۲۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۹
کد خبر: ۷۰۷۱۴۵

طرح کشت قراردادی برنج مورد تایید شالگاران

طرح کشت قراردادی برنج مورد تایید شالگاران
مدیر تعاون روستایی گیلان گفت: ۱۳۳ نفر از شالیکاران این استان با بیش از ۲۵۵ هکتار شالیزار از طرح کشت قراردادی برنج استقبال کردند.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ؛ عباس جعفرپور گفت: در پی اجرای سیاست‌های ملی در راستای تحقق تصویب نامه شورای قیمت گذاری کشور و سیاست‌های حمایتی از محصولات اساسی و استراتژیک، اجرای طرح کشت قراردادی برنج در این استان آغاز شده است.

به گفته او، ۲ اتحادیه تعاونی روستایی و تعاونی‌های تولید روستایی استان گیلان به عنوان مباشرین اصلی طرح در استان گیلان موظف هستند تا بذر و نهاده‌های کشاورزی لازم شامل کود و سم را بدون دریافت پیش پرداخت و از طریق پشتیبان طرح یعنی شرکت خدمات حمایتی تأمین و هزینه آن را هنگام تحویل محصول از کشاورز برنجکار طرف قرارداد کسر کنند.

مدیر تعاون روستایی گیلان گفت: تاکنون ۱۳۳ نفر از شالیکاران این استان با بیش از ۲۵۵ هکتار شالیزار، وارد قرارداد کشت برنج با مباشرین شدند.

مباشر بر اساس تفاهم نامه منعقده بین صندوق بیمه محصولات کشاورزی و وزارت جهاد کشاورزی، کلیه قرارداد‌ها را تحت پوشش بیمه قرار داده و هزینه آن مانند سایر موارد ابتدا از طرف دولت پرداخت و در پایان از محل دریافت و فروش محصول، با تخفیف ۱۰ درصدی از سوی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، تسویه می‌شود.

بذر‌های اصلاح شده برنج شامل هاشمی، شیرودی، آنام و خزر در این طرح به کشاورزان ارائه می‌شود.

ارسال نظرات