۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۸
کد خبر: ۷۰۹۰۷۳

واکنش عضو ارشد علمای مقاومت لبنان به سفر بشار اسد به تهران

واکنش عضو ارشد علمای مقاومت لبنان به سفر بشار اسد به تهران
سفر بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه به ایران نقطه اعلام رسمی و نهایی پیروزی مقاومت در منطقه است.

 طی سال‌های گذشته و اخیر مقامات آمریکایی، صهیونیستی و مهره‌های منطقه‌ای، آن‌ها نهایت تلاش خود را در راستای انهدام نظام و ملت سوریه به کار بردند. آن‌ها در حقیقت، گفتمان مقاومت را هدف قرار دادند تا بلکه بتوانند از طریق براندازی نظام سوریه، خللی در مسیر پیشرفت این گفتمان (و آثار فکری و عملیاتی آن) ایجاد کنند.

درچنین شرایطی، رزمندگان مقاومت مسؤولانه، شجاعانه و قاطعانه در میدان نبرد با دشمن حضور پیدا کردند. آن‌ها مجموعه تروریست‌های تکفیری را که همان مهره‌های تحت فرمان واشنگتن و تل‌آویو بودند در هم شکستند. حتی حمایت‌های میدانی و عملیاتی آمریکا و بازیگران منطقه‌ای حامی تروریسم نتوانست مانع شکست داعش در سوریه و عراق شود.
رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران به‌وضوح در دیدار بشار اسد تاکید فرمودند که اعتبار سوریه در جهان امروز بیشتر شده است. امروز شاهدیم حتی برخی کشور‌های منطقه که به قسمتی از نقشه بازی آمریکا در سرنگون‌سازی حکومت سوریه و مواجهه با جبهه مقاومت تبدیل شده بودند، در بازگشایی سفارتخانه‌ها و دعوت از رئیس‌جمهور سوریه برای سفر به کشورشان از یکدیگر سبقت گرفته‌اند.
یکی دیگر از موضوعاتی که باید در این خصوص مدنظر قرار داد، به برکات پیروزی مقاومت در سوریه مربوط می‌شود. این پیروزی سبب شد موازنه قدرت در منطقه به ضرر جریان‌های حامی رژیم‌اشغالگر قدس ترسیم شده و در مقابل، جریان‌های مقاومت در سراسر منطقه پویاتر و استوارتر شوند. در اینجا من از حضور مسؤولانه شهدای مقاومت و نیرو‌های حاضر در سوریه سخن می‌گویم. این رزمندگان، نقشه دشمنان جهان اسلام و منطقه را به‌خوبی رصد کردند. آن‌ها علاوه بر داعش، راهبرد‌های منطقه‌ای آمریکا و رژیم‌صهیونیستی را نیز هدف قرار دادند. پس از انهدام خلافت خودخوانده و کریه داعش در سوریه و عراق، خون تازه‌ای به رگ‌های مقاومت دمیده شده است. طی سال‌های اخیر مشاهده می‌کنیم برادران مقاومت در فلسطین و لبنان چگونه دشمنان را به زانو درآورده و آثار این مقاومت را تا تل‌آویو و حیفا نمایان کرده‌اند. مشاهده تصاویر سفر بشار اسد به تهران برای همه حامیان مقاومت افتخارآمیز است.
امروز، همه ما حلاوت و آثار پیروزی بر دشمنان در سوریه و عراق را بیش از پیش درک می‌کنیم. به امید آن روز که جبهه مقاومت در سایه همین هم‌افزایی و به برکت خون شهدای بزرگوار خود، آزادی قدس شریف را محقق کرده و منطقه را از لوث وجود دشمنان صهیونیستی و آمریکایی پاک کند. آنچه در سوریه گذشت، به‌وضوح نشان داد دستیابی به این هدف مقدس، کاملا امکان‌پذیر خواهد بود.

شیخ صهیب حبلی - عضو ارشد علمای مقاومت لبنان / یه گزارش خبرگزار رسا به نقل از روزنامه جام جم 

ارسال نظرات