۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۴
کد خبر: ۷۰۹۰۱۲
معاون حوزه علمیه گیلانغرب:

دور شدن از زندگی قرآنی زمینه ای برای اضمحلال زندگی انسان است

دور شدن از زندگی قرآنی زمینه ای برای اضمحلال زندگی انسان است
کرمانشاه ـ حجت الاسلام رضوانی زاده گفت: دور شدن از زندگی قرآنی و کم توجی و بی توجهی به کلام خدا می تواند زمینه ای برای اضمحلال زندگی بشر امروز باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام شهرام رضوانی زاده امروز در دیدار جمعی از فعالان قرآن و مساجد شهرستان گیلانغرب اظهار کرد: یکی از اصلی ترین نیازهای امروز جامعه اسلامی اهتمام بیشتر و جدی تر در مباحث دینی به ویژه قرآنی است.

معاون حوزه علمیه گیلانغرب ادامه داد: هر آنچه که انسان برای داشتن یک زندگی معنوی و درست نیازمند آن است در سطر سطر قرآن کریم بیان شده است، بنابراین قرآن کریم را می توان منشور یک زندگی درست و جامع برای بشر امروزی دانست.

این استاد حوزه علمیه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه نباید اجازه دهیم که قرآن بیش از این مهجور شود، تاکید کرد: باید اذعان داشت که در زندگی مدرن امروزی به تدریج شاهد کم رنگ شدن آموزه های ناب قرآنی در زندگی خود هستیم.

وی افزود: بی گمان دور شدن از زندگی قرآنی و کم توجی و خدایی ناکرده بی توجهی به کلام خدا می تواند زمینه ای برای اضمحلال زندگی بشر امروز باشد، همانگونه که امروز شاهد زوال و افول اخلاقیات در جوامع غربی و اروپایی هستیم.

حجت الاسلام رضوانی زاده در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: کار در زمینه امور قرآنی نیازند تجربه، دلسوزی و تعهد است، کسی که در حوزه قرآن فعالیت دارد باید خود را وقف کلام خدا نماید.

معاون حوزه علمیه گیلانغرب تصریح کرد: از سوی دیگر نهادینه سازی دستورات و هر آنچه که قرآن برای انسان مقدر کرده است می تواند زمینه ساز سعادت دنیوی و اخروی ما باشد.

این استاد حوزه علمیه مهجوریت قرآن را مساوی با از بین رفتن اخلاقیات دانست و خاطرنشان کرد: تجربه به عینه نشان داده است هر خانواده ای که اساس تربیت فرزندان خود را بر سلوک مبانی ناب قرآنی قرار داده است، از زندگی بانشاط، سالم و معنوی برخوردار بوده است و نیز از بسیاری از ناهنجاری ها که در عصر امروزی زندگی همه ما را تهدید می کند در امان بوده است./1400/

ارسال نظرات