۲۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۷
کد خبر: ۷۰۶۵۵۰
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران عنوان کرد؛

تقویت مساجد، عامل گسترش و رشد ارزش های معنوی و انقلابی در جامعه

تقویت مساجد، عامل گسترش و رشد ارزش های معنوی و انقلابی در جامعه
مازندران - حجت الاسلام شریف تبار، تقویت مساجد را موجب گسترش و رشد ارزش های معنوی و انقلابی در جامعه دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام محمدمهدی شریف تبار، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران امروز در جلسه شورای اداری مساجد استان بر ضرورت توجه به الزامات مهم در تدوین سندهای مربوط به مساجد تأکید کرد و گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی، سند ملی مسجد را با محوریت سازمان تبلیغات اسلامی در دست تدوین دارد.

وی با بیان این که توجه به اسناد بالادستی در تدوین برنامه ها امری مهم و ضروری است، افزود: در تدوین سند ملی مسجد همه دستگاه‌ها از جمله شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، اوقاف و نهادها عضو هستند.

حجت الاسلام شریف تبار، مساجد را یکی از مهم ترین پایگاه های انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: باید بیش از پیش به کارکردهای مهم مساجد توجه و از ظرفیت آن بهره گیری شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که مساجد در طول تاریخ اسلام همواره پایگاه مهم دینی، فرهنگی و اجتماعی به شمار می رفتند، تصریح کرد: در چهار دهه اخیر نیز این پایگاه های مهم دینی همواره محور بسیاری از برنامه های دینی، ارزشی و انقلابی بودند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به این که تقویت این پایگاه مهم دینی به رشد و گسترش ارزش های معنوی، دینی و انقلابی در جامعه خواهد انجامید، خاطرنشان کرد: باید از همه ظرفیت های موجود در جهت تقویت جایگاه مساجد در جامعه استفاده شود.

حجت الاسلام شریف تبار با اشاره به این که در سند ملی مسجد باید به دنبال مؤلفه‌های مسجد جامعه پرداز باشیم، تصریح کرد: این مسجد دارای ویژگی‌هایی است و امام محله فرمانده میدان فرهنگی بوده و جغرافیای مسجد از ۲۰۰ تا ۳۰۰ متر مسجد فراتر می‌رود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران در ادامه گفت: چنین مسجدی مسائلی نظیر کارکردهای اجتماعی و پیوست‌های تحول اجتماعی را مدنظر قرار می‌دهد.

استاد حوزه علمیه در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی اشاره و بر ضرورت توجه به این بیانیه مهم تأکید کرد و افزود: در این بیانیه به خودسازی، جامعه سازی و تمدن پردازی اشاره شده است.

سید محمود حسینی پور، استاندار مازندران نیز در این جلسه با اشاره به شهادت مظلومانه دو روحانی مجاهد فی سبیل الله در حرم امن رضوی، خاطرنشان کرد: دشمنان به خیال خام خود در پی آتش افروزی بین مسلمانان هستند و با ترور مجاهدان راه حق می خواهند اهداف شوم خود را عملی کنند.

وی با بیان این که مسجد مهم ترین پایگاه عقیدتی، فکری و معنوی اسلامی و همواره کانون هدایت و مبارزه علیه کفر و الحاد و مامن دلدادگان حق و فضیلت خواهی بوده است، افزود: مساجد درطول تاریخ اسلام و انقلاب اسلامی پایگاه سترگی برای ترویج اسلام و نضج نظام جمهوری اسلامی بوده است و در دوران دفاع مقدس، یک سنگر پشتیبانی کننده در پشت جبهه برای رزمندگان ما به شمار می آمده است.

حسینی پور، مساجد را پایگاه عظیم جریانات دینی، مذهبی و انقلابی عنوان کرد و اظهار داشت: هرچقدر نسبت به مساجد توجه داشته باشیم، در روند حرکت های معنوی و فرهنگی و مقابله با جنگ نرم دشمنان توفیقات افزون تری را شاهد خواهیم بود.

نماینده عالی دولت در مازندران با اشاره به این که اگر امروز شاهد پدیده های نوظهور و بزه های نوظهور هستیم یکی از دلایلش کم رنگ شدن نقش مساجد است، خاطرنشان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی هیچ گونه تشکیلات و ساختاری نداشتیم ولی با محوریت مساجد خیلی از کارها پیش رفت و امروز نیز با پررنگ تر کردن نقش مساجد می توانیم بر بسیاری از مشکلات فائق آییم.

حسینی پور با اشاره به این که پرداختن به نماز و ابعاد آن و فعالیت های قرآنی باید در محور فعالیت های مساجد باشد، اظهار داشت: مساجد باید اولویت اول و اصلی مدیران استان باشد و برای کمک کردن و احیای مساجد نباید بدنبال پیدا کردن راهکارهای صرفا قانونی باشیم و باید پرداختن به امور مساجد در صدر فعالیت هر مدیری قرار گیرد و اراده لازم در این راستا باید وجود داشته باشد.

وی، تقویت تجهیزات و امکانات در مساجد را امری ضروری دانست و یادآور شد: کارگروه عملیاتی پشتیبانی از مباحث نوسازی و مالی مساجد باید در استان تشکیل شود و نباید مساجد را به حال خود رها کنیم و باید نیازمندی های مساجد استان در این کارگروه بررسی و احصا شود و مجمع خیرین در این راستا باید پای کار بیایند و استانداری و سایر دستگاه های دولتی باید تمام امکانات را به میدان بیاورند./950/

ارسال نظرات