۲۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۱:۲۰
کد خبر: ۷۰۷۱۴۱

شکایت سهامداران توئیتر از ایلان ماسک

شکایت سهامداران توئیتر از ایلان ماسک
به دلیل تاخیر در اطلاع رسانی سرمایه گذاری ایلان ماسک در توئیتر، برخی از سهامداران این شبکه اجتماعی از او شکایت کردند.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ؛ هفته گذشته، ایلان ماسک سهام توئیتر را خریداری کرد. اما اخیرا یکی از سهامداران توئیتر به دلیل تأخیر ۱۱ روزه ماسک در افشای رسمی سرمایه‌گذاری خود در این شبکه اجتماعی یک شکایت دسته جمعی علیه ماسک در کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC)، تنظیم کرده است.

به گزارش سایت انگجت؛ طبق قانون این کمیسیون، ماسک موظف بود تا ۲۴ مارس ، ۱۰ روز پس از افزایش سهامش در توئیتر، اسناد خود را به کمیسیون SEC ارسال کند، اما او این کار را تا ۴ آوریل انجام نداد. براساس گزارش‌ها، در این مدت مدیرعامل اسپیس ایکس ۱۵۶ میلیون دلار درآمد داشته و طبق این دادخواست، درآمد ایلان ماسک به ضرر سایر سهامداران بوده است.

شکایت از ایلان ماسک


به گفته سهامداری که شکایت کرده، او و سایر سرمایه گذاران در نتیجه اقدامات ماسک، سهام خود را پنج درصد زیر قیمت بازار فروختند.  شکایت مذکور  همچنین ادعا می‌کند که ماسک با افشا نکردن این موضوع باعث سردرگمی سهامداران توئیتر شده است.

گفتنی است که ایلان ماسک به تازگی از پیوستن به هیئت مدیره توئیتر  انصراف داده است. اما پیش از این شکایت مدیران توئیتر به دلیل پیوستن او به این شبکه اجتماعی بسیار خوشحال بودند گفته شده، این تصمیم به‌طور ناگهانی پس از چند توئیت عجیب و غریب از سوی ماسک، که از دنبال‌کنندگان توییتر خود نظرسنجی کرد که آیا این شرکت باید نام خود را تغییر دهد یا خیر، اتفاق افتاد.

ارسال نظرات