۳۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۹
کد خبر: ۷۰۷۴۹۶
حجت الاسلام شیرمحمدی مطرح کرد؛

آموزش بیش از سه هزار مبلغ دانش آموزی در ۱۸ سال فعالیت مرکز آینده سازان

آموزش بیش از سه هزار مبلغ دانش آموزی در ۱۸ سال فعالیت مرکز آینده سازان
مرکز آینده سازان ذیل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان از سال ۸۲ به اعزام مبلغ دانش آموزی پرداخته و در این مدت ۳۰۵۰ پرونده تبلیغی در این مرکز ثبت شده است.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام اسدالله شیرمحمدی معاون تبلیغ و ارتباطات فرهنگی مرکز آینده‌سازان امروز در نشستی با خبرنگاران گفت: این مؤسسه نزدیک ۲۰ سال در حوزه دانش آموزی ورود کرده و ۳ هزار مبلغ را در این حوزه تربیت کرده و موفقیت‌هایی به دست اورده است.

وی با بیان اینکه در بازه‌های تبلیغی رمضان و محرم در سابقه هزار اعزام بوده است، افزود: تبلیغ فضای مجازی در این ایام کرونا قطع نشد، اما تبلیغ حضور در همه گیری کرونا به طور کامل تعطیل شد و پس از آن در این بازه زمانی ۱۲۰ مبلغ در استان‌های کشور اعزام کردیم.

معاون تبلیغ مؤسسه آینده‌سازان با اشاره به افت آموزشی و تربیتی دانش آموزان گفت: امیدواریم با اعزام مبلغین خلأ تربیتی دانش آموزان پر شود و سؤالاتی که دارند پاسخ داده شود؛ از سال ۸۲ این مرکز افتتاح شد و در ابتدا با ۳۰ مبلغ شروع شد که آموزش و پرورش نگاهی به مبلغ نداشت، اما رفته رفته در مواردی که اعزام هم نداشتیم مبلغان ما توسط مدارس دعوت می‌شدند که این از ابتکارات استاد حاجعلی اکبری بود.

حجت الاسلام شیرمحمدی ادامه داد: نزدیک ۳۰۵۰ پرونده تبلیغی داریم و عملیات تبلیغی داشتند که در بازه‌هایی غیر از رمضان و محرم مانند دهه فجر و ایام فاطمه نیز از آن‌ها استفاده کردیم.

وی تصریح کرد: در شروع کار تبلیغی مرکز آینده‌سازان آموزش تخصصی مبلغین برای مخاطب نوجوان و دانش آموز نبود که بتوانند با نوجوان ارتباط بگیرد، اما در این مرکز در کنار بحث تبلیغ بحث پژوهش هم اضافه شد و نیاز‌های دانش آموزان توسط مبلغان رصد و از محتوا‌های گزارش شده دو کتاب «منظومه فکری تربیتی نوجوان و جوان» «الگوی تعالی دختران» تولیده شده که قابل استفاده برای مبلغان خواهند بود.

حجت الاسلام شیرمحمدی با بیان اینکه همه مبلغان آموزش دیده در حال تبلیغ دانش آموزی نیستند گفت: با آموزش‌های مرکز و تجربه‌های تبلیغی تربیت نیرو اتفاق افتاده و در جایگاه‌های گوناگونی مسؤولیت گرفتند برای مثال امام جمعه یا مدیر کل تبلیغات استان با سابقه مبلغ دانش آموزی وجود دارد که در مسؤولیت خود نگاه و راهبردی متانسب با نوجوانان دارند.

وی ادامه داد: مبلغ ما اگر مسؤولیت گرفت نگاه دانش آموزی دارد و حتی مدارس نیز مبلغ مرکز را که توانمند است برای خانواده‌ها دعوت می‌کنند و برای خود دانش آموزان نیز فعال هستند. نزدیک هزار مبلغ به صورت فعال از ظرفیتشان استفاده می‌کنیم.

این استاد حوزه با بیان اینکه مبلغین دانش آموزی از قم اعزام می‌شدند، اما این سیاست تغییر کرد، گفت: اعزام از قم نداریم و سراغ ظرفیت‌های استانی رفته ایم به طوری که مبلغین توانمند استانی را ذیل یک شبکه شکل دادیم تا کار تبلیغی دانش آموزی انجام دهند در نتیجه ۱۵ استان نیاز مبلغ را از خودش تأمین کرده است.

وی اظهار دادشت: با هماهنگی آموزش و پروش وارد می‌شویم و اولویت با مدرسه‌ای است که از حضور روحانی محروم بوده اند، اما مبلغین ما تفاوتی با طرح امین و دیگر مبلغین دارند در اینکه نگاه تشکیلاتی بین مبلغان مرکز آینده‌سازان وجود دارد و در ارتباط با دانش آموز، نخبه‌ها را شناسایی می‌کند به طرح دانش آموزی و متصلش می‌کند.

حجت الاسلام شیرمحمدی با بیان اینکه مبلغان مرکز آینده‌سازان برای اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان نیز جذب دانش آموز می‌کنند، گفت: مبلغ ما توانمند است که خوب ارتباط می‌گیرد و از آسیب‌های اعزام از قم همین بود که ناخودآگاه ارتباط مبلغ با دانش آموز قطع می‌شد؛ فلسفه تشکیلات مبلغ بومی برای جبران همین خلأ بوده است؛ بستر تبلیغی ما جایی است که مدرسه باشد و در مناطق محرومی که مدرسه ندارد به صورت جهادی مبلغ حضور پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه سؤالاتی که دانش آموزان دارند توسط مبلغ در گزارشات مرکز آینده‌سازان ثبت می‌شود، گفت: ۲۰ هزار سؤال از دانش آموزان صورت گرفته است و این اطلاعات پایش شده و در هر سال دسته بندی شده است که در اختیار مبلغ جدید قرار می‌گیرد تا بداند سیر دغدغه دانش آموزان در این استان و منطقه چه بوده و تا با یک اطلاعات جامع وارد شود.

معاون تبلیغ و ارتباطات فرهنگی مرکز آینده‌سازان در پایان خاطرنشان کرد: بسیاری از آسیب‌های قشر نوجوان ناشی از بی هویتی است و در بسیاری از آسیب‌ها لازم نیست مستقیم وارد شد؛ مبلغ خواهر نیز در مرکز آینده‌سازان آموزش دیده و به مدارس اعزام می‌شوند.

ارسال نظرات