۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۵
کد خبر: ۷۰۸۶۷۱
آیت الله صدیقی در خطبه های نماز عید فطر:

مردم از گرانی های افسارگسیخته در رنج هستند/ دولت برای حل مشکلات اقدام کند

مردم از گرانی های افسارگسیخته در رنج هستند/ دولت برای حل مشکلات اقدام کند
آیت الله صدیقی با بیان اینکه رئیس جمهور و همکارانش از خود مردم هستند گفت: برای یک دولت اسلامی، انقلابی و مردمی این نوع فشار معیشتی بر مردم شایسته نیست.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا آیت الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در خطبه های نماز عید فطر پس از تبریک عید سعید فطر با حاضران با تعابیری نظیر نائب امام زمان، فرمانده محور مقاومت و امام خامنه ای عید فطر را به رهبر معظم انقلاب تبریک گفت و افزود: روز عید فطر مخصوص ذات ربوبی خداوند است و کسی که روزه می گیرد مستقیما در سر سفره خداوند و مهمان او قرار گرفته است.

وی با ذکر حدیث «الصّوم لی و أنا اجزی به» ادامه داد: چون روزه رابطه باطنی بنده با خدا است خداوند فرموده روزه برای من است و خودش پاداش روزه را می دهد؛ «انا اجزی» یعنی خداوند متعال انسان را به درجه قرب رسانده و در ردیف مقربین و شهدا قرار داده است؛ روزه دار با خودسازی، قطع تعلقات و عشق به مؤمنین به جایی رسیده که جلیس خداوند شده که در اینجا خدا می گوید: «خودم پاداش می دهم»؛ خداوند به شهید نیز اینگونه رحمت خود را جاری می کند.

آیت الله صدیقی با قرائت آیه «قد افلح من تزکی» اظهار داشت: کسی که در ماه رمضان توانست وجود خود را از تکبر پاک کند و وجود خودش را با روزه از پلیدی ها دور کند به رشد و فلاح می رسد و روز عید فطر زمان دریافت جایزه است زیرا کسانی که در مسابقه رمضانیه رسیدن به قرب الهی شرکت کردند از خداوند جایزه می گیرند.

وی با اشاره به روایتی در خصوص پاداش بندگان در عید فطر گفت: درجاتی که در عید فطر به انسان می رسد با سختی یک ماهه همراه بوده و سختی و مشکلاتی در کنترل اعضاء و جوارح تحمل کرده است اما مهم تر از آن نگه داشتن این مواهب است زیرا حیف است که انسان در عید فطر از خداوند عیدی بگیرد اما آن را با گناهی از دست بدهد؛ نشانه قبولی روزه پایداری ثمرات آن است.

رئیس ستاد امر به معروف در خطبه دوم گفت: ماه رمضان با ایام دیگر متفاوت بود و شکر آن هم این است که در یکسال پیش رو پاکی خود را حفظ کنیم و امورات خود را با خلق مطابق رضای الهی تنظیم کنیم؛ از امت اسلامی، جبهه مقاومت و ملت پیشوای انقلاب اسلامی که در روز قدس به میدان آمدند تشکر می کنم؛ این حضور برای تثبیت پای جوانان فلسطینی که با خون خود با رژیم نژادپرست غاصب مبارزه می کنند بسیار مؤثر است.

وی ادامه داد: صهیونیست ها روزی حالت تهاجمی داشتند اما امروزه در موضع انفعال با ارتشی خسته و چهره های نکبت افسرده در شهرهای مختلف اشغالی قرار گرفتند؛ پا فشاری بر مقابله و شکاندن شاخ غاصب بسیار مقدس است و از خداوند شاکر هستیم که توفیق حمایت از مظلوم را به ما داده است.

آیت الله صدیقی با اشاره به مردم مظلوم افغانستان گفت: در شهرهای مختلف افغانستان شاهد کینه ورزی عاملان استکبار جهانی بودیم که صدها مسلمان را با زبان روزه به خاک و خون کشیدند؛ باید به رسواهای حقوق بشر گفت که اینقدر سر اوکراین سر و صدا به راه انداختید اما در مسأله یمن و افغانستان همچنان سکوت می کنید و ادعای دروغین بشر سر می دهید؛ از هیأت حاکمه افغانستان می خواهیم هرچه زود تر شبکه های بیرحم آمریکایی را سر جای خود بنشانند و امنیت را فراهم کنند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به دو مناسبت روز کارگر و روز معلم اظهار داشت: در حدیثی از رسول خدا آمده دست سعد انصاری را که در دست گرفت از او پرسید چرا دستانت زبر است که او گفت بیل به دست می گیرم و در این هنگام نبی اکرم دست او را بوسید؛ به کارگران عزیزی که در آزمون های مختلف سربلند بیرون آمدند و هیچ فتنه گری نتوانست آن ها را علیه کشور و انقلاب بشورانند این روز را تبریک می گوییم. مهم تر از معیشت کارگر کرامت کارگر است.

وی با اشاره به روز معلم گفت: همه کسانی که به دختران ما مادری و به پسران ما مبارزه با استکبار جهانی را یاد می دهند مورد استغفار همه خلقت قرار می گیرند زیرا محور کائنات بشر است و حیات طیبه بشر نیز به دست علم و عالم و معلم است؛ امام زمان دوست دارند شما بچه هایتان را برای شناخت دیدن تان به حوزه های علمیه بفرستید و عالم و نور پرورش بدهید.

آیت الله صدیقی با تأکید بر حضور دانش آموزان در حوزه های علمیه گفت: امروز به اندازه طبیب در کشور روحانی نداریم و کار طبیب با جسم است و روحانی طبیب روح است؛ از آموزش و پرورش خواهش داریم در کتاب های درسی تجدید نظر کنند و مهم تر از آموزش نیز تربیت است.

وی با اشاره به قرار گرفتن یک عالم ربانی سختی کشیده و مردم را درک کرده در جایگاه ریاست جمهوری گفت: به امانت و صداقت آیت الله رئیسی یقین داریم اما تعدادی از مردم ما از این گرانی افسارگسیخته در رنج هستند و همه گله می کنند امیدواریم برای مردم این بن بست تمام شود و با دلی راحت در کنار دولت و نظام مثل گذشته فداکاری داشته باشند؛ یقین دارم رئیس جمهور محترم و همکاران از خود مردم هستند و حال مردم را از نزدیک از خودشان می شنوند.

آیت الله صدیقی در پایان با بیانه اینکه این نوع فشار معیشتی در تراز این دولت ولایی، انقلابی و مردمی نیست، ابراز کرد: پشتیبانی حقوقی از کاربران داخلی و کنترل شبکه هایی که بی مهابا با آبروی مردم بازی می کنند و ایجاد یأس می کنند از چیزهایی است که از دولت و مسؤولین توقع داریم.

ارسال نظرات