۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۰
کد خبر: ۷۰۸۷۹۱

نان سهمیه بندی نمی شود

نان سهمیه بندی نمی شود
معاون امور اقتصادی وزیر اقتصاد گفت: قرار نیست نان سهمیه ای شود و تنها آردی که تبدیل به نان می‌شود یارانه دریافت خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از جام جم آنلاین، سبحانیان گفت: قصه نان با سایر کالا‌ها متفاوت است و سیاست قطعی دولت این است که قیمت نان سنتی نه تنها افزایش قیمتی نداشته باشد بلکه با همان کیفیت ۱۰ درصد ارزان‌تر به دست مردم برسد.

وی ادامه داد: در این راستا زیر ساختی را توسعه دادیم تا جلوی قاچاق نان و آرد را بگیریم. آرد یارانه‌ای به نانوایان توزیع می‌شد، اما انگیزه فراوانی برای قاچاق وجود داشت. امروز صرفا آردی که تبدیل به نان می‌شود یارانه دریافت خواهد کرد و جلوی قاچاق آرد گرفته خواهد شد.

به گفته معاون امور اقتصادی وزیر اقتصاد، این طرح در استان زنجان اجرا خواهد شد و تمام مصرف کنندگان شهری و روستایی در نظر گرفته شده اند. بر این اساس دولت بنا به کاهش مصرف نان ندارد بلکه قصد کنترل انحراف زنجیره را داریم. هم اصناف مرتبط نظارت کامل خواهند داشت و هم وزارتخانه‌های صمت و جهاد ساختار نظارتی خود را به کار خواهند گرفت.

به دنبال اجرای این طرح انگیزه قاچاق از بین خواهد رفت و در عین حال سامانه‌های دریافت شکایات هم وجود دارند. مدت اجرای آزمایشی محدود خواهد بود و تا ۲ تا ۳ هفته به اتمام خواهد رسید. همزمان با اجرا سایر استان‌ها هم به صورت آزمایشی اجرای این طرح را تجربه خواهند کرد.

بنا شده تا نانوایی‌ها به کارتخوان هایی ساده مجهز شوند و خرید انواع نان ساده‌تر از گذشته خواهد بود. بر اساس پیش بینی ها با اجرای این طرح در کنار اصلاح الگوی مصرف، ۳۰ درصد در مصرف نان صرفه جویی می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

ارسال نظرات