۲۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۴
کد خبر: ۷۰۷۲۰۸

دومین دوره مدرسه مجازی فقه تربیتی برگزار می شود

دومین دوره مدرسه مجازی فقه تربیتی برگزار می شود
دومین دوره مدرسه مجازی فقه تربیتی(مدرسه بهاره ۱۴۰۱) تحت اشراف آیت الله اعرافی برگزار می شود.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، بعد از استقبال طلاب و فضلای سطوح عالی و خارج، از اولین دوره مدرسه مجازی فقه تربیتی ( مدرسه پاییزه ) که در پاییز ۱۴۰۰ با ثبت نام بیش از ۲۰۰ نفر همراه بود، دومین دوره مدرسه مجازی فقه تربیتی با حضور استادان حوزه و دانشگاه، در بهار ۱۴۰۱ و تحت اشراف آیت الله اعرافی و به همت مؤسسه اشراق و عرفان و مؤسسات همکار، برگزار می‌گردد.

هدف از برپایی این دوره، تبیین گفتمان فقه تربیتی و نمایان کردن چگونگی روش حل مسائل تربیتی جامعه در فقه معاصر و به‌ویژه در فقه تربیتی است. فقهی که در میدان است و با توجه به نگاهی تمدن سازی، درپی حل مسائل جامعه است.

در این دوره مدرسه مجازی که با موضوع فقه تربیتی و نیازهای تربیتی جامعه اسلامی در فصل دوم برگزار خواهد شد، سرفصل و عناوین ذیل ارائه خواهد گردید:

۱- اجتهاد تمدن ساز و جایگاه فقه تربیتی در آن ۲- نظام و منطق فقه تربیتی ۳- بررسی فقهی روش‌های آموزش نماز و روزه به کودکان ۴- نظام فقهی نماز آموزی به فرزندان ۵- بررسی فقهی روش‌های تمهیدی در تربیت اخلاقی ۶- مقابله با شبهات اعتقادی در خانواده و مدارس از دیدگاه فقه تربیتی ۷- وظیفه حکومت در تربیت اعتقادی اقلیت‌های دینی از دیدگاه فقه تربیتی ۸- بررسی فقهی آموزش چند فرهنگی ۹- پرورش کنشگر سیاسی از منظر فقه تربیتی ۱۰- ورزش و مسائل آن از منظر فقه تربیتی ۱۱- ساماندهی جنسیتی در مراودات اجتماعی و خانوادگی از منظر فقه تربیتی ۱۲- احکام و ابعاد فیلترینگ از منظر فقه تربیتی

مزایای شرکت در این دور، صدور گواهی معتبر؛ ارایه بسته محتوایی دیجیتال؛ و راهنمایی پایان نامه شرکت کنندگان و مشاوره علمی برخط است.

استادان و فضلای حوزه علمیه و طلاب؛ همچنین استادان دانشگاه و دانشجویان در رشته های تربیتی در مقطع ارشد که قصد ثبت نام در این دوره را دارند، میتوانند از تاریخ پانزدهم فرودین لغایت پانزدهم اردیبهشت با شماره تلفن‌های ۰۹۰۵۳۵۵۰۶۱۹ و ۰۲۵۳۷۷۴۸۵۴۰ در ساعت‌های ۹ الی ۱۳:۳۰ تماس حاصل فرمایند.

همچنین انتقادها و پیشنهادهای خود را به شماره ۰۹۱۲۷۴۹۱۰۴۷ پیامک نمایید.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت محتوای مدرسه فصل پیشین (مدرسه بهاره) و این فصل، به این آدرس در ایتا مراجعه کنند : https://eitaa.com/feqhe_tarbiati

نهادهای همکار در برگزاری مدرسه بهاره فقه تربیتی:

مؤسسه عالی فقه و علوم انسانی؛ مدرسه عالی فقه دارالهدی؛ مرکز تخصصی اخلاق دارالهدی؛ مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا (ع)؛ مدرسه تخصصی فقه امام کاظم (ع)؛ مدرسه قرآن و عترت؛ مرکز تخصصی نماز؛ موسسه آموزش عالی اخلاق و تربیت؛ مرکز تخصصی قرآن امام علی بن ابی طالب (ع)؛ مؤسسه علوم اسلامی و مطالعات اجتماعی مفتاح اندیشه و رادیو معارف و پایگاه خبری صدای حوزه

دانش‌پژوهان این مؤسسات و کسانی که از سوی این مؤسسات و نهادها، با دوره آشنا شده‌اند، رایگان در دوره ثبت‌نام می‌شوند.

جلسات دوره از بعد ماه مبارک رمضان و از اردیبهشت و به صورت برخط (آنلاین) برگزار می‌شود. البته برخی جلسات امکان شرکت حضوری نیز دارد.

دومین دوره مدرسه مجازی فقه تربیتی برگزار می شود

ارسال نظرات