۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۰
کد خبر: ۷۰۸۱۹۱
امام جمعه نکا عنوان کرد؛

حضور در راهیپمایی روز قدس راهکاری عملی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین

حضور در راهیپمایی روز قدس راهکاری عملی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین
مازندران - حجت الاسلام محمدی لائینی، حضور گسترده ملت های مسلمان و آزادی خواه جهان در راهیپمایی روز قدس را راهکاری عملی در حمایت مردم مظلوم فلسطین دانست.

حجت الاسلام محمد صادق محمدی لائینی، امام جمعه نکا در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، با اشاره به فرا رسیدن آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و روز جهانی قدس بر ضرورت حضور مردم به منظور اعلام حمایت از مردم مظلوم فلسطین و محکوم کردن جنایت های رژیم غاصب صهیونیستی تأکید کرد.

استاد حوزه علمیه مازندران افزود: آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس، با تدبیر رهبر کبیر انقلاب اسلامی تبدیل به فرصت اندیشمندانه ای شد برای همدلی مستحکم تر مسلمانان در دنیا تا از هر گوشه این کره خاکی، پیام آزادگی طنین افکن شود.

وی با بیان این که حضور گسترده ملت های مسلمان و آزادی خواه جهان در این راهپیمایی زمینه نابودی رژیم غاصب صهیونیستی را فراهم می کند، افزود: روز قدس روز بیداری و اعلام انزجار از رژیم صهیونیستی و استکبار است که هر روز به زوال و نابودی نزدیک تر می شوند.

امام جمعه نکا، قدس شریف را محور وحدت در جهان اسلام دانست و خاطرنشان کرد: حضور در راهپیمایی روز قدس در واقع تلاشی برای نیل به آزادی قدس شریف و رهایی مردم مظلوم فلسطین از چنگال اسراییل غاصب است.

حجت الاسلام  محمدی لائینی با اشاره به این که همان طور که امام راحل فرمودند روز قدس فقط روز فلسطین نیست، روز اسلام و روز حکومت اسلامی است، خاطرنشان کرد: همه ما باید تا آزادی کامل فلسطین و قدس شریف در کنار این مردم مظلوم باشیم.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که حضور گسترده ملت های مسلمان و آزادی خواه جهان در راهپیمایی روز قدس موجب دلگرمی مردم مظلوم فلسطین و گروه های مقاومت خواهد شد، بیان داشت: در حال حاضر حضور در این حرکت جهانی بهترین راه حمایت از مردم فلسطین است.

امام جمعه نکا در ادامه سخنان خود گفت: حضور در راهپیمایی روز قدس و حمایت و تقویت جبهه مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی در واقع حمایت از آرمان های ارزشمندی است که خون شهدای مقاومت را زنده نگه می دارد.

وی با بیان این که مردم مظلوم فلسطین چندین دهه است با دستان خالی و ارادت پولادین خود در برابر رژیم غاصب صهیونیستی ایستادگی کرده اند، افزود: امروز این مردم مظلوم نیازمند حمایت های بین المللی برای مقابله با اقدامات جنایت کارانه رژیم صهیونیستی هستند.

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان این که روز جهانی قدس، میعاد مقدسی است میان مسلمانان جهان تا یک بار دیگر در صفوف به هم پیوسته کنار هم قرار بگیرند و ندای حریت سر بدهند، خاطرنشان کرد: راه مقابله با جنایت های رژیم اشغال گر قدس نیز همین وحدت و همبستگی جهانی میان مسلمانان و آزادی خواهان جهان است.

امام جمعه نکا با اشاره به خیانت برخی کشورهای عربی منطقه در برابر آرمان های بلند فلسطین تصریح کرد: طرح سازش آمریکا تنها برای به فراموشی سپرده مسأله فلسطین است که این رویای شوم با هوشیاری سایر ملت های مسلمان هیچ گاه به واقعیت نخواهد پیوست.

وی در بخش پایانی سخنان گفت: ملت بزرگ ایران نیز فردا همانند گذشته با حضور در راهپیمایی روز قدس، انزجار خود را علیه استکبار و صهیونیسم جهانی اعلام و همبستگی و پیمان مجدد خود را با آرمان مقدس فلسطین و قدس در عرصه جهانی به نمایش می گذارد./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات