۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۵:۲۰
کد خبر: ۷۰۸۱۶۸
آیت الله فاضل لنکرانی تأکید کرد؛

ضرورت بزرگداشت روز قدس و تبلیغ برای حضور پرشور در راهپیمایی

ضرورت بزرگداشت روز قدس و تبلیغ برای حضور پرشور در راهپیمایی
آیت الله فاضل لنکرانی با تأکید بر اینکه باید به اهمیت روز قدس و راهپیمایی در آن توجه داشته باشیم، گفت: هدف اصلی اسرائیل از بین بردن اسلام و مسیحیت و استیلاء بر دنیا است.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در پایان درس خارج فقه صلاه مسافر در سخنانی با اشاره به اهمیت روز جهانی قدس و ضرورت گرامیداشت و حضور پرشور در این مراسم، اظهار داشت: روز جمعه آخر ماه مبارک رمضان بنا بر فرمايش امام خمينی(ره) به عنوان روز قدس معين گرديده است.

وی با استناد به سخن امام راحل مبنی بر اینکه روز قدس اختصاص به کشور و مردم فلسطین ندارد، گفت: از اشتباهات برخی افراد اين است که می‌گویند آنجا فلسطین است و به ما چه ارتباطی دارد؟ چرا یکی از آرمان‌های انقلاب ما بايد نجات فسلطین باشد؟ خود آنها بنشينند و براي نجات خود تصميم بگيرند این حرف کاملاً اشتباه است.

آیت الله فاضل لنکرانی با تأکید بر اینکه دشمنی اسرائیل غاصب با دنیای اسلام است، خاطرنشان کرد: یک تصویری از يکي از موزه‌هاي صهيونيست‌ها در فضای مجازی منتشر شده که یک مسلمانی در حال سجده است، روی این مسلمان یک مسیحی نشسته و روی شانه‌های آن مسیحی هم یک یهودی ایستاده است.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم ادامه داد: البته حرف ما با یهود نیست، چون بسیاری از یهودیان با روش و منش اسرائیل مخالف هستند. حرف این است که یک گروه افراطی در دنیا به نام صهیونیست‌ها پيدا شده شبيه وهابيت در بين مسلمانان. شما مبانی فکری اینها را ببینید می‌گویند غیر از ما هیچ انسان دیگری آدم نیست. از اين گروه تعبیر به نژادپرست مي‌کنند، اما این نژادپرستی یعنی چه؟ می‌گویند خدا فقط ما را برگزيده و زمانی فرا خواهد رسید که یکی از ميان ما ظهور خواهد کرد و آنگاه تمام مسیحیان و مسلمانان برده‌ی ما خواهند شد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم جنایات رژیم صهیونیستی را مختص به غصب سرزمین های اشغالی و آواره کردن مردم مظلوم فلسطین ندانست و ابراز کرد: بحث در این نیست که اسرائیل سرزميني را اشغال کرده و عده‌ی زیادی را آواره ساخته و جمعي را وحشيانه به قتل رسانده که اين یک بخش از جنایات بزرگ آنهاست.

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با اشاره به روایت پيامبر اکرم(ص) که فرمود: «مَنْ سَمِعَ رَجُلاً یُنادِی یا لَلْمُسْلِمِینَ فَلَمْ یُجِبْهُ فَلَیْسَ بِمُسْلِم»، اظهار داشت: آیا کسی می‌تواند این روایت را باور داشته باشد آنگاه اگر کسی آن سوي دنيا دادخواهی کرد بگويد ما مسلمان‌ها این طرف دنیائیم به ما ربطی ندارد، مي‌خواهد هر بلایی سرشان بیاید.

هدف اصلی اسرائیل از بین بردن اسلام و از بین بردن مسیحیت و استيلاء بر دنيا است

وی با بیان اینکه امروز دشمن‌ترین افراد با انقلاب اسلامي اسرائیل است، گفت: افرادي که نسبت به ولايت فقيه شيعه با اين همه ادله محکم مناقشه می‌کنند بروند ببینند اینها چه ادعاهایی دارند؟ حساب کرده‌اند زمانی که یکی از بين ایشان ظهور کند همه مردم زمین برده‌ی آنها شده و هر یهودی صاحب هزاران برده مي‌شود.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم راهپیمایی روز قدس و دشمنی با رژیم صهیونیستی را از مسائل اساسی دنیای اسلام و وظیفه ای شرعی ذکر کرد و گفت: اگر هیچ دلیلی برای روز قدس نداشته باشيم الا اینکه اسرائیل این رژیم خون‌خوار کودک کش و آدمکش نژادپرست، با انقلاب اسلامي مخالف است و در مقابل آن قرار گرفته، بر ما لازم مي‌آيد که حساسیت به خرج بدهیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عادی انگاری جنایات رژیم صهیونیستی را برای آینده جهان اسلام پر خطر دانست و افزود: با یک مقدار بی‌توجهی و بی‌تفاوتی مسلمانان، خدای ناکرده اسرائيل به اهدافش نزدیک می‌شود، در آن صورت آيا دیگر مسجد و حسینیه و حوزه‌اي باقی می‌ماند؟ آيا از مسلمانی چیزی باقی خواهند گذاشت.

وی با اشاره به هشدارهای امام راحل نسبت به اسرائیل غاصب و اینکه این رژیم یک غده سرطانی است، ابراز کرد: بايد به روز قدس اهمیت بدهیم آنها که توانایی دارند و عذری هم ندارند در راهپیمایی روز قدس شرکت کنند و همگي مخالفت خود را هر چه بیشتر با این رژیم جنايت‌پيشه اعلام کنیم که من تردیدی ندارم خود این کار یک عبادت است.

مبارزه با ظالم مبنای فقهی دارد

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با اشاره به سیره علما و مراجع تقلید در بزرگداشت روز جهانی قدس و دیگر مناسبت های مذهبی و انقلابی، خاطرنشان کرد: مرحوم والد ما مقید به حضور در چند راهپیمایی بودند. راهپیمایی 22 بهمن و روز قدس و روز شهادت حضرت زهرا(س) که به شکل پیاده‌روی یا سال‌هاي آخر حياتشان داخل ماشین همراه مردم و دسته‌جات شرکت مي‌کردند.

آیت الله فاضل لنکرانی با تأکید بر اینکه باید به اهميت روز قدس و راهپيمايي در آن توجه داشته باشیم و به دیگران هم گوشزد کنيم، گفت: نگذاریم این تبلیغات سوئی که مي‌گويند آزادي قدس و فلسطين به ما چه ارتباط دارد، خللي در ذهن جوانان ما ايجاد کند.

وی در پایان با بیان اینکه مبارزه با استکبار و ظالم مبنای فقهی و دینی دارد، اظهار داشت: در رساله‌ای که پيرامون بحث جهاد ذبی نوشته‌ام، مبناي فقهي مبارزه با اسرائیل کاملاً روشن شده است که إن شاء الله آقایان مراجعه کنند.

ارسال نظرات