۱۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۳
کد خبر: ۷۰۵۷۹۹
نماینده ولی فقیه در مازندران تأکید کرد؛

ضرورت تبیین و ترویج تولید دانش بنیان از سوی ائمه جمعه

ضرورت تبیین و ترویج تولید دانش بنیان از سوی ائمه جمعه
مازندران - حجت الاسلام والمسلمین لائینی بر ضرورت تبیین و ترویج مسأله تولید دانش بنیان از سوی ائمه جمعه در سال جدید تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در گردهمایی ائمه جمعه استان که با عنوان تبیین رسالت ائمه جمعه در تحقق شعار سال برگزار شد با تبریک فرا رسیدن سال جدید به حضور گسترده مسافران در استان اشاره کرد و گفت: حفظ امنیت استان و کمک رسانی به مسافران که از سوی دستگاه‌های اجرایی و امدادی صورت گرفت جای تقدیر دارد.

وی با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین، افزود: نباید نسبت به این شعار سال برخورد شود شود بلکه باید عملیاتی شود.

امام جمعه ساری با بیان این که مسأله تولید در سال های اخیر همواره مورد تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده است، گفت: برای عملی شدن این نام، باید جهادی و انقلابی عمل کنیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید براین که به طور قطع پیوند تولید با دانش، جهش و رونق در پی خواهد داشت، تصریح کرد: این پیوند ارزشمند نتیجه آن کاهش هزینه‌های تولید، افزایش بهره‌وری و کیفیت، رقابت‌پذیر شدن محصولات و کاهش قیمت محصولات در داخل است.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی با بیان این که ضروری است از اقتصاد نفت پایه فاصله بگیریم، ادامه داد: امروز ضروری است با هم افزایی ثروت و علم به قدرت اقتصادی برسیم.

وی با بیان این که در این مسیر نیاز به شرکت‌های دانش بنیان هستیم که باید به کمک تولید دانش بنیان بیایند، تصریح کرد: درون این شرکت‌ها نخبگان با معلومات بالا هستند که با ارائه طرح و ایده، فناوری را در خدمت تولید قرار می دهند.

امام جمعه ساری در ادامه سخنان خود با اشاره به وجود هفت هزار شرکت دانش بنیان در کشور، افزود: باید با بررسی و کار کارشناسی دقیق، این شرکت های دانش بنیان متناسب با هزینه های خود اشتغال آفرینی بالایی داشته باشند.

وی با بیان این که ائمه جمعه امسال باید در کنار توجه به بحث تولید در کشور، تولید دانش بنیان را نیز مد نظر قرار دهند، گفت: رسالت ائمه جمعه در سال جدید ارزیابی تولید است، باید از دو زاویه دانش بنیان بودن و اشتغال آفرینی تولید را ارزیابی کنیم و احسن العمل‌ها را مشخص کرده و تشویق کنیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید براین که ائمه جمعه از ظرفیت های تبلیغی و فرهنگی که دارند در جهت تبیین و تقویت تولید دانش بنیان در جامعه تلاش کنند، افزود: ائمه جمعه باید همگام با رهنمودهای مقام معظم رهبری در جهت تبیین و تبلیغ شعار سال تلاش مضاعفی داشته باشند.

امام جمعه ساری در ادامه سخنان خود به مسأله جمع آوری زکات در استان اشاره کرد و گفت: روحانیت نقش مؤثری در ترویج و گسترش فرهنگ پرداخت زکات در جامعه بر عهده دارد./950/

ارسال نظرات