۱۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۷
کد خبر: ۷۰۵۸۵۴
امام جمعه ساری:

معیار تقلید مردم از مراجع باید انقلابی بودن و حرکت در راستای نظام باشد

معیار تقلید مردم از مراجع باید انقلابی بودن و حرکت در راستای نظام باشد
مازندران - امام جمعه ساری با تأکید بر این مرجعیت باید انقلابی و در مسیر نظام حرکت کند، گفت: معیار تقلید مردم از مراجع با انقلابی بودن و حرکت در راستای نظام باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در خطبه های نماز جمعه ساری بر ضرورت آماده سازی خود برای ورود به ماه مبارک رمضان تأکید کرد و گفت: باید در این روزهای پایانی ماه شعبان از درگاه خداوند متعال مغفرت، آمرزش، دعا و عبادت به درگاه الهی را مورد توجه قرار دهیم.

وی با تأکید براین که ماه رمضان حرمت دارد و حرمت آن را باید مسلمانان حفظ کنند، افزود: نه خودمان حرمت شکنی کنیم و نه این که اجازه بدهیم دیگران نسبت به این ماه حرمت شکنی کنند.

امام جمعه ساری با اشاره به این که متأسفانه در جامعه کسانی هستند که با بی حجابی و روزه خواری حرمت ها را می شکند، ادامه داد: ترویج بی حجابی در جامعه جای تأسف است و نهادهای مربوطه وظیفه خودشان را در این خصوص انجام نمی دهند.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی با بیان این که برخی ها با روزه خواری علنی در جامعه به دنبال قبح زدایی در ماه مبارک رمضان هستند، گفت: همه ما وظیفه داریم حرمت و احترام ماه مبارک رمضان را حفظ کنیم.

وی همچنین بر ضرورت فضا سازی شهری مناسب در ماه مبارک رمضان تأکید کرد و افزود: متأسفانه در نیمه شعبان این فضا سازی مناسب در مرکز استان صورت نگرفت.

امام جمعه ساری در ادامه سخنان خود بر ضرورت نظارت مستمر دستگاه های مسؤول بر اجناس و بازار تأکید کرد.

نماینده ولی فقیه در مازندران همچنین به فرا رسیدن روز طبیعت اشاره کرد و با بیام این که باید در دامان طبیعت زندگی کنیم و در حفظ و نگهداری آن کوشا باشیم، خاطرنشان کرد: طبیعت جای عبادت، عبرت و تقویت ایمان است نه جای گناه بلکه باید در بستر طبیعت خداوند متعال را شکر کنیم و درس خداشناسی بیاموزیم و در جهت تقویت روحیه و ایمان گام برداریم.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی در ادامه سخنان خود به 12 فروردین، روز جمهوری اسلامی اشاره کرد و با بیان این که ملت ایران در 22 بهمن سال 57 ریشه استبداد و استعمار را از کشورمان زدودند، افزود: نخستین کار امام راحل پس از پیروزی انقلاب، نظام سازی بود و روز جمهوری اسلامی نیز به معنای تبلور اراده مردم است.

وی با بیان این که اگر به آرای مردم بی توجه باشیم یعنی با جمهوری اسلامی مخالفت کردیم، تصریح کرد: اگر به شریعت اسلام هم بی تعوجه باشیم باز هم خیانت به جمهوری اسلامی و خون شهدا است.

امام جمعه ساری با اشاره به این که شهدای ما برای جمهوری اسلامی شهید شدند، ادامه داد: اگر امروز مشکلی در کشور وجود دارد به دلیل برخی ناکارآمدی ها است و جمهوری اسلامی مشکلی ندارد.

وی با بیان این که اگر درست انتخاب کنیم مشکلات در کشور به وجود نمی آید، خاطرنشان کرد: در انتخاب های خود باید بیشتر دقت کنیم، حتی در انتخاب مرجع تقلید نیز باید معیار ما جمهوری اسلامی باشد باید ببنیم آن مرجع در راستای انقلاب و جمهوری اسلامی حرکت می کند یا زاویه دارد.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی در بخش پایانی سخنان خود با تأکید براین که حوزه علمیه قم و هم مردم نیز باید توجه کنند حق نداریم از مرجعی که نسبت به جمهوری اسلامی و حوادث و مسائل کشور یا ساکت و بی تفاوت بوده یا زاویه دارد تقلید کنیم، افزود: مرجع تقلید باید انقلابی و در راستای جمهوری اسلامی حرکت کند./950/

ارسال نظرات