۲۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۷
کد خبر: ۷۰۷۰۲۷
حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم عنوان کرد؛

پیروی از رهبر دینی، مایه اقتدار امت اسلامی و شکست دشمنان

پیروی از رهبر دینی، مایه اقتدار امت اسلامی و شکست دشمنان
نماینده خبرگان با بیان اینکه پیروی از رهبر دینی مایه اقتدار امت خواهد بود، گفت: امروز دشمنان نظام اعتراف می کنند در تحریم ها علیه ایران شکست خورده اند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم دولابی نماینده مجلس خبرگان رهبری امروز در ادامه سلسله جلسات تفسیر پیش از ترتیل خوانی حرم بانوی کرامت با اشاره به آیات جزء دوازدهم گفت: خداوند امت اسلامی را از تکیه کردن بر ظالمان برحذر داشته است و مسلمانان را به ایستادگی و مقاومت توصیه کرده است.

وی رمز اقتدار امت اسلامی را همراهی مردم با رهبر و مقابله با دشمنان برشمرد و اظهار داشت: خداوند مردم را به همراهی با پیامبر اکرم و در معنای عام با رهبر دینی جامعه دعوت کرده است، وجود رهبری در همه جوامع کوچک و بزرگ لازم است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری افزود: پیروی از رهبر و فرمانده مایه اقتدار امت خواهد بود، امیرالمومنین (ع) در خطبه 40 نهج البلاغه اهمیت رهبر و فرمانده را به خوبی بیان فرموده است.

استاد حوزه علمیه با اشاره به نیازمندی جامعه به رهبر تصریح کرد: اگر رهبر تضعیف شود شیرازه جامعه از هم پاشیده می شود، جامعه رهبری می خواهد تا مومن به دستور او عمل کند و کافر نسبت به او مطیع شود.

وی با بیان اینکه در قرآن رمز نجات از گرفتاری و بلاها همراهی با رهبران آسمانی است، عنوان کرد: در آیات متعددی به همراهی با رهبران آسمانی اشاره شده است.

حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم همراهی با رهبر دینی را مشروط به وجود لوازمی دانست و خاطرنشان کرد: برائت و بیزاری از دشمنان و عدم دلبستگی و وابستگی به دشمنان امت اسلام، قاطعیت عمل نسبت به مخالفان، دلسوزی برای همرزمان، اهل عبادت و فروتنی و عدم اتکاء به ظالمان از لوازم همراهی با رهبران دینی است.

استاد حوزه علمیه با اشاره به جهاد با جان و مال در راه رضای خدا ابراز کرد: معیت و همراهی با رهبر آسمانی رمز اقتدار امت اسلامی است، در نقطه مقابل عدم تبعیت و همراهی با امام باعث تضعیف جامعه و شکست امت اسلامی می شود.

وی در پایان تصریح کرد: امروزه نظام مقدس جمهوری اسلامی با رهبری امام راحل و سپس با محوریت خلف صالح ایشان این حکیم فرزانه و همراهی مردم چنان به اقتدار رسیده است که دشمنان اعتراف کرده اند در تحریم ها علیه ایران شکست خورده ایم.

ارسال نظرات