۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۸
کد خبر: ۷۰۸۸۰۲

لزوم نوسازی 50 هزار تخت بیمارستانی فرسوده

لزوم نوسازی 50 هزار تخت بیمارستانی فرسوده
مدیرکل دفتر توسعه منابع فیزیکی و امور عمرانی وزارت بهداشت با اشاره به وضعیت پروژه‌های عمرانی نیمه‌کاره وزارت بهداشت، گفت: در حال حاضر در کشور حدود ۵۰ هزار تخت بیمارستانی در وضعیت فرسودگی هستند

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از جام جم آنلاین، مهندس امیر ساکی در گفتگو با ایسنا درباره وضعیت پروژه‌های عمرانی نیمه‌کاره وزارت بهداشت، گفت: حدود ۵ هزار و ۱۰۰ پروژه عمرانی جهت توسعه زیرساخت بهداشت و درمان با زیربنای بالغ بر ۱۲ میلیون مترمربع شامل پروژه‌های بیمارستانی، درمانی، بهداشتی، آموزشی، کمک آموزشی، خوابگاه، ورزشی و ... در سراسر کشور در دست اجرا قرار دارد.

وی درباره اعتبار مورد نیاز برای اتمام این پروژه‌ها، گفت: اعتبار مورد نیاز جهت تکمیل این پروژه‌ها بالغ بر ۱۱۰ هزار میلیارد تومان است و اعتبار مورد نیاز برای تجهیز آن‌ها نیز حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان برآورد شده است.

۲۵۸ پروژه بیمارستانی در دست اجرا

ساکی ادامه داد: در حال حاضر تعداد ۲۵۸ پروژه بیمارستانی با ظرفیت بالغ بر ۴۸۰۰۰ تخت کل و زیربنای بالغ بر ۴.۸ میلیون مترمربع با میانگین پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد در کل کشور و همه استان‌ها، از جمله مناطق محروم در دست اجرا قرار دارد. اعتبار مورد نیاز برای ساخت این پروژه‌ها بالغ بر ۵۰ هزار میلیارد تومان و اعتبار مورد نیاز برای تجهیزات آن‌ها، ۴۵ هزار میلیارد تومان برآورد شده است.

امکان نوسازی بیمارستان‌های فرسوده ظرف ۵ سال، به شرط...

ساکی درباره وضعیت بیمارستان‌ های فرسوده در کشور و برنامه وزارت بهداشت برای نوسازی یا بازسازی این بیمارستان‌ها، گفت: مطابق با بررسی‌های انجام شده، در حال حاضر در کشور حدود ۵۰ هزار تخت بیمارستانی در وضعیت فرسودگی هستند. طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده و تأمین اعتبارات مورد نیاز باید سالانه ۱۰ هزار تخت بیمارستانی تکمیل شود. در صورت تأمین منابع اعتباری سالانه معادل ۳۰ هزار میلیارد تومان برای ساخت و تجهیز بیمارستان‌ها، امکان نوسازی بیمارستان‌های فرسوده ظرف ۵ سال وجود دارد.

میزان اعتبار مورد نیاز برای تکمیل و تجهیز پروژه‌های بهداشتی اولویت‌دار

وی درباره وضعیت عمرانی پروژه‌های بهداشتی و اعتبار مورد نیاز برای این مراکز با توجه به تاکید وزیر بهداشت بر تقویت حوزه بهداشت، اظهار کرد: در حال حاضر تعداد ۲۰۳۵ پروژه بهداشتی اولویت‌دار با زیربنای ۷۲۶ هزار و ۶۲۰ متر مربع در کشور وجود دارد، که جهت تکمیل این پروژه‌ها اعتباری بالغ بر ۳۸.۳۹۰ میلیارد ریال و جهت تجهیز آن‌ها اعتباری بالغ بر ۱۱.۲۴۴ میلیارد ریال مورد نیاز است.

ارسال نظرات