۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۰
کد خبر: ۷۰۹۱۱۶
دبیر چهل و سومین سالگرد بزرگداشت شهید مطهری خبر داد:

مسابقه کتابخوانی«نهضت‌های اسلامی ایران» در نرم افزار استاد مطهری

مسابقه کتابخوانی«نهضت‌های اسلامی ایران» در نرم افزار استاد مطهری
دبیر چهل و سومین سالگرد بزرگداشت شهید مطهری از برگزاری مسابقه بزرگ کتابخوانی «نهضت‌های اسلامی ایران» و معرفی ۱۰ کتاب استاد از ۱۱ تا ۲۱ اردیبهشت از اینستاگرام خبر داد.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، رشید جعفرپور با تشریح فرارسیدن سالگرد بزرگداشت شهید مطهری  در بنیاد علمی فرهنگی استاد مطهری به برگزاری نشست های علمی از سوی مراکز مختلف از جمله دانشکده الهیات و معارف اسلامی، موسسه پژوهشی حکمت و  فلسفه اسلامی، پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و دانشگاه علامه طباطبایی، گفت: در بزرگداشت از سه کتاب «مطهری و قرآن» و «مطهری و ادراکات اعتباری» و «مطهری و نظام سیاسی» از سوی بنیاد شهید مطهری رونمایی خواهد شد.

برگزاری مسابقه بزرگ کتابخوانی از کتاب «نهضت‌های اسلامی در صد ساله اخیر»

وی ادامه داد: برگزاری مسابقه بزرگ کتابخوانی از بخش پایانی کتاب «نهضت‌های اسلامی در صد ساله اخیر» تحت عنوان «نهضت‌های اسلامی ایران» در اپلیکیشن استاد مطهری از جمله برنامه‌های این دوره از بزرگداشت خواهد بود، همچنین معرفی ۱۰ کتاب استاد مطهری از ۱۱  تا ۲۱  اردیبهشت توسط مدرسان با سابقه آثار استاد به صورت زنده از اینستاگرام بنیاد شهید مطهری پخش خواهد شد.

جعفرپور با اشاره به برنامه‌های آموزش و پروش در چهل و سومین سالگرد بزرگداشت شهید مطهری تصریح کرد: اجرای مراسم گلباران مزار استاد شهید مطهری در سالروز شهادت آن استاد توسط اداره کل آموزش و پرورش قم جزو یکی از برنامه‌ها خواهد بود، از طرفی برگزاری دوره آموزشی ضمن خدمت از محتوای کتاب «نبرد حق علیه باطل» به منظور ترویج اندیشه‌های استاد در بین معلمان و همکاران برگزار خواهد شد، همچنین برپایی نمایشگاه از آثار استاد شهید مطهری در مدارس و مناطق استان‌ها از دیگر برنامه‌های آموزش و پرورش برای امسال خواهد بود.

اهتمام ویژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در برگزاری برنامه های متنوع بزرگداشت

دبیر چهل و سومین سالگرد بزرگداشت شهید مطهری با اشاره به برنامه‌های وزارتخانه های مختلف کشور در همراهی با این رویداد گفت: وزارت فرهنگ و  ارشاد اسلامی نیز به برگزاری مراسم، سمینار، میزگرد و نمایشگاه در خصوص بزرگداشت استاد مطهری و روز معلم اهتمام خواهد داشت.

جعفرپور درباره همراهی وزارت کشور برای بزرگداشت شهید مطهری هم خاطرنشان کرد: از برنامه‌های این وزارتخانه می‌توان به حمایت از برگزاری همایش و نشست های مطهری پژوهی، حمایت از سازمان‌های مردم نهاد در اجرای برنامه های پیش‌بینی شده و تشویق سازمان‌ها و نهادهای فعال در این عرصه، ارسال دستور العمل به فرمانداری‌ها و سازمان‌ها و نهادهای استانی برای بزرگداشت این روز و مشارکت و پشتیبانی از برنامه‌های کشوری که توسط ستاد بزرگداشت در استاها اجرا می‌شود، اشاره کرد.

همراهی صدا و سیما با برنامه های متنوع بزرگداشت

وی در مورد برنامه‌های صدا و سیما در چهل و سومین بزرگداشت شهید مطهری گفت: این سازمان برنامه‌هایی همچون برگزاری همایش حکمت مطهر در دانشگاه صدا و سیما، پخش مستند «مرتضای امت»، بازخوانی کتاب نظام اقتصادی اسلام شهید مطهری، مصلح بیدار (زندگینامه شهید مطهری)، درپناه عشق(برنامه زنده در خصوص گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری)، فرقان(بررسی تاریخچه شکل گیری تا انهدام گروهک فرقان به عنوان عامل ترور شهید مطهری)، برنامه معلم(در خصوص پاسداشت مقام شهید مطهری)، مدافعان آموزش(درخصوص پاسداشت مقام شهید مطهری)، یک روز خوب (درخصوص پاسداشت مقام شهید مطهری) و کتاب مطهر(بررسی آثار شهید مطهری) در دستور کار خود دارد.

جعفرپور، پخش کلیپ و سخنرانی‌های کوتاه و میان برنامه‌های مربوط به استاد مطهری از تمام شبکه‌های سیما، پخش سخنان شهید مطهری به صورت میان برنامه و تهیه و تبیین زیرنوشت های مناسبتی در خصوص هفته معلم و شهادت استاد بزرگوار برای تمام شبکه های سیما زا از دیگر برنامه‌های این سازمان اعلام کرد.

سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و برگزاری همایش علمی

دبیر چهل و سومین سالگرد بزرگداشت شهید مطهری در خصوص ویژه برنامه‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی نیز افزود: برگزاری همایش علمی به مناسبت بزرگداشت استاد مطهری با همکاری مرکز تعلیم و تربیت حشد الشعبی و مرکز مطالعات قلم در تاریخ ۱۰ اردیبهشت در بغداد از برنامه‌های این سازمان است.

مسابقه کتابخوانی آثار شهید مطهری در ۱۰۰۰ مسجد در ۴۰۰ شهرستان توسط سازمان تبلیغات اسلامی

وی برگزاری دومین طرح ملی مهر آموز و تقدیر از مربیان آموزشی در سطح کشور توسط جمعیت جوانان هلال احمر و تبیین جایگاه مقام معلم در قالب کارگاه‌های هم‌اندیشی در ۲۲۰ مسجد در سطح ۴۰۴ شهرستان و برگزاری مسابقه کتابخوانی از کتاب‌های شهید مطهری در ۱۰۰۰ مسجد در سطح ۴۰۰ شهرستان توسط سازمان تبلیغات اسلامی را از دیگر برنامه‌های این بزرگداشت قلمداد کرد.

برگزاری نمایشگاه کتاب و خانه موزه شهید مطهری  

دبیر چهل و سومین سالگرد بزرگداشت شهید مطهری با اشاره به سایر برنامه‌های این بزرگداشت اظهار داشت: خانه موزه شهید مطهری نیز نمایشگاه کتاب آثار شهید، بازدید مدارس و دانشگاه‌ها و حوزه‌های آموزشی از خانه موزه و برگزاری نمایشگاه خط و نمایشگاه طرح‌های گرافیکی از آثار استاد را در این بزرگداشت جزو برنامه‌های خود قرار داده است.

مرکز رسیدگی به  امور مساجد به برگزاری مراسم بزرگداشت استاد مطهری در مسجد امام سجاد(ع) واقع در ابتدای اشرفی اصفهانی اهتمام خواهد داشت.

همچنین وزارت دفاع به اجرای طرح «نور مبین» با استفاده از کتاب انسان در قرآن شهید مطهری، ویژه کارکنان، خانواده‌ها و سربازان به مدت ۲۰ روز خواهد پرداخت. همچنین این وزارتخانه مسابقه کتابخوانی در فضای مجازی ودجا با مشارکت بیش از ۱۰۰ هزارنفر(خانواده‌ها، سربازان، کارکنان و فرزندان) در دستور کار دارد.

ارسال نظرات