۳۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۳
کد خبر: ۷۰۷۴۲۸
آیت الله غروی:

امام حسن مجتبی اسوه‌ کرامت و اخلاق بودند

امام حسن مجتبی اسوه‌ کرامت و اخلاق بودند
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: اگر امام مجتبی(ع) امام ماست، باید از حلم، ادب، برخورد، عبادت‌ها و بندگی‌های ایشان درس بگیریم.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، در شام میلاد امام مجتبی(ع) و در دومین جشنواره‌ مردمی بصیرت کریم که در فضای باز بوستان بنفشه قم برگزار شد، آیت الله سید محمد غروی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در سخنان کوتاهی با تبریک میلاد امام مجتبی(ع) و روز ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: ماه رمضان ماه ضیافت الهی است و ایجاد می‌کند رفتار و اخلاق‌مان نیز الهی باشد.

وی با بیان ویژگی‌های روزه‌دارانِ واقعی افزود: در حقیقت روزه‌ی واقعی، روزی اتفاق می‌افتد که چشم، گوش و زبانِ روزه‌دار، روزه باشد و در مسیر حق استفاده شود.

آیت الله غروی در پایان با بیان حدیث شریفی از امام حسن مجتبی(ع) گفت: آن حضرت اسوه‌ کرامت و اخلاق بودند؛ لذا اگر امام مجتبی(ع) امام ماست، باید از حلم، ادب، برخورد، عبادت‌ها و بندگی‌های ایشان درس بگیریم.

همچنین در این مراسم که با حضور فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی در استان برگزار شد، سرهنگ محسنی زرین ارشد نظامی ارتش جمهوری اسلامی ایران با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان ارتش جمهوری ایران سپهبد شهید صیاد شیرازی و قرنی و نیز سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: اگر امروز در جمهوری اسلامی ایران امنیت حاکم است، به برکت پایمردی‌ها، ایستادگی‌ها، شب بیداری‌ها و مراقبت‌های نیروهای مسلح، خصوصا ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

در پایان این مراسم که به مناسبت ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی نیز برگزار شده بود، از پیام شهید والامقام سردار دلها، شهید حاج قاسم سلیمانی، خطاب به فرماندهان سپاه و ارتش، رونمایی شد.

ارسال نظرات