۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۷۰۹۱۷۴

۱۰۰ هزار دلبری برای "قصه دلبری" در نمایشگاه کتاب

۱۰۰ هزار دلبری برای
انتشارات روایت فتح با ۳۰۰ عنوان کتاب در نمایشگاه کتاب حضور پیدا کرده و قرار است برای کتاب "قصه دلبری" جشن ۱۰۰ هزارتایی شدن بگیرد.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، فرزانه مردی جانشین انتشارات روایت فتح ضمن اعلام خبر حضور فعال این انتشارت با 300 عنوان کتاب و برپایی همه‌روزه جشن امضا در غرفه روایت فتح، از چاپ 5 عنوان کتاب در ایام برپایی نمایشگاه خبر داد.

او با اشاره به عدم برپایی حضوری این نمایشگاه در دو سال گذشته و برپایی هم‌زمان نمایشگاه مجازی گفت: امسال انتشارات روایت فتح هم به‌صورت مجازی و هم حضوری به مشتاقان کتاب خدمت‌رسانی می‌کند و در هر دو نمایشگاه حضور خواهیم داشت. با توجه به حسن سابقه نمایشگاه مجازی در دوره قبلی و آشنایی دوستداران کتاب با این روش خرید و همچنین امکان دسترسی راحت‌تر برای مخاطبان شهرستانی، امید زیادی است که افراد بیشتری از نمایشگاه مجازی استقبال کنند. درعین‌حال با توجه به عدم برپایی نمایشگاه حضوری در طول دو سال گذشته و تشنه بودن اهل مطالعه به حضور در نمایشگاه کتاب، به نظر نمی‌رسد که نمایشگاه حضوری هم مخاطبان خودش را از دست‌داده باشد و ما برای نمایشگاه حضوری هم امید داریم با استقبال خوبی روبه‌رو شویم.

وی همچنین در خصوص استقبال سایر انتشارات از این دوره نمایشگاه نیز گفت: در مورد استقبال نشرها، متأسفانه حتماً تعداد کمتری حضور خواهند داشت و این به دلیل سخت‌تر شدن شرایط حضور و مشکلات اقتصادی نشرها و به‌تبع آن نیروی کار کمتر و وضعیت بد گرانی کاغذ است. ناگفته نماند تعداد غرفه‌ها هم در نمایشگاه امسال برای جلوگیری از تجمع زیاد و احتمال سرایت و انتشار ویروس کرونا کمتر از دوره‌های قبلی است.

مردی همچنین در خصوص برنامه‌های غرفه روایت فتح در نمایشگاه کتاب گفت: در این نمایشگاه با بیش از 300 عنوان کتاب حضور خواهیم داشت که 6 جلد از این کتاب‌ها تولید سال 1401 است. چاپ 5 عنوان از کتاب‌های روایت فتح دقیقاً در طول همین نمایشگاه اتفاق می‌افتد و از روز دوم نمایشگاه تقریباً هرروز به‌طور متوسط یک برنامه جشن امضا خواهیم داشت. یک رونمایی و یک جشن 100 هزارتایی شدن هم در برنامه اجرایی امسال نمایشگاه در نظر گرفته‌شده که به حول و قوه الهی انجام خواهد گرفت.

پیگیری خبرنگار تسنیم نشان می‌دهد که کتاب «قصه دلبری» 100 هزارتایی شده و قرار است به همین مناسبت جشنی برای آن برگزار شود.

«قصه‌ دلبری»، روایتی متفاوت و خواندنی از زندگی شهید محمدحسین محمدخانی است. او از فعالان بسیج دانشجویی بود و در علمیات‌های تفحص پیکر شهدای دفاع مقدس، شرکت می‌کرد. این کتاب روایتی از سبک زندگی این شهید است که همسرش از روزهای آشنایی در بسیج دانشجویی تا روزهای پس از شهادت او را بازگو می‌کند. او با ماجراهایی که در دانشگاه داشتند کتاب قصه دلبری را آغاز می‌کند و از خواستگاری‌های پی‌ در پی او می‌گوید. تا به زمانی که می‌رسد که نظرش عوض می‌شود و تصمیم می‌گیرد که به این خواستگار جواب مثبت بدهد.

احسان قنبری نسب
ارسال نظرات