۲۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۶
کد خبر: ۷۰۷۰۶۱

یکی از عارضه های نادر واکسن کرونا ، التهاب قلبی

یکی از عارضه های نادر واکسن کرونا ، التهاب قلبی
نتایج یک تحقیق که در مجله معتبر لنست منتشر شده احتمال عارضه التهاب قلب ناشی از تزریق انواع واکسن را بررسی کرده است.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از جام جم آنلاین، نتایج یک تحقیق که در مجله معتبر لنست منتشر شده نشان می‌دهد التهاب قلب ناشی از تزریق واکسن کرونا شایعتر از دیگر واکسن‌ها نیست.

این تحقیق تایید می‌کند که خطر ابتلا به میوپریکاردیت پس از واکسیناسیون کووید ۱۹ نسبت به سایر واکسن‌ها حتی ممکن است کمتر باشد.

بر اساس این پژوهش، خطر کلی میوپریکاردیت - وضعیتی که باعث التهاب عضلات قلب می‌شود - پس از واکسیناسیون کووید ۱۹ بسیار کم است و ۱۸ نفر در هر میلیون دوز واکسن را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

این تیم با بررسی بیش از ۴۰۰ میلیون دز واکسیناسیون، پایگاه‌های اطلاعاتی بین‌المللی را تجزیه و تحلیل کرد تا خطر ابتلا به میوپریکاردیت را پس از واکسیناسیون علیه کووید ۱۹ و سایر بیماری‌ها مانند آنفولانزا و آبله مقایسه کند. در نهایت آنها هیچ تفاوت آماری معنی‌داری بین بروز میوپریکاردیت پس از واکسیناسیون کووید ۱۹ پیدا نکردند.

کولنگود راماناتان، از بیمارستان دانشگاه ملی سنگاپور و نویسنده این مقاله گفت: به نظر می رسد خطر کلی میوپریکاردیت برای این گروه جدید از واکسن ها علیه کووید ۱۹ با واکسن های رایج علیه سایر پاتوژن‌ها تفاوتی ندارد.

راماناتان ادامه داد: خطر چنین رویدادهای نادری باید با خطر میوپریکاردیت ناشی از عفونت متعادل شود و این یافته‌ها باید اعتماد عمومی را نسبت به ایمنی واکسیناسیون کووید ۱۹ تقویت کند.

میوپریکاردیت در برخی موارد ممکن است باعث آسیب دائمی قلب شود. اغلب توسط ویروس‌ها ایجاد می‌شود، اما در موارد نادر می‌تواند پس از واکسیناسیون نیز رخ دهد.

منبع: فارس

ارسال نظرات