در اعمال و رفتار روزانه ما نمایان شود، ادامه داد: علاوه بر این سبک زندگی قرآنی نیز باید برای جامعه ما به خوبی تبیین شود تا الگویی برای مردم کشورمان قرار گیرد.

وی با تاکید بر این که همه باید در ترویج فرهنگ قرآنی تلاش کنند، تصریح کرد: حضور قرآن کریم در خانواده‌ها موجب نشاط و افزایش معنویت همه افراد خانواده می‌شود

مدیر حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود به مطالبات قرآنی مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: باید نهادهای دینی و فرهنگی از همه توان و ظرفیت خود در جهت تحقق این مطالبات قرآنی بهره گیرند.

حجت الاسلام فلاح با تأکید براین که نباید بگذاریم قرآن در بین خانواده ها محجور باقی بماند، تصریح کرد: مفاهیم ناب و ارزش های قرآنی باید در زندگی فردی و اجتماعی همه ما نهادینه شود.

وی، تربیت حافظ و مربی قرآن از سوی حوزه علمیه را امری ضروری دانست و خاطرنشان کرد: باید با برنامه ریزی دقیق و هدفمند در این خصوص، در آینده ای نزدیک شاهد تحول قرآنی در بین خانواده های طلاب باشیم.

مدیر حوزه علمیه مازندران، گسترش برنامه های قرآنی در سطح مدارس علمیه را امری مهم ارزیابی کرد و افزود: به طور حتم تقویت این برنامه ها موجب رشد سایر فعالیت های حوزه خواهد شد.

حجت الاسلام فلاح از برگزاری کرسی تلاوت به عنوان بزرگترین رخداد قرآنی ویژه خانواده های طلاب و روحانیان در استان اشاره کرد و بیان داشت: تلاش خواهیم کرد از همه ظرفیت های موجود در جهت تقویت برنامه های قرآنی در سطح حوزه های علمیه استفاده کنیم./950/

ارسال نظرات