۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۸
کد خبر: ۷۰۷۳۰۱
حجت الاسلام والمسلمین لونی در گفت‌وگو با رسا عنوان کرد؛

آیت الله رئیسی؛ خادم به معنای واقعی کلمه و اهل تعامل با سایر قوا

آیت الله رئیسی؛ خادم به معنای واقعی کلمه و اهل تعامل با سایر قوا
استاد حوزه گفت: در دیدار علما با رئیس جمهور مباحث مختلفی از جمله روابط خارجی و امنیت بحث شد اما بیش از هر چیزی به فرهنگ و معیشت در این دیدار پرداخته شد.

حجت الاسلام والمسلمین ولی‌الله لونی رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به دیدار اندیشمندان و صاحب نظران حوزوی با آیت الله رئیسی گفت: چه در این دیدار و چه در دیدارهای گذشته اگر بخواهیم در یک نگاه کلی برخوردها، ارتباطات و تعاملات ایشان را مورد ارزیابی قرار دهیم در یک جمله باید گفت: «یک طلبه دارای زی طلبگی است».

وی افزود: انسان افتخار می کند که در مسند ریاست جمهوری، مقام عالی اجرایی و مقام دوم مملکت یک چنین عنصری را ببیند، هر کسی در هر رده ای با ایشان برخورد کند، در سخن دچار لکنت زبان نخواهد شد، به راحتی و با احساس خوشی دیدگاهش را بیان می کند.

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم با اشاره به صمیمیت رئیس جمهور دولت مردمی عنوان کرد: تمام اقشار و اصناف مختلف با او ارتباط دارند و آیت الله رئیسی با همه برخورد صمیمانه می کند، کل جامعه را در ابعاد مختلف می بیند و تلاش می کند با آن ها ارتباط داشته باشد و این ارتباط فراگیر مسأله مهمی است.

تواضع و فروتنی آیت الله رئیسی مثال زدنی است

رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تواضع و فروتنی رئیس جمهور را مثال زدنی برشمرد و تصریح کرد: اگر کسی از قبل او را نشناسد و تصویری از او ندیده باشد در مواجهات ایشان با مردم باور نمی کند که او یک مقام مسئول است تا چه برسد به رئیس جمهور یک کشور، آن هم قدرتمندترین کشور منطقه و جهان اسلام.

وی افرود: در تعاملات نهایت احترام را برای افراد قائل است و فقط به دنبال این نیست که متواضع باشد بلکه از دیدگاه ها و نظرات متخصصین بهره می برد، با تعاملات خود ایجاد امید و اعتماد در کشور کرده است آن هم بعد از افت شدید اعتماد و امید از سوی مردم نسبت به مسئولین به ویژه دولتمردان در طی سال های گذشته.

حجت الاسلام والمسلمین لونی برنامه های دولت آیت الله رئیسی را همه جانبه نگر دانست و خاطرنشان کرد: دیدگاه هایش در عین حال که فعال و منعطف است، بسیار قاطع و جدی است اما اگر جای چکش کاری و اصلاح باشد به شدت پذیرای نقطه نظرات دیگران است.

آیت الله رئیسی اهل تعامل و تفاهم با سایر قوا

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه رئیس جمهور با دستگاه های دیگر اهل تفاهم و تعامل است، بیان کرد: در این دولت دستگاه من، دستگاه تو وجود ندارد، در حالی که در دولت قبل وزرات خانه ها کار  و وظیفه خود را به وزارت خانه دیگر واگذار می کردند و هیچکدام زیربار مسئولیت نمی رفتند، امروز نه تنها چنین اتفاقی نمی افتد بلکه خودش را بخشی از مجموعه حاکمیت می بیند و در کنار دیگر قوا برای حل مشکلات مردم یکپارچه، یک قانون، یک رهبر، یک کشور و یک ملت می بیند.

وی با اشاره به مدت سکانداری قوه مجریه ادامه داد: در این مدت حساسیت جناحی ایجاد نکرد، یعنی برخلاف انتظاری که ارث گذشته بود هر رئیس جمهوری می آمد اتوبوسی وارد و اتوبوسی خارج می کرد، ایشان بر اساس اخلاق سیاسی اجتماعی چنین کاری نکرد و حرمت نگه داشت مگر افرادی که مسأله دار و کلیدی بودند، گرچه انتظار این است پس از گذشت این مدت سرعت عمل را بیشتر کنند.

رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر جو حاکم بر مراسم دیدار با رئیس جمهور گفت: مراسم دیدار بیش از یک ساعت و نیم و با بیان نظرات اندیشمندان به طول انجامید و دقایقی نیز ایشان جمع بندی کردند، هر شخصی که از مدعوین وارد می شد به احترامش بلند می شد و در هنگام خروج تا نفر آخر بدرقه کردند، به شکلی برخورد کردند که احساس نمی شد این شخص به عنوان یک رئیس جمهور حریمی برای خود قائل باشد.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه ادامه داد: اگرچه در ابتدا برخی از اقدامات به کندی صورت می گیرد اما با توجه به عملکرد دولت قبل این موضوع طبیعی است و ان شاء الله در آینده سرعت عمل بالا خواهد رفت، در جلسه صاحب نظران و اندیشمندان حوزوی که اغلب نیز صاحب منصب بودند حضور داشتند که رئیس جمهور به تمام دغدغه ها گوش و آنها را ثبت و با ارائه راهکار در جلسه تکرار کردند.

این دوره، دوره طلایی است که باید با صبر و حوصله مردم همراه باشد

وی این دوره را یک دوره طلایی برشمرد و ابراز کرد: این دوره اگر چه دوره طلایی است اما نیازمند صبر و حوصله مردم می باشد، آیت الله رئیسی توازن را در ارتباط با دولت های دنیا برقرار کرده است، وقتی با همسایگان تعامل داشته باشیم همسایه دشمن تو نخواهد شد و یا حداقل دشمنی اش در سطح بالا نخواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین لونی دولت را دولت برجامی ندانست و تصریح کرد: دولت و وزارت خارجه ما برجامی نیست و مشکلات کشور را به برجام گره نزده است و هرگاه آمریکا به ملت ایران ادب کرد تیم مذاکره کننده به میز مذاکره با آن ها برخواهد گشت.

وی آیت الله رئیسی را خادم ملت توصیف کرد و اظهار داشت: این رئیس جمهور یک ظرفیت جامع و خادم به معنای واقعی کلمه است و هیچ چیزی جز خدمتگزاری در این رئیس دولت مشاهده نمی کنید.

رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به دغدغه های اندیشمندان حوزوی خاطرنشان کرد: چهره های شاخص حوزوی دغدغه جامعه اسلامی را داشتند، از دین، جایگاه مذاهب اسلامی، امنیت، فرهنگ، اقتصاد و معیشت جامعه، اشتغال و مسکن جوانان، بهره گیری از ظرفیت مجامع علمی، روابط داخلی و خارجی بحث هایی مطرح شد اما بیش از هر چیز دیگری به فرهنگ و معیشت جامعه در این دیدار بیشتر پرداخته شد.

ارسال نظرات