۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۷۰۷۷۴۳
امام جمعه اهل سنت کرمانشاه:

اهل سنت امامت و خلافت حضرت علی را حق می دانند

اهل سنت امامت و خلافت حضرت علی را حق می دانند
کرمانشاه ـ ماموستا مرادی گفت: اهل سنت امامت و خلافت علی بن ابی طالب را حق دانسته و دشمن خوارج و نواصب هستند که کمر به تنقیص امام(ع) بسته بودند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، ماموستا عبدالرحمن مرادی امروز در گفت وگو با خبرنگاران ضمن تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت علی(ع) اظهار داشت: شان و جایگاه امیر المومنین علی ابن ابی طالب مولی الموحدین اسدالله الغالب(ع) در میان مسلمین بسیار رفیع است.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه گفت:بسیاری از آیات الهی در فضیلت امیر المومنین علی ابن ابی طالب(ع) وارد شده زیرا یاران پیامبر(ص) اعم از مهاجر و انصار اولین مخاطبان قرآن و اولین مجاهدان و ناصران دین خدا بودند که خداوند سعی آنها را در دنیا و آخرت مشکور کند.

این عالم اهل سنت تاکید کرد: روایت بسیاری از زبان مبارک پیامبر(ص) درباره جایگاه امام علی(ع) به زیبایی یاد شده به گونه ای که بعد از دوران خلافت ایشان و سرکار آمدن افرادی نا اهل از بنی مروان و عده ای از بنی امیه که حتی بر منبرها به سب و لعن علی می پرداختند، حافظان حدیث اهل سنت و فقهای مذاهب به میان آمده و با نوشتن فضایل امام علی(ع) از منبع آیات قرآن و احادیث پیامبر(ص) از مقام و جایگاه امام علی(ع) دفاع پرداختند.

ماموستا مرادی در ادامه سخنان خود یادآور شد:امام نسایی از محدثان اهل سنت، هنگامی که در شام فضیلت امام علی(ع) را بازگو کرد، مورد ضرب وشتم شامیان قرار گرفت و بر اثرهمان ضربات وجراحات وارده به شهادت رسید.

وی اظهار کرد: اهل سنت امامت و خلافت علی بن ابی طالب را حق دانسته و دشمن خوارج و نواصب هستند که کمر به تنقیص امام(ع) بسته بودند، همچنین از بنی مروان و یزیدیان برئ بوده که سب و لعن آن امام همام را سنت خویش قرار داده بودند.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه گفت: امام شافعی در اشعار خود بسیار از اهل بیت(ع) و امام علی(ع) را یاد کرده و به شیعه گری متهم شده و مورد آزار و اذیت دشمنان اهل بیت(ع)  قرار گرفت .

وی افزود: اهل سنت شافعی مذهب باور، یقین و ارادت خاصی به اهل بیت(ع) و امام علی(ع) و اولاد ایشان دارند و کتب احادیث، تفاسیر قرآن و فقه اسلامی ما مملو از نقل حدیث و روایت و آراء اهل بیت(ع) در مورد قرآن، اخلاق و فقه است.

ماموستا مرادی خاطرنشان کرد: سلسله اجازات علمی طلاب اهل سنت شافعی مذهب به اهل بیت(ع) می رسد از دست معروف کرخی به امام رضا(ع) و از آن سلسله الذهب به امام علی(ع) وپیامبر اکرم(ص) متصل می شود و سلسله عرفانی مشایخ و عرفای ما نیز مجدد به اهل بیت(ع) می رسد و  شجره نامه های بسیاری از خاندان سادات ما نیز به اهل بیت(ع) و امام علی(ع) ختم می شود و با جان و دل به آن مقام شامخ عشق، علاقه و ایمان داریم و این اظهر من الشمس است.

امام جمعه اهل سنت در کرمانشاه تصریح کرد: تبعیت از ولایت و خارج نشدن از امر ولی از واجبات بوده و خلاف آن سبب تفرقه، اختلاف و نابودی جامعه خواهد شد.

ماموستا مرادی خاطرنشان کرد: امام علی(ع) از دوران کودکی همان گونه که خودشان فرمودند، پیامبر اسلام(ص) روز دوشنبه مبعوث شدند و من روز سه شنبه به رسالت ایشان ایمان آوردم در حالی که ده سال سن مبارکشان از ایشان کمتر بود، همچنین در دوران هجرت به مدینه و جهاد، مبارزه و دفاع از دین خدا تا رحلت پیامبر(ص) و در دوران خلفای راشدین، ناصحی امین برای خلفا، اسلام و مصلحت اسلام بودند تا زمانی که به خلافت رسیدند و در دوران خلافت با نهایت اخلاص، عمل به مسلمین و جامعه اسلامی خدمت کردند.

وی با بیان اينكه علم، فقه، عدالت، عزت ، ایمان و علو رتبه امام علی(ع) زبان زدخاص و عام بود ، افزود: فتنه هایی هم در دوران خلافت امام علی(ع) ایجاد شد که با بزرگی و روح اسلامی با آن مقابله کردند.

ماموستا مرادی گفت: فتنه گران خوارج که دچار کج فهمی عجیبی در دین شده بودند از آنجا که دارای علم کافی و وافی نبودند و با سطحی نگری و برداشت های ناصواب از آیات قرآن دست به تفسیر و صدور حکم کردند که یکی از این حکم های ناروا "لاحکم الا لله بود" و در جریان حکمیت امام علی(ع) را متهم به حکم به غیر ما انزل الله کردند و العیاذ بالله کافر پنداشتند، توطئه قتل ایشان را به نیت قربه الی الله کشاندند و آن جنایت نابخشودنی و غیر قابل جبران را در حق بزرگترین، مقرب ترین و عالمترین مرد روزگار خود وارد کردند./1400/

ارسال نظرات