۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۴
کد خبر: ۷۰۹۵۶۶

دیدار علمای اهل‌سنت کشور با رئیس‌جمهور

دیدار علمای اهل‌سنت کشور با رئیس‌جمهور
گروه استان‌ها ــ جزئیاتی از نشست علمای اهل‌سنت کشور با رئیس‌جمهور پیگیری و مطرح شده که قابل تقدیر و باعث امیدآفرینی جامعه خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از خبرگزاری تسنیم از  سنندج، 21 تن از علما و روحانیون اهل‌سنت سراسر کشور، اخیراً با آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور دیدار  و گفت‌وگو کردند که خبرنگار این رسانه جزئیاتی از این نشست هم‌اندیشی را پیگیری کرده است که در ادامه از نظر خوانندگان محترم می‌گذرد:

ماموستا فایق رستمی، نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم دراین‌باره اظهار داشت: بنده در این نشست مسائل و مشکلات مردم و استان از جمله وضعیت معیشت، اشتغال، بیکاری، موانع پیش‌ِروی واحدهای تولیدی، ضرورت نظارت بر بازار و استفاده از ظرفیت نیروهای بومی نخبه و مشکل معیشتی ماموستایان را منعکس کردم و خوشبختانه مورد توجه آیت‌الله رئیسی قرار گرفت.

وی افزود: رئیس‌ جمهور در آن نشست مشکلات مطرح‌شده را یادداشت و به‌صراحت اعلام کردند که به همه وعده‌هایی که به مردم داده پایبند است و عملی می‌کند و برای رفع دغدغه اشتغال جوانان تمام توان خود را به‌کار می‌گیرد و از نیروهای بومی در سپردن مسئولیت‌های استانی استفاده خواهد کرد.

امام جمعه سنندج اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها را اقدامی شجاعانه و قابل تقدیر خواند و تصریح کرد: دولت با همه توان برای رفع مشکلات و بهبود معیشتی مردم تلاش می‌کند، لذا همه مسئولان و مردم موظفند که به اجرای سیاست‌های ابلاغی کمک کنند و اجازه سوءاستفاده به بدخواهان و منتقدان این طرح را که این‌روزها درآمد و رانت‌بازی‌هایشان به خطر افتاده است، ندهیم.

این عالم برجسته اهل‌سنت ابراز داشت: همه علمای اهل‌سنت کشور به‌ویژه استان کردستان از برنامه‌های امیدآفرینان آیت‌الله رئیسی به‌جد حمایت می‌کنند و همواره سیاست‌ها را در تریبون نماز جمعه برای مردم بازگو خواهیم کرد.

ماموستا ملا قادر قادری، عالم برجسته اهل‌سنت و امام جمعه پاوه نیز به جزئیاتی از این نشست اشاره کرد و اظهار داشت: توجه جدی‌تر به دین، معنویت، اخلاق و آرمان‌ها؛ توجه به معیشت مردم؛ حل مشکلات مناطق مرزی و اشتغال جوانان؛ ساماندهی وضعیت مرزها به‌ویژه موضوع کوله‌بری از جمله انتظاراتی بود که بنده از رئیس‌جمهور مطالبه‌گری کردم.

وی با بیان اینکه "کوله‌بری شغل نیست و آن را شایسته جوانان فهیم دیار خود نمی‌دانیم" افزود: باید این مشکل سریع حل شود.

امام جمعه پاوه وضعیت بیکاری را یک بحران دانست و تصریح کرد: امروزه متأسفانه شاهد تقلیل نرخ ازدواج و افزایش طلاق و رشد پدیده دلخراش خودکشی نوجوانان هستیم که عمده این معضلات، ریشه در بیکاری و مشکلات معیشتی دارد.

وی به عملکرد دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: در صداقت و سابقه خوب آیت‌الله رئیسی هیچ تردیدی نداریم اما با کمال تأسف رئیس‌جمهور دولت سیزدهم، وارث مشکلات عدیده‌ای از دولت‌های سابق هستند و همین کار را دشوار کرده است اما ما کنارشان هستیم و برای پیشبرد اهداف و سیاست‌های دولت کمک خواهیم کرد.

ماموستا قادری بیان کرد: همچنین در این نشست وضعیت علما را که چندان قابل تعریف نیست و آنها نیز با مشکلات زندگی دست و پنجه نرم می‌کنند، مطرح کردم و خواستار پیگیری و رفع این دغدغه شدم.

در این نشست علاوه‌بر علمای سایر استان‌های کشور، همچنین ماموستا عبدالسلام کریمی، مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی نیز به ایراد سخنرانی پرداخت که پیگیری‌های خبرنگار تسنیم از جزئیات بیشتر این نشست و تصمیمات رئیس‌جمهور برای رفع دغدغه‌های عالمان دینی از این نیروی کردستانی در حال انجام است.

انتهای پیام/481/س+

ارسال نظرات