۰۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۸
کد خبر: ۷۰۵۶۳۴
استاندار مازندران در دیدار مجمع طلاب و روحانیان استان تأکید کرد؛

ضرورت تدوین پیوست فرهنگی از سوی حوزویان برای سند آمایش اقتصادی مازندران

ضرورت تدوین پیوست فرهنگی از سوی حوزویان برای سند آمایش اقتصادی مازندران
مازندران - حسینی پور بر ضرورت تدوین پیوست فرهنگی از سوی طلاب و روحانیان برای سند آمایش اقتصادی مازندران تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، سید محمود حسینی پور، استاندار مازندران امروز در نشست با مجمع نمایندگان طلاب و روحانیان استان با اشاره به این که نگاه انقلابی طلاب و روحانیان بیانگر دغدغه‌های فرهنگی این قشر نسبت به مسائل کشور است، خاطرنشان کرد: زمانی که مقام معظم رهبری، بحث تهاجم فرهنگی و شبیخون فرهنگی را بیان فرمود، برای بسیاری این ادبیات ملموس نبود، به همین دلیل امروز عمق مساله روشن شده است و باید با همه ظرفیت‌ها در این راستا اهتمام شود.

وی با بیان این که مازندران مهد علمای بزرگی بوده و هست و مفاخر و ذخایر معنوی بسیاری در این استان بوده و هستند که برکات وجودی جهان اسلام اند، گفت: وجود این علما و بزرگان دینی در استان همواره منشأ خدمات و برکات بسیاری برای این منطقه بوده است.

نماینده عالی دولت در مازندران با اشاره به خلأ‌های موجود در استان و کم کاری‌هایی که نسبت به مازندران بویژه مناطق محروم و روستایی در رژیم گذشته صورت گرفت و عملا مازندران را از توسعه دور نگه داشت، اظهار کرد: اکنون از سه هزار و ۶۰۰ روستای استان، ۹۵ درصد به برکت جمهوری اسلامی ایران از نعمت گاز برخوردار هستند که هیچ کدام از این امکانات قبل از انقلاب نبوده، حال آن که همان زمان روستا‌های ما مولد و تولید کننده بودند و انواع محصولات در روستا‌های ما تولید می‌شد.

وی افزود: در این استان علیرغم این که در این ۴۳ سال در خیلی از موضوعات پیشرفت‌های خوبی داشتیم، اما هنوز احساس می‌کنیم فقر نسبی وجود دارد بویژه در برخی مناطق روستایی باید خدمات رسانی صورت گیرد همچون روستا‌های هزارجریب که از خدمات اولیه همچون جاده بهره‌مند نشدند.

حسینی پور تصریح کرد: امروز همه باید دست به دست هم بدهیم و هیچ راه دیگری جز اتحاد و تلاش نداریم و مردم نگاهشان این است که می‌توان تحول ایجاد کرد.

استاندار در ادامه سخنان خود با اشاره به این که مردم در صحنه حضور دارند و دلبسته نظام و انقلاب هستند، ادامه داد: حق مردم است که مسائل اقتصادی و معیشت شان تقویت شود.

وی ادامه داد: امید مردم به جایگاه ولایت فقیه استوار و راسخ است چرا که در ۴۳ سال اخیر هرجا که مسؤولیت در دست ولایت فقیه بود کار‌ها سامان یافته و به نتیجه رسیده است.

‌حسینی پور با اشاره به این که برای پیوست فرهنگی انقلاب بزرگ اقتصادی که در حال شکل گیری است باید خودمان را آماده کنیم، افزود: از پیوست فرهنگی طلاب و روحانیان استان استقبال می‌کنیم و حسب فرمایش رهبر معظم انقلاب که فرمودند استانی که دریا و جنگل دارد معنی ندارد فقیر داشته باشد، باید در این راستا از دریا و جنگل در جهت رشد اقتصادی بهره بگیریم که البته کارگروه‌هایی برای فعال کردن اقتصاد دریا و جنگل تشکیل دادیم و برای استفاده از این دو موهبت الهی، حتما باید پیوست فرهنگی داشته باشیم.

وی، مازندران به عنوان پایتخت گردشگری جهان تشیع را شعار این حوزه عنوان کرد و یادآور شد: ما بیش از ۴۰۰ میلیون شیعه داریم که به زیارت علی بن موسی الرضا (ع) مشرف می‌شوند و عموماً از مازندران به عنوان طریق الرضا عبور می‌کنند.

استاندار مازندران با بیان این که در استان مشکل سرمایه گذاری نداریم، بلکه مشکل ما این است که سند آمایش اقتصادی در مازندران پیوست فرهنگی ندارد، خاطرنشان کرد: طلاب و روحانیان استان باید به ما کمک کنند و همه گروه‌هایی که دلشان برای اسلام می‌تپد باید پای کار بیایند. /۹۵۰/

ارسال نظرات