۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۳
کد خبر: ۷۰۸۰۴۸
معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران یزد مطرح کرد؛

برپایی مدارس مقاومت در حوزه علمیه خواهران استان یزد

برپایی مدارس مقاومت در حوزه علمیه خواهران استان یزد
معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان یزد، از برپایی مدارس مقاومت در حوزه علمیه خواهران استان، با هدف تبیین مسئله فلسطین و اهمیت روز جهانی قدس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسا در یزد، خانم مریم حسن‌پور، معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان یزد در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره در پیش رو بودن روز قدس، گفت: قدس شریف در نگاه مسلمانان به دلیل وجود مسجدالاقصی از ارزش والایی برخوردار است و این مکان مقدس نخستین قبله مسلمانان و به ویژه جایگاه معراج آسمانی رسول‌الله(ص) است.

وی با اشاره به اینکه با وجود اهمیت این سرزمین، امروز قدس شریف در حصار صهیونیست‌ها قرار گرفته است، افزود: مردم مظلوم این دیار چشم انتظار یاری ‏مسلمانان برای رهایی بیت‌المقدس از دست صهیونیست‏‌ها هستند و در این میان تدبیر و دور اندیشی امام خمینی(رحمه الله علیه) و رهبری دلسوزانه مقام معظم رهبری(مدظله العالی) نتیجه داد و روز جهانی قدس، نماد بیداری جهان اسلام شناخته شد.

خانم حسن‌پور افزود: جمعه‌ آخر ماه رمضان به عنوان روز جهانی قدس از طرف امام خمینی(ره) از سال‌ها پیش شناخته و مطرح شد و در واقع این روز بهانه‌ و فرصتی است برای روح‌های علاقه‌مند به مسئله‌ فلسطین و دل‌های پرشور جوانان و قشرهایی از ملت‌های مسلمان که در چنین روزی از مردم مظلوم فلسطین حمایت و دفاع کنند.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان یزد، در بخش دیگر این گفت و گو با اشاره به برنامه‌های حوزه علمیه خواهران استان یزد به مناسبت روز جهانی قدس گفت: برنامه‌های فرهنگی حوزه علمیه خواهران در روز جهانی قدس سال ۱۴۰۱ با توجه به منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، بر دو محور "جهاد تبیین" و "مسئله مقاومت" تنظیم شده است.

وی بیان اهمیت روز جهانی قدس و توصیه بر شرکت در راهپیمایی روز قدس توسط مبلغان در جلسات جزءخوانی قرآن کریم در ماه مبارک رمضان و مراسم احیای لیالی قدر، حضور یکپارچه و باشکوه مدارس علمیه خواهران همراه با پلاکادر در راهپیمایی روز قدس، برپایی غرفه ارائه مشاوره مذهبی، تصحیح قرائت نماز و پاسخگویی به مسائل شرعی بانوان، اجرای برنامه‌های فرهنگی متناسب روز قدس ویژه طلاب را از جمله برنامه های حوزه علمیه خواهران استان یزد دانست.

این مقام مسئول در ادامه از برپایی «مدارس مقاومت» خبر داد و گفت: هر مدرسه علمیه خواهران به عنوان یک پایگاه مقاومت در برابر استکبارستیزی و دفاع از مظلوم به تبیین مسئله فلسطین و اهمیت روز جهانی قدس پرداخته و فعالیت‌های خود را بر این اساس ارائه می‌دهد.

وی ادامه داد: تمامی برنامه‌های حوزه علمیه خواهران متناسب با روز قدس در فضای حقیقی با نماد مقاومت شامل عکس مبارزان فلسطینی با چفیه در حال انتفاضه و در فضای مجازی با هشتک مقاومت منتشر خواهد شد.

استاد حوزه افزود: برگزاری مسابقات فرهنگی مختلف با عناوینی مانند مسابقه بزرگ «خانواده مقاومت» در قالب عکاسی از حضور خانواده در راهپیمایی، تهیه پادکست و کلیپ، پویش بزرگ «دختران قدس» در فضای حقیقی و مجازی با هدف آشنایی دختران نوجوان و جوان با اهمیت مسئله قدس، ایجاد کانال «مقاومت» در فضای مجازی با هدف پاسخگویی به شبهات مسئله فلسطین و جبهه مقاومت از دیگر برنامه‌های این نهاد به مناسبت روز جهانی قدس است.

وی در پایان برپایی کرسی آزاداندیشی و حلقه بصیرت با حضور طلاب و دانشجویان در فضای حقیقی و مجازی با محوریت مقاومت، برپایی نمایشگاه «دستاوردهای بیانیه گام دوم انقلاب» در مدارس علمیه خواهران، برپایی محفل «بازخوانی وصیت نامه شهدا مقاومت» در مدارس علمیه خواهران، مساجد، بقاع متبرکه، حسینیه‌ها و پایگاه‌های بسیج، تهیه کتابچه و بروشور با محوریت «جنگ شناختی و جنگ روایت‌ها» با هدف جهاد تبیین جبهه مقاومت را از دیگر برنامه‌ها در سطح مدارس دانست.

ارسال نظرات