۲۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۵
کد خبر: ۷۰۷۳۴۹
معاون فرهنگی و آموزشی حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی:

تبلیغ تولید محور از سوی مبلغان شتاب‌دهنده پیشرفت کشور است

تبلیغ تولید محور از سوی مبلغان شتاب‌دهنده پیشرفت کشور است
حجت الاسلام والمسلمین شاهمرادیان گفت: موضوعات کشاورزی هم مبنای دینی دارد که بخش مهمی از آیات و روایات برای ترویج شعار تولید، پیش روی مبلغان و پژوهشگران دینی قرار دارد.

حجت الاسلام والمسلمین روح الله شاهمرادیان، معاون فرهنگی و آموزشی حوزه نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار سرویس فرهنگی اجتماعی خبرگزاری رسا، با اشاره به ضرورت‌های تبلیغ تولید محور از سوی مبلغان دینی گفت:  بر اساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، تبلیغ گفتمان‌ساز به گونه‌ای باید باشد که مبلغان با حضور در صحنه و تشکیل اتاق وضعیت، رصد بهنگام و پایش و تحویل وضعیت موجود را پیگیری کنند.

وی افزود: بر این اساس باید تلاش کرد در عرصه تبلیغ تولید محور، یک جریان گفتمان‌ساز را ایجاد کنیم.

معاون فرهنگی حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی با اشاره به اهمیت بهره‌مندی حداکثری از ظرفیت‌ روحانیون، گروه‌های جهادی و فعالان فضای مجازی در میدان تبلیغ و تبیین کارآمد اظهار داشت: تبلیغ تولید محور می‌تواند نهادهای نظام اسلامی را در خدمت‌رسانی و پیشرفت همه جانبه کشور یاری کند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهمرادیان همچنین در پاسخ به این پرسش که تبیین موضوعات کشاورزی بر مبنای دینی از سوی مخاطبان چه آثار و پیامدهای اجتماعی و فرهنگی را دارد، گفت: به نظر می‌رسد باید در حوزه آموزش و فرهنگ‌سازی سرمایه‌گذاری جدی صورت گیرد، موضوعات کشاورزی هم مثل دیگر موضوعات اجتماعی مبنای دینی و دامنه بزرگی دارد که بخش مهمی از آیات و روایات برای ترویج شعار تولید، پیش روی مبلغان و پژوهشگران دینی قرار دارد.

نقش فرهنگ عمومی در ترویج تولید 

وی با اشاره به مأموریت‌های جهاد کشاورزی و اهمیت روشنگری در فضای فرهنگ عمومی کشور خاطرنشان کرد: امروزه نیازمند یک حرکت پیشرونده در جهت نقش‌آفرینی برای رفع آسیب‌ها و معضلات جامعه هدف و در نهایت جریان‌سازی عمومی هستیم، به ویژه برای رسیدن به اهداف جهاد کشاورزی در بین جامعه هدف و تولید‌کنندگان و بهره‌برداران کشاورزی باید گام‌های مستحکم‌تری برداشته شود.

حجت الاسلام والمسلمین شاهمرادیان در بخش دیگری از سخنانش به برنامه‌های فرهنگی حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد اشاره کرد و بیان داشت: ابتدا تلاش کردیم وارد حوزه آموزش و فرهنگ‌سازی شویم که حاصل آن تهیه کتب آموزشی با عنوان ره‌توشه‌ها برای گروه‌های مخاطبان جهاد است، همچنین از دیگر برنامه‌های این مجموعه انقلابی تبیین فرهنگ و مدیریت جهادی است که در حقیقت برخاسته از تفکر بومی و متناسب با مقتضیات فرهنگی و اجتماعی کشور است.  

وی ادامه داد: ما تلاش کردیم ابتدا در تبیین «جهاد تبیین» سلسله نشست‌هایی را در معاونت فرهنگی حوزه نمایندگی جهاد برگزار کنیم تا نسبت به تدوین چارچوب عملیاتی آن اقدامات لازم صورت پذیرد.

حجت الاسلام والمسلمین شاهمرادیان اظهار داشت: دوره‌های آموزشی در بخش‌هایی همچون ایده‌ها و مهارت‌ها، و تفسیر موضوعی قرآن کریم در حوزه کشاورزی از برنامه‌ها و اقدامات این معاونت به شمار می‌رود.

رهبری و هدایت انسان؛ اساس مدیریت جهادی

وی در ادامه مدیریت جهادی را مدیریتی دانست که در دوران جهاد سازندگی و دفاع مقدس با بروز خلاقیت‌ها و نوآوری‌ها و ابتکارات خود، شاهکار عظیمی را مانند عبور از رودخانه اروند خلق کرد، به گونه‌ای که حیرت ابرقدرت‌ها و کارشناسان علمی را برانگیخت.

معاون فرهنگی و آموزشی حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی افزود: مدیریت جهادی از مدیریت علمی جدا نیست؛ اما آن را نظام ارزشی می‌سازد و اساس مدیریت در نظام جهادی بر پایه رهبری و هدایت انسان به سوی وظایفشان و به سوی سازندگی پایه‌گذاری شده است.

حجت الاسلام والمسلمین شاهمرادیان در پایان تصریح کرد: خوشبختانه در دولت سیزدهم به ویژه در وزارت جهاد کشاورزی، حمایت‌های خوبی از گفتمان مدیریت جهادی می‌شود و امیدواریم بتوانیم گام‌های اساسی در این خصوص برداریم.

ارسال نظرات