۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۹
کد خبر: ۷۰۹۲۷۳
خوشگفتار مقدم تشریح کرد؛

گزارشی از روند فعالیت های صورت گرفته در راستای گرامیداشت ۵۶۵ شهید ارتش قم

گزارشی از روند فعالیت های صورت گرفته در راستای گرامیداشت ۵۶۵ شهید ارتش قم
دبیر کنگره بزرگداشت شهدای استان قم به تشریح گزارشی از روند فعالیت های صورت گرفته در راستای گرامیداشت ۵۶۵ شهید ارتش استان قم پرداخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دکتر علی اکبر خوشگفتار مقدم دبیر کنگره بزرگداشت شهدای استان قم در نشست خبری نخستین آیین گرامیداشت ۵۶۵ شهید ارتش در استان قم با اشاره به برگزاری اولین کنگره شهدا در استان قم در سال 1373 توسط سردار جلالی گفت:  وقتی رهبر انقلاب از این رویداد مطلع شدند، بسیار تشویق کردند و فرمودند بهتر است این کار استمرار کند و به کل کشور تعمیم داده شود.

وی ادامه داد: به لطف خداوند و هر چند سال یک بار استان‌های مختلف نوبت‌شان می‌شود تا این برنامه را اجرا کنند و هر سال سه استان این برنامه را در دستور کار دارد که استان قم بعد از 27 سال مجدد این توفیق را پیدا کرد.

خوشگفتار با اشاره به آمار بنیاد شهید از شهدای استان قم عنوان کرد: استان قم میزبان 6 هزار و 90 شهید از اقشار و طبقات مختلف است که 565 شهید به ارتش تعلق دارد که باید بدانید همه سازمان‌ها و نهادها درگیر هستند و کمیته‌هایی تعریف شدند که برنامه کنگره شهدا را پیش ببرند.

وی افزود: 17 کمیته اصلی و 25 کارگروه در استان با مشارکت نهاد‌های مختلف در حال فعالیت هستند که در قالب اجلاسیه‌های پایانی در آبان ماه امسال به اطلاع جامعه خواهد رسید؛ اما اصل برگزاری این کنگره‌ها و یادواره‌ها سرکشی و مراجعه به بازماندگان شهدا و خانواده شهدا است که اگر حتی یک عضو خانواده هم باقی مانده باشند توسط عزیزان ما سرکشی می‌شوند.

دبیر کنگره بزرگداشت شهدای استان قم با اشاره به محصولات فرهنگی تولید شده درباره شهدا توضیح داد: کتاب‌هایی به صورت مجموعه تصاویر شهدا و زندگی نامه آن‌ها هستیم که به طور مشخص برای یکی از شهدای دفاع مقدس ما، شهید مهدیار از خلبانان جاویدالاثر یک کتاب تولید کرده‌ایم که بزودی به بازار نشر خواهد آمد، البته حدود 50 عنوان کتاب دیگر نیز بزودی با مشارکت انتشارات جمکران آماده خواهد شد.

وی ادامه داد: فیلم‌های مستند متعددی در دست تولید قرار دارد، از جمله فیلم شهدای لشکر هفده علی ابن ابی‌طالب بزودی ساخته خواهد شد، البته بزودی سمفونی شهدای قم همراه با مختصر سروده‌ای از شاعران قمی در دست تهیه است که می‌تواند اثر فاخری باشد، همچنین تئاتر صحنه‌ای نیز طراحی کردیم که قرار است در جریان اجلاسیه برگزار شود.

خوشگفتار با اشاره به طراحی برنامه شب‌های آفتابی ابراز داشت: ما یا در مهرماه یا آبان امسال حدفاصل حداقل 10 و حداکثر 30 روز به صورت میدانی، صحنه‌های دفاع مقدس را در یک محیط باز بازسازی می‌کنیم که می‌تواند 5 تا 15 هزار نفر از ساکنان استان را پذیرا باشد.

وی ادامه داد: عزیزان ما در ارتش تک تک شهدا را با مختصری از زندگی شهید معرفی می‌کند که ارتباط میان مردم و شهدا خوشبختانه برقرار شده است، همچنین سردیس و تندیس شهدا در بسیاری از مکان‌های سطح شهر نصب شده است و بزودی المان‌های مخصوصی در مکان‌های مختلف شهر نصب خواهد شد.

سرهنگ محسنی زرین فرمانده ارشد ارتش در استان قم در نشست خبری نخستین آیین گرامیداشت ۵۶۵ شهید ارتش در استان قم نیز با سپاسگزاری از خدمت در لباس ارتش برای مردم گفت: در طول مدتی که ما در سرکشی از خانواده شهدا بودیم، سرور، شادی و شعفی که داشتند غیرقابل وصف است.

وی افزود: با توجه به فرمایشات رهبر انقلاب در خصوص تهاجم ترکیبی دشمن یکی از اقداماتی که به نظر می‌توان دنبال کرد، زنده نگهداشتن یاد و خاطر شهدا و اقدامات، تلاش‌ها وفعالیت‌هایی است که این عزیزان در طول عمرشان برای نظام و انقلاب اسلامی انجام دادند و با جهاد تبیین بتوانیم فرهنگ ایثار شهادت و از جان گذشتگی را میان نسل جوان سوم و چهارم انقلاب زنده نگهداریم و آن‌ها را ترویج کنیم.

محمدحسین کتابی
ارسال نظرات