۱۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۴
کد خبر: ۷۰۶۲۹۹
نماینده ولی فقیه در مازندران:

ماه مبارک رمضان؛ فرصت مناسبی برای کمک به محرومان و دستگیری از نیازمندان

ماه مبارک رمضان؛ فرصت مناسبی برای کمک به محرومان و دستگیری از نیازمندان
مازندران - حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، ماه مبارک رمضان را فرصت مناسبی برای کمک به محرومان و دستگیری از نیازمندان دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در رزمایش کمک های مؤمنانه شهرستان میاندورود با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان بر ضرورت بهره گیری معنوی از این ماه با فضیلت تأکید کرد.

وی با بیان این که ماه مبارک رمضان ماه خودسازی و تهذیب نفس است، افزود: باید از لحظه های معنوی این ماه در جهت ساختن درون خود بهره گیریم.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با اشاره به کاهش موارد ابتلا به ویروس کرونا در کشور و فرصت بهره مندی از فضای معنوی مساجد در این ماه، خاطرنشان کرد: باید با رعایت دستورالعمل های بهداشتی، ضمن حضور در مساجد از فضای معنوی این ماه به خوبی استفاده کنیم.

امام جمعه ساری در ادامه سخنان خود گفت: معنویت و عبادت فردی در ماه مبارک رمضان باید با خدمت به محرومان نیز همراه باشد و در واقع این ماه فرصتی برای کمک و دستگیری از محرومان تلقی می‌شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران، ماه مبارک رمضان را بهار قرآن دانست و با اشاره به اهمیت ‌تدبر در قرآن افزود: انسان باید در این ماه برای شناخت خود تلاش کند و فضیلت‌ها و قدرت‌هایی که در او وجود دارد را بشناسد و از آنها استفاده کند.

وی همگان را به تأمل و تدبر در قرآن دعوت کرد و اظهار داشت: انسان باید در این ماه برای شناخت خود تلاش کند و فضیلت‌ها و قدرت‌هایی که در او وجود دارد را بشناسد و از آنها استفاده کند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی در ادامه سخنان خود با بیان این که هرجا مظهر انسانیت، گذشت و ایثار است، آنجا زیبا است، افزود: اینکه انسان به حال همسایه، اقوام و آشنایان بی‌اعتنا باشد از مظاهر شیطانی است و خداوند نمی‌پسندد و دل انسان هم چرکین می‌شود.

امام جمعه ساری با ابراز خرسندی از اهداء بسته های معیشتی به خانواده های نیازمند در ماه مبارک رمضان، خاطرنشان کرد: این اقدام پسندیده در ماه مبارک رمضان به طور حتم مورد رضایت الهی است.

وی همچنین با ابراز تأسف از حادثه حرم مطهر امام رضا(ع)، گفت: این حرمت شکنی برای ما درد آور است و از دست دادن چنین انسان های خدومی بسیار سنگین است و باید مراقب باشیم چون دشمن به دنبال به راه انداختن جنگ شیعه و سنی است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که انجام عمر خیر و کمک به دیگران یکی از دستورات دین به انسان های متمکن است، خاطرنشان کرد: باید همان طور که خداوند متعال به انسان نیکی می کند ما نیز همین رفتار را نسبت به انسان های محروم و مستضعف داشته باشیم.

امام جمعه ساری با بیان این که مردم در طول دوران کرونا برای کمک به همنوع خود به میدان آمدند، تصریح کرد: رزمایش کمک مؤمنانه در اوج شکوفایی، شگفتی و زیبایی از ناحیه خیران مردمی به نمایش گذاشته شده است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با اشاره به این که دشمنان از اینکه با رزمایش کمک مؤمنانه بستری برای کمک به نیازمندان فراهم شده، بسیار ناراحت و ناخرسند هستند، بیان داشت: عاقبت بخل هلاکت و عاقبت سخاوت نجات است، از اینکه مردم ما به این آموزه‌های زیبای قرآنی توجه می‌کنند جای تقدیر دارد./950/

ارسال نظرات