۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۴:۳۴
کد خبر: ۷۰۹۰۴۵

رونق دوباره کارخانه تعطیل شده

رونق دوباره کارخانه تعطیل شده
اگرچه برق نگاهشان از امید به روز‌های روشن پیش رو لبریز بود، اما به راحتی می‌شود آن همه رنج و مشقت را از لحن بیانشان حس کرد.‌

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ؛ می‌گویند:  روزگار خیلی سختی را پشت سر گذاشتیم که حتی یادآوری آن هم برایمان دشوار است.

اما در نهایت صنعتگران پرتلاش استانمان توانستند معمای پیچیده رکود تولید در این کارخانه را با ایمان به فردایی بهتر و با تکیه بر توان و تخصص خود  حل کرده و این کارخانه تعطیل را احیا کنند.

یکی از کارگران می‌گوید: ۱۵ نفر از شهر‌ها و روستا‌های اطراف همین کارخانه هستیم که در کارخانه مشغول کاریم.

تکاپوی تولد کارخانه تولید ظروف گیاهی دوستدار طبیعت در کارخانه متروکه

کارخانه تولید ظروف یکبار مصرف گیاهی در یک کارخانه تعطیل در شهرک صنعتی سفیددشت راه اندازی شد.

بازگشت امید و آرامش به کارخانه دوستدار طبیعت

آقای کرباسچی مدیر عامل کارخانه می‌گوید: این کارخانه قبلا تولید دیگری داشت اما  از سال ۱۳۹۸ تولید در آن متوقف شد و اواخر سال ۱۳۹۹ با ۲۵ میلیارد تومان سرمایه گذاری، مجدد راه اندازی شد.

در تولید ظروف یکبار مصرف این کارخانه خبری از مواد شیمیایی نیست.

بازگشت امید و آرامش به کارخانه دوستدار طبیعت

آقای رستمی مدیر کارخانه گفت: مواد اولیه این کارخانه برپایه نشاسته و ذرت است که بین ۶ تا ۹ ماه در طبیعت تجزیه می‌شود و قابلیت استفاده در دستگاه‌های تند پز الکتریکی را دارد چراکه زمان گرم شدن هیچگو نه مواد مضری از خود متصاعد نمی‌کند.

پس از راه اندازی تلاش برای توسعه خطوط تولیدی شروع شده است

سجاد رستمی رئیس سازمان صمت چهارمحال و بختیاری گفت: سرمایه لازم برای مرحله توسعه کارخانه ظروف یکبار مصرف گیاهی ۳۵ میلیارد تومان است که ۲۵ میلیارد تومان آن از طریق تسهیلات و ۱۰ میلیارد تومان هم آورده سرمایه گذاران است.

بازگشت امید و آرامش به کارخانه دوستدار طبیعت

کارخانه ظروف یکبار مصرف گیاهی، سالانه دو هزار و ۲۰۰ تن انواع ظروف یکبار مصرف دوستدار محیط زیست تولید می‌کند.

با بهره برداری از طرح توسعه این واحد تولیدی ۶۰ نفر اشتغال جدید ایجاد می‌شود.

بازگشت امید و آرامش به کارخانه دوستدار طبیعت

بیمارستان ها، رستورانها، مراکز توزیع غذا، ساماندهی پخت و توزیع نذورات به استفاده از ظروف یکبار مصرف گیاهی توصیه شده اند.

 کارخانه‌های تعطیل زیادی سال‌های اخیر در چهارمحال و بختیاری به مدار تولید بازگشته اند

رستمی رئیس صمت استان چهارمحال و بختیاری می‌گوید: پارسال طبق برنامه‌ای که از طرف وزارت صمت برای ما تعیین شد ۳۸ واحد تولیدی راکد به چرخه تولید بازگشت. انشاالله همان تعداد را هم امسال به چرخه تولید بازمی گردانیم.

احیای واحد‌های تولیدی چهارمحال و بختیاری اولویت اصلی شورای حل اختلاف اتاق بازرگانی

رئیس شورای حل اختلاف اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: احیا و راه‌اندازی تعدادی از واحد‌های تولیدی و صنعتی در استان از اولویت‌های اصلی این دستگاه به شمار می‌رود.

آقای سوردی می‌گوید: در این شورا تاکنون، ۴۰۰ فقره پرونده مربوط به واحد‌های تولیدی چهارمحال و بختیاری به ارزش دو هزار میلیارد ریال بررسی شده است.

بازگشت امید و آرامش به کارخانه دوستدار طبیعت

مشکل ٩٠ درصد پرونده‌های ارجاع شده به شورای حل اختلاف اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی چهارمحال و بختیاری رفع و منجر به سازش شد.

معضلات مرتبط با منابع مالی، تعهدات اجرایی بانکی، اختلاف‌های هیأت‌مدیره‌ای و انواع قرارداد‌های میان طرفین از مهمترین مشکلات مربوط به پرونده‌های ارجاعی به این شورا است.

شورای حل اختلاف اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی چهارمحال و بختیاری از سال ۱۳۹۹ به‌عنوان تنها مرجع تخصصی رفع اختلافات بخش خصوصی در چهارمحال و بختیاری فعال است.

صادرات بخش دیگری از برنامه‌های توسعه کارخانه تولید ظروف گیاهی است

آقای کرباسچی مدیرعامل کارخانه گفت: فرصت صادرات تولیدات کارخانه به ۱۱ کشور منطقه خاورمیانه و حاشیه خلیج فارس فراهم شده است.

بازگشت امید و آرامش به کارخانه دوستدار طبیعت

با بهره برداری از بخش توسعه‌ای این کارخانه، تولید محصول در کارخانه دوستدار طبیعت به ۴ هزار تن در سال افزایش می‌یابد.

برای حل مشکلات باید به یکدیگر کمک کنیم

غلامعلی حیدری استاندار چهارمحال و بختیاری، در آئین تکریم صنعتگران و معدن‌کاران چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه نباید از مشکلات بترسیم، گفت: در استان مصمم هستیم تا مشکلات را حل و موانع تولید را رفع کنیم، مشکلات استان را در سطح کلان به مسئولان منعکس کرده‌ایم.

او می گوید برای حل مشکلات باید به یکدیگر کمک کنیم؛ بخشی از مشکلات استان در سفر ریاست جمهوری به استان حل خواهد شد، ورود بخش خصوصی به بخش‌های مختلف را باید به فال نیک بگیریم، بخش خصوصی معجزه می‌کند و باید قدردان سرمایه‌گذاران باشیم.

استاندار گفت: توسعه شهرک‌های صنعتی در دستور کار قرار دارد؛ احداث دهکده فرش، تکمیل زنجیره فولاد، توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی، توسعه کارخانه تولید چادرمشکی و... در دستور کار است؛ موانع و بروکراسی اداری نباید صنعتگران را ناامید کند.

بازگشت امید و آرامش به کارخانه دوستدار طبیعت

هم‌اکنون بیش از ۹۵۰ واحد تولیدی صنعتی در چهارمحال و بختیاری فعالیت دارد.

ارسال نظرات