۰۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۹
کد خبر: ۷۰۵۶۸۸
نماینده ولی فقیه در وزارت دفاع:

روحانیت باید مظهر تقوا و زهد باشد

روحانیت باید مظهر تقوا و زهد باشد
مازندران - حجت الاسلام آقاجان پور با تأکید براین که روحانیت باید مظهر تقوا و زهد باشد، گفت: امام راحل با حرکت بر منطق تقوا و معنویت توانست قلوب مردم را جدب کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام آقاجان پور، نماینده ولی فقیه در وزارت دفاع امروز درجمع علما وروحانیان شهرستان سوادکوه با بیان این که آنچه در این هنگام برای ما ضروری‌ست تحول است، گفت: همان گونه که طبیعت متحول شده، ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای این امر مهم است.

وی در ادامه سخنان خود به تبیین معنای جهاد از منظر کلام الهی اشاره کرد و افزود: در جهاد اصغر که در دفاع مقدس متبلورشد، همه‌ آحاد جامعه درگیر شدند و این همه جانبه بودن علت شد که حتی یک وجب از خاک کشور را از دست ندهیم، در صورتی که دشمن به دنبال اشغال همه‌ کشور بود.

حجت الاسلام آقاجان پور با اشاره به این که در جهاد اکبر که مبارزه با نفس است کار بسیار دشوارتراست، بطوری که کسانی که درجهاد اصغر موفق شده اند در این هنگام مردود شدند، ادامه داد: اما جهاد کبیر کارکرد امروز روحانیت و وظیفه ذاتی این قشر است.

نماینده ولی فقیه در وزارت دفاع با اشاره به این که علما و روحانیان دینی باید همان نقش هدایت، دعوت مردم بسوی خدا و جذب کردن قلوب را دنبال کنند، گفت: مقام معظم رهبری فرمودند روحانیت باید مظهر علم و دانایی و در حوزه های مختلف دینی و اجتماعی پاسخگوی مردم باشد.

وی با تأکید براین که روحانیت باید مظهر تقوا و زهد باشد، ادامه داد: اگر امام خمینی(ره) برمنطق تقوا و معنویت حرکت نمی‌کرد، دل های مردم جذب ایشان نمی‌شد و این حرکت عظیم اتفاق نمی‌افتاد، مردم امام را با همه وجود و قلبشان دوست داشتند.

حجت الاسلام آقاجان پور افزود: روحانیت باید ملجأ و پناهگاه مردم باشد، طوری که مردم هرگونه سختی و دشواری را به روحانی محله خود عرضه کنند و در نهایت با رضایتی که برخواسته از رفع مشکل است از این قشر جدا شوند.

نماینده ولی فقیه در وزارت دفاع در ادامه سخنان خود به نقش هدایت و روشنگری روحانیت اشاره کرد و گفت: همانگونه که پیامبر گرامی اسلام را طبیب دوار معرفی کردند، روحانیت نیز باید حرکت کند و به سراغ بیماران اجتماعی از هر قشر وصنفی برود، امروز روحانیت باید در همه‌ عرصه ها حصور فعال و موثر داشته باشد.

وی با تأکید بر این که نقش روحانیت را باید حضور محور تعریف کنیم، ادامه داد: روحانیت باید با منطق و ابزار روز دنیا آشنا باشد، اهمیت فضای مجازی امروز آنقدر زیاد است که از آن به قتلگاه فرهنگی یاد شده است.

حجت الاسلام آقاجان پور با اشاره به این که با ابزار فضای مجازی می‌توان جهاد تبیین را همه گیر کرد، افزود: همان گونه دشمن به دنبال نفوذ در خانه های ما است، ما نیز باید این تهدید را به فرصت تبدیل کنیم.

نماینده ولی فقیه در وزارت دفاع با بیان این که موفقیت امروز روحانیت در کار تشکیلاتی است، ادامه داد: ما در مجموعه نیروهای مسلح تجربیات موفقی به دلیل کار تشکیلاتی داشتیم و روحانیت نیز باید در جامعه با تشکیلات مدون و منسجم عمل کند./950/

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۲
مشکل آنجاست که تکلیف مسجد در کلان طرح سیاستی جمهوری اسلامی روشن نیست اما در لایه عملیاتی اقدامات خوبی انجام شده.
0
0