۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۸
کد خبر: ۷۰۷۹۷۳
آیت الله حسینی خراسانی:

نادیده گرفتن نقش همسران فداکار، جفا است

نادیده گرفتن نقش همسران فداکار، جفا است
نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: اگر آیت الله جوادی توانستند اثری ماندگار به نام تفسیر تسنیم به رشته تحریر درآورند، نقش همسرشان در خلق این اثر کمتر از خود حضرت استاد نیست.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله حسینی خراسانی عضو فقهای شورای نگهبان در مراسم بزرگداشت متعلقه حضرت آیت الله جوادی آملی که دوشنبه شب در مسجد اعظم برگزار شد با اشاره به شخصیت فداکار این بانوی فقید گفت: یکی از نشانه های سعادتمندی انسان براساس روایات توفیق داشتن همسری فداکار، باتقوا و شایسته است.

وی با اشاره به این جمله که پشت سر هر مرد موفقی همسری فداکار وجود دارد، افزود: این جمله یک واقعیت درست است که مردان بزرگ اگر به جایی رسیده اند به دلیل حمایت و صبوری همسران خدوم و بزرگوارشان بوده است.

آیت الله حسینی خراسانی با تاکید بر شخصیت جهانی شهید حاج قاسم سلیمانی ابراز کرد: تقوا، ایمان و شجاعت این سردار رشید اسلام همه درست و به جا است اما سهم همسر شهید را نادیده گرفتن ناسپاسی از یک انسان خدوم است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری همسران جانبازان شیمیایی و اعصاب روان را مجاهد برشمرد و اظهار کرد: جانبازان شیمیایی، قطع نخاع و اعصاب روان سند حقانیت انقلاب و نظام و افتخار مملکت ما هستند اما نادیده گرفتن نقش یاران وفادار آن ها یعنی همسران صبور آن ها جفا است.

وی با بیان اینکه اگر بزرگانی همچون آیت الله بروجردی، طباطبایی، گلپایگانی در علم درخشیده اند، تصریح کرد: نقش همسران این بزرگواران را نباید نادیده انگاشت، اگر تفسیر المیزان یک تفسیر ارزشمند در اسلام است، در ثواب این تفسیر تنها علامه نقش ندارد بلکه باید نقش همسر او را نیز برجسته کرد.

عضو فقهای شورای نگهبان ادامه داد: اگر آیت الله جوادی توانسته اند اثری ماندگار به نام تفسیر تسنیم به رشته تحریر درآورند، اجر و ثواب و نقش سرکار خانم روحی در خلق این اثر کمتر از خود حضرت استاد نیست.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه نقش بانوان فداکار در جامعه کمتر دیده می شود، خاطرنشان کرد: فداکاری بانوان نزد خداوند فراموش نخواهد شد، رحلت این بانوی عفیف و پاکدامن در ایام لیالی قدر حساب و کتاب دارد و اجر و پاداش دنیایی این بانوی باتقوای فداکار بود.

وی با اشاره به اینکه شرایط دفن همسر آیت الله جوادی در حرم مطهر بانوی کرامت مهیا بود، اظهار کرد: حضرت استاد ادب سیاسی و اجتماعی به خرج دادند و با اینکه شرایط مهیا بود، همسر خود را در کنار شهدا و قبرستان عمومی به خاک سپردند، ما باید این سیره سیاسی و اجتماعی آیت الله جوادی آملی را دنبال کنیم.

ارسال نظرات