۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۳
کد خبر: ۷۰۹۳۳۰
آیت الله نوری همدانی:

باید در خدمت رسانی و ایجاد رفاه مردم تمام ابزارها و نهادها به کار گرفته شوند

باید در خدمت رسانی و ایجاد رفاه مردم تمام ابزارها و نهادها به کار گرفته شوند
حضرت آیت الله نوری همدانی خدمت به مردم و بهبود وضعیت معیشتی آنها را وظیفه اول دولت دانست و گفت: باید در خدمت رسانی و ایجاد رفاه تمام ابزار‌ها و نهاد‌ها به کار گرفته شوند.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله نوری همدانی بعد از ظهر امروز در دیدار عبدالملکی وزیر تعاون، کار و امور اجتماعی با اشاره به وظایف مسؤولان و دست اندرکاران نظام در قبال مردم گفت: در جامعه اسلامی اصل و ستون مردم هستند و باید در خدمت رسانی و ایجاد زمینه های رفاه مردم تمام ابزارها و نهادها به کار گرفته شوند.

وی در ادامه به برنامه های اسلام برای اداره جامعه اسلامی اشاره و خاطر نشان کرد: اسلام به دنبال اجرای عدالت در جامعه، ریشه کن نمودن جهل و نادانی و ایجاد رفاه و از بین بردن فقر است و نسبت به تمام این ها سفارش و تاکید های فراوانی نموده است حل مشکلات جامعه و رشد و تعالی مردم در گرو اجرای این دستورات اسلام است.

حضرت آیت الله نوری همدانی در ادامه افزود: امیرمؤمنان به مالک فرمودند: ای مالک! بدان و آگاه باش ستون دین و سپر در مقابل سختی ها و دشمنان همین مردم هستند. ملت شریف ایران در هشت سال دفاع مقدس و تمام عرصه هایی که نظام مقدس اسلامی نیاز داشت حضور فعال داشته و همواره پشتیبان نظام و رهبر معظم بوده و هستند از این رو باید در خدمت رسانی به مردم توجه و عنایت ویژه ای داشته باشید و خدمت به این مردم بالاترین عبادات است.

وی خدمت به مردم و بهبود وضعیت معیشتی آنها را وظیفه اول دولت دانست و گفت: نباید مردم از نظر معیشت در تنگنا باشند و باید مشكلات معیشتی مردم حل شود. باید تمام سعی و تلاش خود را برای راضی نگهداشتن مردم بکار بگیرید تا مردم خرسند و راضی باشند.

حضرت آیت الله نوری همدانی در رابطه با سبک زندگی مسؤولان و دست اندرکاران نظام ابراز کرد: حضرت امیر مومنان علی(ع) در زمان حکمرانی خویش مانند ضعیف ترین اقشار مردم زندگی می نمودند، از این رو سران حکومت باید زندگی خود را مثل آحاد فقیر و محروم جامعه قرار دهند تا با مشکلات آنان آشنا و از سختی های آنان آگاه باشند.

این مرجع تقلید در رابطه با گرانی و مشکلات معیشتی موجود در جامعه خاطر نشان کرد: باید مسؤولان از خوی اشرافی گری به دور بوده و برای خود تمایز اشرافی نداشته باشند در این صورت با بیان صادقانه مشکلات و کاستی های موجود می توانند از سختی ها با موفقیت عبور کرد و باید تمام سعی و تلاش خود را در ایجاد رفاه، اشتغال و بهبود معیشت مردم و آسایش آنها به کار بگیرید.

ارسال نظرات