۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۹
کد خبر: ۷۰۸۴۸۸

دارو های ضد افسردگی بهبود دهنده زندگی نیستند

دارو های ضد افسردگی بهبود دهنده زندگی نیستند
محققان می گویند داروهای ضد افسردگی لزوما کیفیت زندگی را در مدت طولانی بهبود نمی بخشند.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از جام جم آنلاین، به گفته محققان، داروهای ضدافسردگی فواید کوتاه مدتی دارند و مردم باید داروهای خود را طبق دستور متخصصان مراقبت‌های بهداشتی مصرف کنند.

طبق یک مطالعه جدید، با گذشت زمان، داروهای ضد افسردگی لزوماً کیفیت زندگی مرتبط با سلامتی را در مقایسه با افرادی که دارو مصرف نمی‌کنند، بهبود نمی‌بخشند.

با این حال، نویسندگان می‌گویند مطالعات طولانی‌مدت بیشتری لازم است و افراد نباید مصرف داروهای ضد افسردگی خود را متوقف کنند.

نویسندگان این مطالعه می‌گویند که هیچ ارتباط آماری معنی داری بین داروهای ضدافسردگی در مقایسه با تغییر در گروهی از افراد مبتلا به اختلال افسردگی که داروهای ضد افسردگی مصرف نمی‌کردند، وجود ندارد.

«عمر آل احمد»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه ملک سعود در عربستان سعودی، می‌گوید: «به عبارت دیگر، تغییر در کیفیت زندگی در بین افرادی که داروهای ضدافسردگی در طول دو سال مصرف می‌کردند، تفاوت قابل‌توجهی با کسانی که دارو مصرف نمی‌کردند، نداشت.»

آنها همچنین گفتند که قادر به تجزیه و تحلیل جداگانه هیچ نوع زیرمجموعه یا شدت متفاوتی از افسردگی نیستند و در مطالعات آینده باید استفاده از مداخلات غیردارویی در ترکیب با داروهای ضد افسردگی بررسی شوند.

منبع: مهر

ارسال نظرات