۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۶
کد خبر: ۷۰۹۵۱۰

پرفروش‌های 3 روز نخست انتشارات انقلاب اسلامی در نمایشگاه کتاب

پرفروش‌های 3 روز نخست انتشارات انقلاب اسلامی در نمایشگاه کتاب
انتشارات شهید کاظمی به عنوان یکی از موفق‌ترین ناشران کتاب در حوزه ادبیات پایداری و فرهنگ مقاومت، در نمایشگاه امسال با بیش از ۱۰۰ عنوان کتاب جدید حاضر شده است.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، نمایشگاه کتاب فرصتی است تا ناشرانِ کتاب در زمینه‌های مختلف، تازه‌های نشرشان را در معرض فروش و معرفی مردم قرار دهند. انتشارات شهید کاظمی به عنوان یکی از ناشران موفق در زمینه نشر کتب ادبیات پایداری و حوزه دفاع مقدس، با بیش از ۱۰۰ عنوان اثر جدید در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در سال ۱۴۰۱ حاضر شد. این انتشارات از ۵۰۰ عنوان کتابی که تا به حال روانه بازار کرده است، حدود ۴۰۰ عنوان کتاب را با خود به نمایشگاه آورده که حدود ۱۴۰ اثر آن از آثار جدید به حساب می‌آیند.

۱۰۰ عنوان کتاب جدید انتشارات دفاع مقدس در نمایشگاه

۲۱ عنوان کتاب جدید در سال ۱۴۰۱ و ۱۲۰ کتاب منتشر شده در سال ۱۴۰۰، آثاری بودند که برای اولین بار در نمایشگاه کتاب که به عنوان بزرگ‌ترین اجتماع فرهنگی کشور محسوب می‌شود، به فروش می‌رسند. حمید خلیلی مدیر انتشارات شهید کاظمی طی گفت‌وگویی با خبرگزاری فارس گفت: انتشارات شهید کاظمی که از سال ۹۴ فعالیت خود را آغاز کرده تا به حال ۵۰۰ عنوان اثر به چاپ رسانده است. این نشر را می‌توان جزو چند ناشر برتر در بین ناشران جبهه فرهنگی انقلاب دانست. همچنین می‌توان ادعا کرد انتشارات شهید کاظمی در میان ناشران مردمی در رده نخست قرار دارد. این انتشارات بدون وابستگی به نهاد خاصی و صرفاً با حمایت‌های مردمی و فروش کتاب توانسته است در کنار اثرگذاری در فضای فکری و فرهنگی کشور، رقابت خوبی با سایر ناشران انقلابی داشته باشد.

وی افزود: در نمایشگاه کتاب امسال وضعیت استقبال و فروش کتاب برای انتشارات ما در اوضاع مطلوبی قرار دارد. علی‌رغم تصور ما در مورد کمی حضور جمعیت، مبنی بر مجازی بودن نمایشگاه، ما با استقبال گرمی از سوی مردم روبه‌رو شدیم. پیش‌ذهن‌ ما این بود که با مجازی شدن نمایشگاه و اختصاص بن تخفیف به خرید مجازی تعداد زیادی به شکل حضوری در نمایشگاه حاضر نشوند، اما در سه روز گذشته فروش مجازی و حضوری ما در وضعیت برابری قرار داشت که این حاکی از شور و اشتیاق حضورِ فیزیکی مردم است.

آثار برتر انتشارات شهید کاظمی

خلیلی گفت: در بین آثار جدید انتشارات شهید کاظمی، کتاب‌هایی نظیر«دیدم که جانم می‌رود»، «درگاه این خانه بوسیدنی است»، «خط مقدم»، «شهید نوید»، «حاج احمد»، «تو زودتر بکش»، «مار و پله» و... از آثار محبوب انتشارات هستند که امسال در نمایشگاه نیز با استقبال خوبی از سوی مردم قرار گرفتند.

او بیان داشت: یکی از فعالیت‌های ما که در نمایشگاه کتاب برای مخاطبین جذاب بود، داشتن برنامه مدوّن در هر روزِ نمایشگاه است. دعوت از نویسندگان، جشن امضای کتاب، نشست فرهنگی، تیم امر به معروف، اما با رنگ و بوی معرفی کتاب و... از جمله اقداماتی بود که انتشارات شهید کاظمی برای این دوره از نمایشگاه کتاب اعمال کرد. برای من به شخصه بیش از فروش کتاب و فعالیت تجاری در نمایشگاه، حضور صاحبان کتب و به وجود آمدن یک برخورد فرهنگی مهم است. نوع چیدمان غرفه ما نیز به شکلی است که مخاطب به راحتی بتواند در آن قدم بزند، تورق کند و از فضا لذت ببرد. این حرف را از ته دل می‌زنم حتی اگر کسی کتابی را هم بردارد و برود برای من مهم نیست، چرا که او کتاب برداشته.

احسان قنبری نسب
ارسال نظرات