۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۳
کد خبر: ۷۰۸۰۷۲
معاون فرهنگی و امور اجتماعی مرکز اسلامی کرمانشاه تأکید کرد؛

گرامیداشت روز قدس؛ ضرورتی دینی، عقلی و سیاسی

گرامیداشت روز قدس؛ ضرورتی دینی، عقلی و سیاسی
کرمانشاه ـ محمدی گفت: بیاییم با پیروی از منویات رهبر معظم انقلاب در برابر غاصبان و قاتلانِ امت اسلامی هم ‌صدا باشیم و ملت مظلوم فلسطین را تنها نگذاریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، احمد محمدی امروز در نشست «پرچمداران محراب و کارگزاران مساجد اهل سنت شهر کرمانشاه» که به مناسبت روز جهانی قدس در بیت نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: موضوع جلسه امروز روز جهانی قدس است، روز قدس یادگار ماندگار بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام(ره)و نماد رویارویی حق در برابر باطل و مظهر حمایت جهانی از مردم مظلوم فلسطین است.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی مرکز اسلامی کرمانشاه گفت: قدس شریف، قبله اول مسلمین به عنوان مسأله اول جهان اسلام است که لازم می باشد همه جهان اسلام و ملت‌های آزادی‌خواه پرچم مقاومت و مبارزه با رژیم صهیونیستی را در این روز باشکوه به نمایش بگذارند .

محمدی ادامه داد: این سرزمینِ پاک محل بعثت بسیاری از پیغمبران بوده که بیش از  هفتاد سال است توسط یهود، این دشمنان سرسخت اسلام و با پشتیبانی کامل آمریکا و ایادی‌اش، تدریجا غصب شده است و روز به ‌روز تلاش می‌کنند تا این سرزمین مبارک را به ‌تصرف اشغالگران یهودی، که از سراسر دنیا جمع‌آوری شده‌اند، در بیاورند.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی مرکز اسلامی کرمانشاه عنوان کرد: مسجد الاقصی یک محل و خانه‌ای ساده نیست که تنها به فلسطینیان تعلق داشته باشد، بلکه پاره تن جهان اسلام و متعلق به همه مسلمانان، اعم از عرب و عجم است؛ اما از آنجایی که شکاف بزرگی در کالبد رنجور اسلامِ عزیز، به وسیله دسیسه‌ها و برنامه‌های مخفیانه دشمنان ایجاد شده است و پراکندگی و دو دستگی دربین سران کشورها و جماعت‌های اسلامی شکل گرفته است، دشمنانِ فرصت‌طلب تلاش می‌کنند تا هر نوع زور، ستم و تجاوز را بر حریم فردی، اجتماعی، سیاسی، جغرافیایی و عقیده‌ این امت دومیلیاردی، روا بدارند.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: تمامی معضلات و مشکلات جاریِ امت اسلامی، همین پراکندگی و ازهم‌گسستگی است که دشمنان اسلام را جرات بیشتری داده تا بی مهابا سرزمین‌های اسلامی را اشغال کنند.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی مرکز اسلامی کرمانشاه گفت: گرچه در این بیش از هفتاد سال از اشغال بیت المقدس، انتفاضه‌ها و تظاهرات‌های زیادی شکل گرفته است؛ محافل و کنفرانس‌های زیادی برگزار گردیده است که مؤثر بوده و قابل تقدیر است.

وی افزود: اما تنها راه آزادی مسجد اقصی فقط با اتحاد، همدلی و هم‌صدا بودن مسلمانان در برابر تهاجم زورگویانِ جهانی، از جمله: آمریکا، انگلیس و اسرائیل، می‌تواند آزاد شود و مطمئناً روزی مسجد الاقصی با شمشیر مجاهدان راستین اسلام  به ما برگردانده خواهد شد ان شاءالله.

محمدی اظهار داشت: خدا را شکر امروز نظام اسلامی با رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری(مدظله العالی) همه توطئه‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی و متحدان منطقه‌ای آنها را نقش بر آب کرده است.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی مرکز اسلامی کرمانشاه گفت: بیاییم با پیروی از منویات رهبر معظم انقلاب در برابر غاصبان و قاتلانِ امت اسلامی هم ‌صدا باشیم و ملت مظلوم فلسطین را تنها نگذاریم و با فشردن دست‌های اتحاد و همبستگی، به‌سوی بلندای عزت پیش برویم.

وی ادامه داد: امسال قطعاً روز قدس با شکوه تری خواهیم داشت چرا که طی دو سال گذشته به واسطه بیماری کرونا مراسم روز قدس به صورت حضوری تعطیل بود ولی امسال برگزاری این مراسم با اجازه ستاد ملی کرونا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مورد توجه است.

محمدی عنوان کرد: بر خلاف تصورات صهیونیست‌ها، امروز انگیزه بیشتری مشاهده می شود در بین ملت بزرگ ایران و همه مسلمانان جهان که صدای دفاع و حمایت از مردم مظلوم فلسطین باشکوهتر ورساتر از گذشته خواهد بود و این رژیم غاصب و ظالم باید بداند امت اسلام هوشیارتر و با بصیرت تر از گذشته به وظیفه دینی خود عمل می‌کنند و از پاره تن جهان اسلام دفاع خواهند کرد.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی مرکز اسلامی کرمانشاه گفت: روز قدس غیر از اینکه نماد وحدت جهان اسلام باشد، نقطه عزت و کرامت ماست. بنابراین گرامیداشت این روز ماندگار ضرورتی دینی، عقلی و سیاسی است.

وی در ادامه یادآور شد: امیدوارم امسال شاهد راهپیمایی روز جهانی قدس با شکوه خاصی در سراسر جهان و ایران اسلامی وبخصوص استان کرمانشاه با همراهی وهمکاری همه عزیزان باشیم و با حضور پر رنگ خود جنایات اخیر صهیونیست‌ها در حق مسلمانان فلسطین را محکوم کرده و دین خود را بعنوان یک وظیفه دینی و ملی ادا کنیم .

محمدی افزود: در این زمینه لازم است ائمه محترم جمعه و جماعت پرچمداران محراب و متولیان مساجد مثل همیشه به رسالت دینی خود عمل کرده و ضمن تشویق و دعوت مردم متدین و روزه دار جهت شرکت در روز جهانی قدس بعنوان حفظ یکی از شعائر دینی از ظرفیت تریبونهای مساجد بویژه در ماه مبارک رمضان جهت تبیین جنایات و نقشه های شوم دشمنان اسلام در رأس آن استکبار جهانی و صهیونیست‌های غاصب درآگاهی بخشی و روشنگری استفاده نمایند./1400/

ارسال نظرات