۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۳
کد خبر: ۷۰۸۵۳۹
معاون آموزش حوزه در گفت‌وگو با رسا توضیح داد؛

جهت‌گیری‌های انقلابی در مدارس سطوح ۱ و ۲ حوزه + فیلم

جهت‌گیری‌های انقلابی در مدارس سطوح ۱ و ۲ حوزه + فیلم
حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری رسا درباره جهت‌گیری‌های انقلابی در مدارس سطوح ۱ و ۲ حوزه‌های علمیه توضیح داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی رستم نژاد، معاون آموزش حوزه‌های علمیه سراسر کشور در گفت‌وگو با سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، درباره جهت گیری های انقلابی در مدارس سطوح یک و دو حوزه و با بیان اینکه مسیر برای جذب مدارس و برتر وجود دارد، گفت: مدرسه‌هایی داریم که بیشتر نخبگان را جذب می‌کنند، اسم نخبه یا استعداد برتر روی خود نمی‌گذارند؛ اما در عمل این اتفاق می‌افتد، به‌ویژه این اتفاق در قم می‌افتد ولی ممکن است که در کشور این کار دنبال نشود.

وی افزود: یعنی جذب نخبه قطعاً در استان‌هایی که دو یا سه مدرسه بیشتر ندارد و نمی‌توان جدا کرد این اتفاق صورت نمی‌گیرد، شاید هم جدا کردن به مصلحت نباشد؛ اما در قم عملاً این اتفاق در حال رخ دادن است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رستم نژاد با اشاره به اینکه مدارس علمیه موفق‌تری وجود دارند توضیح داد: این مراکز در قم بدون اینکه اسم خاصی روی مدرسه یا روی شخص گذاشته شود فعال هستند؛ البته آن هم به مصلحت نیست؛ اما در عمل این اتفاق در حال رخ دادن است و مدارس موفق‌تر، برنامه‌ها و مراقبت‌های ویژه‌تری دارند؛ اما اذان می‌کنم که خیلی کم هستند و ما هنوز با نقطه مطلوب فاصله داریم؛ چون بیش از این جای توجه و حمایت وجود دارد.

وی افزود: مدارس علمیه بدون اسم، رسم و اعلام در قم، مدارس خاصی هستند که حوزه برنمی‌تابد؛ چرا که حریت فکری وجود دارد و فرض اگر یک استاد و طلبه‌ای در مدرسه‌ای که نگاه خاصی به انقلاب داشته باشند برود، مگر از این مدارس تبعیت می‌کنند؟ این‌طور نیست که بگوییم یک جایی داریم و یک هویت جمعی علیه انقلاب یا نظام شکل گرفته باشد.

معاون آموزش حوزه‌های علمیه در توضیح میزان تأثیر پذیرفتن طلاب از مدارس علمیه حاشیه‌دار گفت: ممکن است این مسأله به‌صورت موجبه جزئیه باشد؛ اما بعید می‌دانم به‌طور سازمان یافته و شکل گرفته و پررنگ وجود داشته باشد، حوزه علمیه آزاد است و نمی‌توان خط کشی کرد.

تعداد بازدید : 1
محمدحسین کتابی
ارسال نظرات