۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۹
کد خبر: ۷۰۷۸۳۴

آتش سوزی در جنگل ها یکی از عامل های آلودگی هوا

آتش سوزی در جنگل ها یکی از عامل های آلودگی هوا
یک مطالعه جدید هشدار می دهد که آتش سوزی های بزرگتر و شدیدتر در شمال غربی اقیانوس آرام باعث افزایش آلودگی هوا در سراسر آمریکای شمالی شده است.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از جام جم آنلاین، دود آتش سوزی با مشکلات تنفسی قابل توجهی مرتبط است و همچنین ممکن است باعث عوارض قلبی و بارداری شود.

«ربکا بوچولز»، نویسنده اصلی این مقاله از مرکز ملی تحقیقات جوی کلورادو، گفت: «انتشار آتش‌سوزی‌ها چنان افزایش یافته است که الگوی سالانه کیفیت هوا را در سراسر آمریکای شمالی تغییر می‌دهد.»

برای این مطالعه، تیم تحقیق انتشارات آتش‌ سوزی‌ های جنگلی از سال ۲۰۰۲ تا ۲۰۱۸ را تجزیه و تحلیل کرد و متوجه شد که افزایش شدید سطح مونوکسید کربن (CO) در ماه آگوست (مرداد)، به دلیل شایع‌تر شدن آتش‌ سوزی‌ های جنگلی بوده است.

سطح CO معمولاً در تابستان به دلیل واکنش‌های شیمیایی در جو مرتبط با تغییرات نور خورشید کمتر است. به گفته محققان، یافته‌ها مبنی بر افزایش سطح CO در ماه آگوست، میزان تأثیرات دود آتش‌سوزی ها را نشان می‌دهد.

در حالی که CO به طور کلی نگران کننده نیست، اما نشان دهنده وجود آلاینده‌ های مضر بیشتر، از جمله ذرات معلق در هوا و ازن سطح زمین که تمایل به تشکیل در روزهای گرم تابستان دارد، است.

نویسندگان این مطالعه گفتند که ترکیبی از تغییرات آب و هوایی، افزایش سیاست‌های توسعه و استفاده از زمین در افزایش آتش‌ سوزی‌ های جنگلی شمال غربی اقیانوس آرام نقش دارد.

بوچولز گفت: «شواهد متعدد حاکی از بدتر شدن آتش‌ سوزی‌ های جنگلی در شمال غربی اقیانوس آرام به خاطر کاهش کیفیت هوا است.»

منبع: مهر

ارسال نظرات