۲۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۴
کد خبر: ۷۰۶۸۱۰
مدیر حوزه علمیه مازندران تأکید کرد؛

ضرورت بهره گیری معنوی طلاب جوان از فضیلت های ماه رمضان

ضرورت بهره گیری معنوی طلاب جوان از فضیلت های ماه رمضان
مازندران - حجت الاسلام والمسلمین فلاح با اشاره به فضیلت های ماه مبارک رمضان بر ضرورت بهره گیری معنوی طلاب از فرصت به وجود آمده در این ماه تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین جواد فلاح، مدیر حوزه علمیه مازندران امروز در جمع تعدادی از طلاب حوزه علمیه استان با اشاره به فضیلت های ماه مبارک رمضان، بهره مندی از معنویت این ماه نورانی را ضروری و حائز اهمیت دانست.

وی با بیان این که ماه مبارک رمضان فرصت معنوی مهمی برای آحاد جامعه به ویژه طلاب و روحانیان است، افزود: از دست دادن این چنین فرصت های ارزشمندی خسارت های بسیاری را برای انسان در پی خواهد داشت.

مدیر حوزه علمیه مازندران، ماه مبارک رمضان را ماه خودسازی، دعا، استغفار و نیایش به درگاه خداوند متعال دانست و گفت: در این ماه پرفیض همه در‌های رحمت الهی به روی بندگان گشوده شده است.

حجت الاسلام والمسلمین فلاح با بیان این که باید درک، فهم و شناخت خود را نسبت به ارزش های معنوی این ماه با فضیلت افزایش دهیم، تصریح کرد: طلاب جوان حوزه باید با درک عمیق از همه لحظات با برکت این ماه از لحظه های معنوی آن بهره مند شوند.

وی با بیان این که دعا و استغفار در ماه مبارک رمضان از یک فضیلت خاصی برخوردار است، خاطرنشان کرد: دفع بلا و گشایش امور نیازمند دعا به درگاه خداوند متعال است و این فرصت در ماه مبارک رمضان بیشتر فراهم است.

مدیر حوزه علمیه مازندران از ماه مبارک رمضان به عنوان ماه معنویت و اخلاقی الهی یاد کرد و با بیان این که این ماه فرصتی ارزشمند برای رهایی از رذایل نفسانی و رسیدن به اوج معنویت و اخلاق است، بیان داشت: باید آثار روحی و معنوی این ماه فضیلت در وجود همه ما به ویژه طلاب و روحانیان نهادینه شود.

حجت الاسلام والمسلمین فلاح با بیان این که مبارک رمضان فصل تازه و ارزشمندی برای طلاب جوان حوزه است، خاطرنشان کرد: طلاب نباید این فرصت را از دست دهند بلکه باید با عبادت، راز و نیاز و بندگی به درگاه خداوند متعال زمینه پیوندی مستحکم تر میان خود و خدای خود فراهم کنند.

وی با بیان این که باید از این فرصت محدود برای خودسازی و تزکیه نفس بهره گیریم، ادامه داد: همه لحظات این ماه ها سرشار از ارزش های معنوی است و کسی که توانسته باشد از شب ها و روزهای این ایام در جهت تقویت معنوی درون خود استفاده کند به طور حتم نزد خداوند متعال رو سفید خواهد بود.

مدیر حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که از این روزها و شب ها نباید غافل شویم، ادامه داد: طلاب جوانی که می خواهند به کمال برسند در این روزها از تلاوت قرآن کریم غفلت نکنند./950/

ارسال نظرات