۳۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۹
کد خبر: ۷۰۷۵۳۷
حجت الاسلام لیالی در گفت‌وگو با رسا:

عملیات تروریستی کابل ریشه آمریکایی صهیونیستی دارد

عملیات تروریستی کابل ریشه آمریکایی صهیونیستی دارد
استاد حوزه با محکوم کردن عملیات های تروریستی گفت: هدف ایجاد اختلاف و مشغول شدن جهان اسلام و ملت های اسلامی است که متوجه سیاست های کلان پروژه دولت های استکباری نشوند.

حجت الاسلام محمدعلی لیالی عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به اقدامات تروریستی علیه شیعیان در افغانستان گفت: امید است ماه مبارک رمضان نمادی از وحدت امت جهان اسلام باشد چون یکی از محورهای جهان اسلام نماز و روزه و ماه مبارک رمضان است.

وی افزود: دشمن با استفاده از شیوه های مختلف از جمله جنگ سخت و نرم به دنبال تشتت و اختلاف در جهان اسلام است، اگر بتواند با جنگ سخت و اگر نتوانست با جنگ نرم چنین پدیده ای را انجام خواهد داد.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به عملیات پیچیده ترکیبی جنگ ادراکی و شناختی جریان صهیونیسم و سلطه علیه جهان اسلام ابراز کرد: اساس این جنگ با تاکید بر اختلاف افکنی و نزاع و درگیری در جهان اسلام است که به بهانه شیعه و سنی و تحریک این دو مذهب برعلیه هم به خصوص بین دو کشور ایران و افغانستان و با عملیات های انتحاری صورت می گیرد.

وی عملیات های انتحاری را محکوم و اظهار کرد: هرگونه عملیات انتحاری چه در کشور اسلامی ایران و چه در کشور افغانسات و پاکستان باید محکوم شود؛ جهان اسلام باید وحدت داشته باشند و این عملیات های تکفیری تروریستی را محکوم کنند.

حجت الاسلام لیالی بصیرت دولت های اسلامی نسبت به این پدیده شوم که ریشه آمریکایی و اسرائیلی دارد را متذکر شد و تاکید کرد: هدف ایجاد اختلاف و مشغول شدن جهان اسلام و ملت های اسلامی است که متوجه سیاست های کلان پروژه دولت های استکباری نشوند.

وی با اشاره به اینکه دولت های اسلامی علاوه برمحکوم کردن عملیات های انتحاری باید روابط دوستانه خود را بیشتر کنند، عنوان کرد: ما انتظار داریم که دولت طالبان در افغانستان موضع مشخصی را نسبت به این انفجارهای اخیر مشخص کند و امنیت را برای تمام مردم افغانستان از شیعیان تا اهل سنت، از پشتون تا هزارها و هرکسی که در محدوده کشور دوست و برادر افغانستان زندگی می کند را تامین کند.

استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر اینکه در آستانه روز قدس هستیم، خاطرنشان کرد: هرگونه حاشیه سازی در اقصی نقاط جهان اسلام برای به حاشیه بردن مسأله فلسطین است، فلسطین نقطه اتصال و وحدت جهان اسلام است و طبیعتاً همه باید برای برگزاری راهپیمایی روز قدس و اتحاد و وحدت جهان اسلام حرکت کنیم.

ارسال نظرات