۱۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۳
کد خبر: ۷۰۵۷۳۹
در دیدار استاندار عنوان شد؛

آمادگی اوقاف مازندران برای تحقق شعار سال مقام معظم رهبری

آمادگی اوقاف مازندران برای تحقق شعار سال مقام معظم رهبری
مازندران - حجت الاسلام حیدری از آمادگی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران برای تحقق شعار سال مقام معظم رهبری در بحث تولید و اشتغال خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران امروز در دیدار مدیران اوقاف استان با استاندار با بیان این که این استان دارای یک هزار و 361 امامزاده، حدود 15 هزار موقوفه و 215 هزار رقبه است، گفت: حدود 70 درصد نیات موقوفات مازندران مربوط به حضرت سیدالشهدا(ع) و تعزیه‌داری در ماه‌های محرم و صفر است که بخش عظیمی از موقوفات استان را شامل می شود.

وی افزود: طی سه سال اخیر با بروزرسانی و انعقاد 50 هزار سند اجاره موقوفات و ثبت 282 وقف جدید در مازندران شاهد افزایش عوائد موقوفات و در نتیجه اجرای امینانه نیات هستیم.

حجت الاسلام حیدری با اشاره به این که در حوزه عمرانی، اوقاف استان در کنار اجرای پروژه‌های طرح جامع در بقاع متبرکه و آستان مقدس امامزادگان؛ سرمایه گذاری در موقوفات را دنبال می‌کند، ادامه داد: طی سه سال اخیر سی پروژه عمرانی موقوفات را به ارزش چهار هزار میلیارد ریال اعتبار افتتاح و یا کلنگ‌زنی کرده و اکنون نیز ده طرح سرمایه‌گذاری بزرگ در بخش‌های تجاری، زیارتی، خدماتی، مسکونی، کشاورزی و صنعتی به ارزش پنج هزار میلیارد ریال در حال پیگیری است.

مدیر کل اوقاف مازندران با اشاره به این که بیشتر مشکلات املاک دولتی و خصوصی بحث وقفی بودن ملک است که پیش از نقل و انتقال و یا ساخت بنا از اوقاف استعلامی دریافت نمی‌شود، افزود: استعلام از اوقاف سبب می‌شود تا قبل از ساخت و ساز و یا تغییر کاربری‌ها اراضی اوقافی برای مالک مشخص شود.

وی خواستار شد تا به دستور استاندار مازندران سازمان‌ها و نهادها قبل از هرگونه معاملات ملکی از اوقاف در خصوص وقفی بودن و یا نبودن اراضی استعلام بگیرند.

مدیرکل اوقاف مازندران با بیان این که این نهاد آمادگی همکاری با دستگاه‌های اجرایی و مردم را در اجرای شعار سال دارد، تصریح کرد: اوقاف و امور خیریه مازندران با در اختیار داشتن ۴۰۰ هکتار اراضی کشاورزی در بحث تولید و اشتغال گام‌های اثرگذاری برداشته است.

وی به تسریع در اجرای ۲۰۷ پروژه در دست اجرای اوقاف استان اشاره کرد و گفت: ۷۰ درصد موقوفات مازندران به نیت امام حسین (ع) است و با تعامل واقف توانستیم بیشترین خدمات را بدهیم.

حجت الاسلام حیدری، خدمات‌رسانی اوقاف در بحث درمانی را بی‌بدیل دانست و ادامه داد: در دوران کرونایی اوقاف مازندران با خرید دستگاه اکسیژن ساز، تجهیز اتاق عمل، خرید دستگاه ام. ار. ای و تولید ماسک و سایر فعالیت‌های پزشکی در استان همراه با دانشگاه علوم پزشکی بوده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران، اهدای ۲۰۰ هزار بسته کالای معیشتی را از دیگر اقدامات این نهاد عنوان کرد و افزود: اوقاف مازندران علاوه بر اجرای طرح افق در اماکن متبرکه به خدمات بهداشتی و نهالکاری پرداخته است.

وی، فرارسیدن بهار قرآن و ماه مبارک رمضان مقارن با بهار طبیعت را در قرن جدید به فال نیک گرفت و گفت: اعزام مبلغان به اماکن متبرکه، برگزاری محفل انس با قرآن در امامزادگان و اعطای بسته‌های معیشتی از برنامه‌های ما در استان مازندران است.

حجت الاسلام حیدری، آزادی زندانیان جرایم غیر عمد، طرح ملی مسکن، حمایت از تولید، حمایت از دانش‌آموزان کم بضاعت، تجهیز ابزار درمانی و فرهنگی را از خدمات اوقاف و امور خیریه استان مازندران دانست و خاطرنشان کرد: اجرای برنامه‌های اجتماعی، فرهنگی، دینی و بهداشتی در این نهاد استمرار دارد./950/

ارسال نظرات