۳۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۵
کد خبر: ۷۰۷۴۸۰

اوکراین آماده ده سال جنگ با روسیه است

اوکراین آماده ده سال جنگ با روسیه است
آسوشیتدپرس گزارش داد ارتش آمریکا در حال آموزش نیرو‌ها برای جنگیدن در محیطی است که به شدت تحت تأثیر درگیری‌های اوکراین شکل گرفته است.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ؛حمله روسیه به به اوکراین به پنجاه‌وچهارمین روز رسید. ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین روز گذشته اعلام کرد در مذاکرات با روسیه سرزمین خود را تسلیم نخواهد کرد و جنگ در دونباس تأثیر منفی خواهد داشت و مدعی شد اوکراین برای ۱۰ سال جنگ با روسیه آمادگی دارد. دیمیترو کولبا، وزیر خارجه اوکراین نیز گفت: «ما انتظار داریم درگیری‌ها در شرق اوکراین تشدید شود و عملیات تهاجمی روسیه در آن‌جا گسترده‌تر گردد.»

اورزولا فون درلاین اما روز یکشنبه از کشور‌های اتحادیه اروپا خواست که در اسرع وقت تسلیحات بیشتری را به نظامیان اوکراینی برسانند. رئیس کمیسیون اروپا همچنین گفت این اتحادیه در حال بررسی اقداماتی علیه بخش بانکی و انرژی در بحث اعمال تحریم‌های بیشتر علیه روسیه به علت جنگ اوکراین است.

در حالی که دویچه بانک آلمان هشدار داد که در صورت محدود شدن واردات انرژی، نرخ تورم در این کشور می‌تواند به ۱۰ درصد برسد که از سال ۱۹۷۰ بی‌سابقه بوده است؛ آلمان به شهروندان خود توصیه کرد که در صورت تحریم گاز طبیعی روسیه در پی حمله روسیه به اوکراین، تا جایی که می‌توانند دوش آب گرم نگیرند.

مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه روز گذشته (یک‌شنبه) با اعلام اینکه سیستم سازمان ملل قادر به حل مشکلات نیست، از پذیرش میانجی‌گری ترکیه از سوی روسیه و اوکراین خبر داد. صدراعظم اتریش نیز دیروز اعلام کرد که ولادیمیر پوتین موافقت کرده است تا در تحقیقات درباره وقوع جنایات جنگی در اوکراین شرکت کند.

وزارت خارجه روسیه به دلیل اظهارات اخیر «یائیر لاپید» وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی علیه مسکو، سفیر رژیم صهیونیستی در روسیه را احضار کرد. بنابراین سفیر صهیونیستی امروز (دوشنبه) باید در وزارت خارجه روسیه حاضر شود.

روزنامه جمهوریت در گزارشی با تأکید بر این‌که "قدرت آمریکا برای حفظ «جهان تک قطبی» کافی نیست"، به بررسی پیامد‌های اقتصادی جنگ اوکراین بر جهان پرداخته و اعلام کرد شاخص اقتصادی چین برخلاف آمریکا درحال اوج‌گیری است.

پیش از این شبکه العربیه گزارش داد احتمال وقوع درگیری بین روسیه و آمریکا با ادامه ارسال سلاح از طرف واشنگتن و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به اوکراین وجود دارد.

ارسال نظرات