۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۱
کد خبر: ۷۰۹۳۷۴
طی نشستی؛

ظرفیت‌های همکاری حرم حضرت معصومه و مرکز خدمات حوزه‌ بررسی شد

ظرفیت‌های همکاری حرم حضرت معصومه و مرکز خدمات حوزه‌ بررسی شد
ظرفیت‌های همکاری دو جانبه حرم مطهر بانوی کرامت و مرکز خدمات حوزه برای تعامل بیشتر در عرصه فعالیت‌های فرهنگی و خدمت‌رسانی مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، نشست هماهنگی و افزایش تعاملات آستان مقدس حضرت معصومه(س) و مرکز خدمات حوزه های علمیه با حضور حجت الاسلام علی قاسمی مدیر روابط عمومی و تبلیغات حرم مطهر بانوی کرامت و حجت الاسلام سیدحمید فقیهی مدیرکل امور فرهنگی مرکز خدمات حوزه های علمیه پیش از ظهر امروز در دفتر مدیریت روابط عمومی آستان مقدس فاطمی برگزار شد.

در این نشست ظرفیت‌های همکاری اداره امور خانواده و اداره امور بین الملل حرم مطهر بانوی کرامت برای همکاری با مرکز خدمات حوزه های علمی تبیین شد.

حجت الاسلام مرتضی جعفری مسئول واحد کودک و نوجوان حرم مطهر با تشریح برنامه های فرهنگی حرم مطهر از آمادگی برگزاری اردوهای آموزشی و تربیتی برای فرزندان و خانواده طلاب در حرم مطهر و استفاده از فرزندان با استعداد طلاب در زمینه خادمیاری رسانه ای خبر داد.

همچنین کمال ثریا اردکانی رئیس اداره امور بین الملل حرم مطهر فاطمی به اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و زیارتی در این بخش برای زائران بین المللی اشاره کرد و گفت: استفاده از ظرفیت طلاب زبان دان برای برگزاری تورهای حرم شناسی، مشارکت فرزندان و خانواده طلاب در تولیدات رسانه ای بین المللی و برگزاری تورهای حرم شناسی برای خانواده طلاب خارجی از جمله ظرفیت های بخش بین الملل برای همکاری با مرکز خدمات حوزه های علمیه است.

در ادامه حجت الاسلام محمدرضا انصاری مسئول خدمات فرهنگی حرم مطهر ابراز کرد: سالن اردوهای حرم مطهر بانوی کرامت فضای معنوی مناسبی برای برگزاری کارگاه های آموزشی و تربیتی ویژه خانواده طلاب است و می توان خدمات مشاوره ای برگزاری کارگاه های پاسخگویی به احکام برای خانواده طلاب در این سالن برپا شود.

وی افزود: اجرای برنامه شخصیت شناسی حضرت معصومه سلام الله علیها، بازدید از نمایشگاه حریم حرم، برگزاری تورهای ۲۰ نفره حرم شناسی، استفاده از مقابر حرم مطهر برای برگزاری نشست‌های شعری و هنری، بصیرتی و ترویج سبک زندگی شهدا از جمله زمینه های همکاری است.

همچنین شهبازی مسئول امور فرهنگی خواهران حرم مطهر بانوی کرامت عمده فعالیت این بخش را در رواق کودک، رواق نوجوان، ارائه خدمات فرهنگی پاسخگویی به مسائل زنان و برگزاری مراسم و محافل بانوان دانست و گفت: بیشتر فعالیت بخش فرهنگی حرم مطهر حضوری است و در فضای مجازی هم کانال معصومانه ویژه دختران نوجوان و کانال آستان مهر ویژه بانوان به اراده خدمات فرهنگی، اجرای پویش های اجتماعی و آموزش سبک زندگی اسلامی در جامعه هدف می پردازد.

وی با اشاره به برنامه های فرهنگی ویژه کودکان به برگزاری جشن تکلیف دختران ۹ ساله و آموزش معارفی که در این سن به آن نیاز دارند در قالب شعرهای کودکانه و کاردستی اشاره کرد و گفت: طرحی با عنوان یک روز خوب یک حس خوب در حرم مطهر برگزار می شود که خانواده طلاب می توانند در این اردوهای یک روزه شرکت کنند و از این ظرفیت استفاده کنند.

سپس حجت الاسلام سیدحمید فقیهی با بیان اینکه مرکز خدمات حوزه‌های علمیه بر خلاف دیگر مراکز حوزوی که زیر مجموعه شورای عالی حوزه های علمی ه است وابسته به دفتر مقام معظم رهبری است، گفت: رسالت مرکز خدمات خدمت رسانی و رسیدگی به امور معیشتی خانواده های طلاب ایرانی و غیر ایرانی است که مجموعه ای ۳۰۰ هزار نفری را شامل می شوند.

وی با بیان اینکه بین ۳۰ تا ۴۰ درصد جامعه هدف مرکز خدمات حوزه های علمیه در قم هستند، گفت: جامعه مخاطب ما طلبه نیستند بنابراین جنس کار ما زنانه و کودکانه است و باید از ظرافت و جذابیت برخوردار باشد.

در پایان این نشست بر آغاز همکاری در آستانه روز دختر و دهه کرامت در قالب تقدیر از دختران طلاب تأکید شد و از طرف دو مجموعه نمایندگانی برای تنظیم و پیگیری همکاری‌ها مشخص شدند.

ارسال نظرات