۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۸
کد خبر: ۷۰۸۰۶۷
وحیدی:

اخبار مربوط به تغییر استانداران کذب است

اخبار مربوط به تغییر استانداران کذب است
وزیر کشور گفت: لیستی که درباره تغییر استانداران در فضای مجازی منتشر شده صحت ندارد و گفتن این حرف‌ها در فضای مجازی هیچ کمکی به مردم و بهبود اوضاع نمی‌کند.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، احمد وحیدی وزیر کشور ظهر امروزدر حاشیه قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در جلسه امروز تاکید شد که موقعیت خوب کنونی نباید موجب عادی انگاری شود و شیوه نامه های کرونایی را کنار بگذاریم و در روز قدس و نماز عید فطر رعایت شیوه نامه ها ضروری است.

وی همچنین در مورد بررسی وضع کرونا در جهان گفت: هرچند در برخی کشورها روند صعودی بوده ولی وضعیت خاصی برای تصمیم گیری درخصوص تردد به کشورهای دیگر نداریم.

وزیر کشور تاکید کرد: کسانی که دز سوم را نزدند، این کار انجام شود و اصناف نیز QRکد را دریافت کنند و به مدیریت هوشمند وصل باشند.

وحیدی درمورد وضعیت مدارس نیز خاطرنشان کرد: 92درصد کلاس ها بصورت حضوری برقرار است و در همین مدت هیچ مورد از وضعیت نامناسب و ابتلا در آموزش و پرورش گزارش نشده است.

وی با بیان اینکه در این جلسه رعایت دقیق شیوه نامه ها در پایانه ها مورد تاکید قرار گرفت، گفت: وضعیت خاصی درمورد سویه های جدید کرونا وجود ندارد ولی باید شیوه نامه ها رعایت شود.

وزیر کشور در مورد انتشار برخی اخبار مبنی بر تغییر استانداران تاکید کرد: لیستی که درباره تغییر استانداران در فضای مجازی منتشر شده صحت ندارد و گفتن این حرفها در فضای مجازی هیچ کمکی به مردم و بهبود اوضاع نمی کند چون این استانداران شبانه روزی و با قدرت مشغول فعالیت هستند.

وزیر کشور با اعلام خبر پملب ۹۳۶ واحد صنفی در کشور گفت: درست است وضعیت کشور در رابطه با کرونا در شرایط خوبی قرار دارد اما اگر اصناف نخواهند پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند مجبوریم با آنها برخورد کنیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر ممنوعیت تردد جاده‌ای در تعطیلات عید فطر، گفت: ممنوعیت جاده‌ای برای تعطیلات عید فطر در نظر گرفته نشده و سفر آزاد است، اما همچنان بر زدن ماسک و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و همچنین تزریق دز سوم واکسن تاکید می‌شود.

وزیر کشور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا نماز عید فطر در تمامی مساجد برگزار می‌شود یا محدودیت وجود دارد، گفت: امسال نماز عید فطر در تمامی مساجد چه روباز و چه مسقف برگزار می‌شود.

وی درباره لزوم ویزا برای عبور از مرز زمینی عراق بیان داشت: متأسفانه رایزنی‌هایی که با دولت عراق داشته‌ایم هنوز به نتیجه نرسیده و افرادی که قصد دارند از مرز زمینی به عراق سفر کنند حتماً باید ویزا داشته باشند اما برای سفر به عراق از طریق مرز هوایی احتیاجی به اخذ ویزا نیست.

وحیدی افزود: رایزنی با دولت عراق انجام شده اما هنوز تصمیمی مبنی بر تردد بدون ویزا و روادید گرفته نشده است و زائران با روادید از مرز زمینی عبور می‌کنند.

وی همچنین در پاسخ به سوالی مربوط به آخرین وضعیت مرز دوغارون خاطرنشان کرد: آنچه که در مرز اتفاق افتاده حاصل سوءتفاهم برخی مسئولان محلی افغانستان درباره محدوده مرزی است و به آنها یادآوری شد که باید محدوده‌های مرزی را رعایت کنند.

وزیر کشور ادامه داد: برادران ما در نیروهای مسلح و نیروی انتظامی تذکرات لازم را دادند و امیدواریم توجه کنند و مسائل دوستی بین دو کشور را نباید افرادی بر اثر سوءبرداشت و سوءتفاهم دچار خدشه کنند. ملت افغانستان از این موضوع حتماً ضرر خواهند کرد چراکه حمل و نقل جاده‌ای و تأمین مایحتاج مردم افغانستان که از طریق مرزها صورت می‌گیرد و تجار ما انجام می‌دهند در صورت بروز هر مشکلی اولین کسی که ضربه می‌خورد مردم عزیز افغانستان هستند.

وحیدی افزود: ما توصیه می‌کنیم هر ابهامی که وجود داشته باشد باید بین مرزبانان دو کشور و دستگاه‌های رسمی دو کشور بحث شده و ابهام رفع شود کاملاً مسئله روشن است و امیدواریم شاهد این چنین اتفاقاتی نباشیم البته بخش دیپلماسی ما نیز تماسهای لازم را گرفته و تذکرات لازم را داده‌اند امیدواریم مسئولان محلی مراقبت کنند که دیگر با مشکل مواجه نشویم.

ارسال نظرات